Mijzelf en mini-collectie (low budget) even voorstellen

Zien er wel heel gaaf uit. Vooral de tweede foto kan ik echt naar blijven kijken. Klasse werk man.

3 likes

Welkom hier Wim👍

2 likes

Hij is hier al sinds April 2016, slome :joy:

3 likes

:joy:

1 like

Klopt, ik pas sinds april 2017, dus had hem nog geen welkom geheten🙃
Of ik zat niet op te letten😇

2 likes

bedankt Han, op foto’s 5 tem 8 vind ik de chapter ring heel mooi, bij de rest twijfel ik… raar ik weet niet wat het is… denk dat ik het gewoon irl eens moet bekijken

Zijn die bezels trouwens allemaal de submariner bezel van yobokies?

Ik ben wel wat bang om er een volledige submariner lookalike/homage van te maken… Ooit iemand naar mij toe gekomen toen ik mijn invicta droeg. De man had een Rolex Deepsea en dacht vanop afstand dat ik een submariner droeg… akward… hij bleef er wel relax bij en we hebben een toffe babbel gehad… hij gaf zelfs toe dat hij zijn Rolex tweedehands had gekocht en heeft mij wat tips gegeven maar moet eerlijk zeggen dat ik sindsdien de invicta niet meer gedragen heb.

de platte CT037CIS lijkt mij wel schitterend… double dome hoefde voor mij echt niet, ik ben enkel voor die optie gegaan omdat dat de enige combo is die echt mooi aansluit voor zover ik kan zien op foto’s.
Ik veronderstel dat die vlakke sowieso zonder AR zijn?
Enig idee wanneer die te koop zouden komen bij crystaltimes?

Thx
B

2 likes

Yes.

Hahaha deze ongemakkelijkheid snap ik. Het gaat wel wat anders wanneer je vol enthousiasme over je knutselwerk begint.

Ik krijg er een paar zonder, en een paar met.

Misschien wel helemaal niet :smile: Dat ligt er een beetje aan wat Alex van het resultaat en foto’s vindt. Hij heeft ze naar mij en één ander heen gestuurd. Ik ben zelf erg benieuwd.

owkee… de CT037CIS geplaatst en heel aangenaam verrast… ik had nog nooit een double dome irl gezien en had iets of wat vervorming verwacht onder bepaalde hoeken maar dat is niet het geval voor zover ik kan zien (morgen eens goed in daglicht bekijken)

De dome zelf is ook miniem, ik had wat meer een bobbel verwacht maar eigenlijk moet je het al weten, heel subtiel allemaal.

Ik heb ook beslist de originele chapter ring te houden, ik heb even de brushed steel geprobeerd en alhoewel dat er ook goed uitzag denk ik dat het gebrek aan minuutaanduiding mij op termijn zou gestoord hebben… wie weet probeer ik het toch eens in de toekomst als ik deze look beu wordt.

Wat ik wel niet verwacht had is dat de CT037CIS toch iets boven de sloped bezel uitsteekt… ik DENK dat het kristal er volledig inzit… ik heb een tijdlang met de crystal press bezig geweest, telkens de case wat gedraaid om de druk overal gelijk te houden etc maar ik krijg deze er niet dieper in.
Ik schat dat deze er ongeveer 0,5mm bovenuit steekt.

De bezel insert heb ik wel niet geplaatst met de 3M tape, ik heb een weinig tec7 gebruikt, misschien zit de bezel insert hierdoor iets lager.

Foto’s met en zonder bezel hieronder… Misschien kunnen de mensen die deze al geplaatst hebben (Han?) hun mening geven?

Op de foto met bezel lijkt het alsof het kristal schuin zit maar dat is niet het geval irl, het kristal zit overal evenveel boven.
Het lijkt ook veel erger dan het is op de foto (door schaduwen denk ik), je merkt het eigenlijk amper tenzij je er met je vinger overheen gaat…

Cheers
B

met de seiko jubilee en de 3d super oyster… binnenkort ook eens op een lederen bandje en nato gooien

1 like

rubberrrr

3 likes

1 like

black nato today

Mooie collectie hoor! Denk dat ik de zwarte nato het mooist vind staan.

1 like

Bandje van een Rothenschild horloge aangepast voor de SKX.
Vorm klopt perfect maar komt wat open tijdens het dragen… en trekt meer stof aan dan een swiffer :slight_smile:

met een beetje spijt vandaag de BFK verkocht… ik droeg deze te weinig en een kinetic laten leeglopen kan blijkbaar schade veroorzaken dus moest op regelmatige basis deze een 5tal minuten zitten schudden om hem op te laden…

enkele andere horloges gaan ook de verkoop in…

Zonde, maar er zal wellicht ook weer iets moois voor terugkomen.

De standaard bezel van mijn skx007 voorzien van een keramische sloped sub bezel.

Had de bezel mat gemaakt voor de 007, ik heb deze opnieuw gepolierd omdat dit mooier uitkomt met de glans van de keramische bezel.

Als de yobokies submariner bezels opnieuw op stock zijn komt er ook eentje met nog een andere bezel insert (insert is reeds op de post).

Kwestie van afwisseling :sunglasses:

6 likes

op bruin leder

2 likes

2 likes

summervibe on cheap-*ss chinese rubber strap… verrassend comfortabel

3 likes