Mijzelf voorstellen - ChilleKasper

Hallo allemaal,

Ik wist niet zeker of ik mijzelf echt heb voorgesteld. Ja ik heb her en der weleens dingen over mijzelf verteld.

Waar zal ik beginnen? Misschien eerst wat persoonlijke dingen voordat ik overga op mijn horloge hobby. Ik ben van huis uit religieus opgevoed. In van die pinkster/evangelie kerken, heb in mijn jeugd bijzondere spectaculaire dingen (vaak ook toneel en overdreven) gezien zoals mensen die zeggen genezen te zijn door God, etc. Even een opmerking: ik ben hier niet bezig met zieltjes winnen, dus denk alsjeblieft aan de opmerkingen die je plaatst. Van nature ben ik eigenlijk hee erg rationeel, totaal niet zweverig. Heel erg aards. Heb het zelf dus niet zoveel met dit soort overdreven dingen. Uiteindelijk ben ik wel theologie gaan studeren omdat geloof mijn interesse toch wel wekt. Inmiddels heb ik verschillende diploma’s behaald die gericht zijn op verschillende stromingen in het christendom. Uit interesse ben ik zelfs Islam gaan bestuderen aan een universiteit en zit eraan te denken om ook aandacht te besteden aan andere religies. Deze interesse sluit daarom dus ook aan bij verschillende andere hobby’s van mij. Ik ben gek op lezen. Heb inmiddels over de 1000 boeken waar ik vrijwel iedere dag in blader.

(Sorry voor de rommel, is mijn mancave)

Vanuit deze interesse doe ik voor kerken, gelovigen en ongelovigen heel wat dingen. Ik begeleid jongeren en gemeenschappen (oa door een website van mij www.jopin.nl ). Ik speel muziek in verschillende gemeentes. Dat is een andere hobby van mij. Ik speel piano, gitaar, viool. Muziek vind ik zo prachtig. Soms raakt muziek mij meer dan wat dan ook, heel diep in mijn ziel.

Betreft werk. Ik heb een hele tijd gewerkt in een leder zaak. Waar ik leren tassen en reisartikelen verkocht. Naast horloges ben ik ook gek op tassen, heb een aantal.

Ik vind met name wanneer ik klassieke horloges om heb dat het hoort om dit te combineren met kledingstijl en een bijpassende tas. Maar goed ik kan nog zoveel andere dingen over mijzelf vertellen zoals getrouwd, vader van 2 kinderen, honden en katten liefhebbers(heb van ieder 1). Maar dan wordt dit echt een lang verhaal. Daarom dat ik ga naar wat jullie het meeste zal interesseren. Horloges.

Mijn passie voor horloges is begonnen bij een horloge wat ik van 1 van mijn ooms heb gekregen. Een Invicta. Dat zal waarschijnlijk een jaar of 10 terug zijn. Ik ben nu 29. Voor die tijd had ik meestal een Casio om, of zo’n goedkope sporthorloge.

Deze Invicta (pro diver, metaal met zwart) was mijn eerste mechanische horloge. Dit wakkerde bij mij mijn interesse voor horloges. Met name de nieuwsgierigheid hoe dit werkte vond ik altijd boeiend. Door dat horloge ben ik dus aan mijn Invicta collectie gekomen.

Van de ene kwam de andere en vervolgens weer 1.
Inmiddels koop ik zo nu en dan weleens een horloge. Ook andere merken. Tijdje terug zelfs een Seiko en dat voor een Invicta liefhebber.

Ff een paar foto’s delen:

Owja naast het sparen van horloges (met name Vintage en moderne Invicta’s ben ik bezig met een website om er wat over te schrijven. Met name Vintage modellen in kaart brengen en categoriseren vind ik leuk. Heb er alleen nog te weinig tijd in gestoken. Maar dit is de site: www.invictawatchreview.nl

Bedankt voor uw aandacht!

91 likes

Mooie introductie, en weer eens wat anders :ok_hand:t4: leuk om te lezen.
Hoiiiiiiiiiiii Chille :raising_hand_man:t4:

3 likes

Daar sluit ik me bij aan

:+1::+1:

5 likes

Veel interesse en veel hobby’s :+1:Leuk om te lezen. Alsnog een hartelijk welkom.

1 like

Ik zou zeggen welkom maar je bent hier al een tijdje, daarom hallooo!

1 like

Leuk om te lezen! :ok_hand:
Welkom, oh wacht …je bent er al een paar jaar. :sunglasses:

2 likes

Leuk om eens wat meer over je te lezen! :+1: Ik blijf het bijzonder vinden dat je je hard blijft maken voor het merk dat hier zo ongeveer het meest verguisd wordt. :smiley:

7 likes

Leuke introductie! :+1:

Meteen een technische vraag: op welk toerental staat de watchwinder voor het draaiend houden van die stalen G-Shock…? :wink:

8 likes

Gebruik dat ding soms gewoon als display. Met name voor horloges die ik snel bij de hand wil hebben. Zo eraf trekken en omdoen.

2 likes

:thinking:

beetje vals weer, W.E.-man.

8 likes

Leuk om te lezen!

Ieder zo zijn hobby en interesses, vooral tof dat je je niets aantrekt van wat iedereen vind.
Vooral blijven doorgaan en kopen met wat je mooi vind.

2 likes

Leuke introductie. Welkom…alsnog! :laughing:

1 like

Oh jee, dat puntje! Dit gaat fout… :wink:

5 likes

Welkom, mooi verhaal.

1 like

welkom-home

1 like

Het is nooit te laat voor een voorstel topic, alsnog welkom chille Kasper.
Leuk ook zo’n uitgebreid stukje over jezelf.

Grtz. Erik

1 like

Welkom, mooi om je interesses en voorkeuren niet voor je te houden ondanks de reacties die je hier daardoor kan verwachten van mensen met andere meningen en een vrijwel constante behoefte sarcastische opmerkingen te maken hierover.

:+1:

5 likes

I hold him in the holes

10 likes

Komt 'ie aan hoor, @W.E met zijn little tank … :rofl: :joy:

Sorry @Chillekasper, ûh nogmaals welkom!

5 likes

Mijn beste,

Van harte welkom Kasper, binnen de gelederen van dit enthousiaste HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like