Milgauss teveel raakvlakken met een explorer?

Hallo iedereen.

Vinden jullie dat een Milgauss (Blauw)

Teveel raakvlakken heeft met de explorer 1?

Dus met andere woorden. Kunnen deze twee naast elkaar in een collectie of niet doen?

En is er behalve het antimagnetische schild ook een verklaring voor het prijsverschil van eenpakweg €1500?

Bedoel uurwerk is dat zo heel veel anders? 3131 (millgauss) vs 3132 (explorer)

Ik zal daar wel te simpel over denken maar mis ik iets in t prijsverschil?

(En hoe zit het met de verkrijgbaarheid van de blauwe millgauss, is dat redelijk te doen als in een gemiddelde AD binnenstappen en dan is de kans dat die er ligt of is dat lastiger?)

1 like

Neen.

2 likes

Kan prima.

Ik ben eens bij Gassan in Amsterdam geweest, daar heb ik hem kunnen passen. Beschikbaarheid van een Milgauss is niet een groot probleem, geloof ik.

2 likes

Zijn echt twee heel verschillende horloges. Alleen de band al, geeft een compleet andere uitstraling.

Het zijn optisch twee totaal andere horloges. De milgauss is door de gepolijste delen en kleurtjes veel opvallender. En hoger op de pols ook volgens mij. En dat blauw is echt wel blauw.

1 like

Topper :ok_hand:

Ik vind van niet. Hebben toch wel een totaal andere uitstraling

Ja dus… mooie set naast elkaar.
De Milgauss is meestal prima leverbaar, ik heb ze meerdere malen bij de AD aangetroffen de laatste tijd.

Ik zie de meerwaarde niet, maar ik ben ook geen kenner. Wat mij betreft lijken beide horloges op elkaar. Wellicht denkt @HanDavinci hier anders over. Kom maar binnen!

Ik kan maar niet wennen aan die secondewijzer van de Milgauss :unamused:

2 likes

Veel hoger.

Heel blauw.

Ik ben ook geen kenner, ik roep gewoon graag luid dingen.

Hier staat een leuke review.

https://www.ablogtowatch.com/rolex-milgauss-116400gv-watch-review/

Het verkooppraatje bij Gassan is dat het groene saffierglas één van de weinige dingen is waar Rolex geen patent op heeft, simpelweg omdat een ander het toch niet na kan maken.

Die ligt er wel geregeld hoor, pas de problème.

1 like

Ik vind de zwarte variant van @erik11 mooier. Gooi hem er maar in!

2 likes

Hendig

Ander uurwerk is volgens mij grootste prijsdrijver

Meer kans op het vinden van een Milgauss dan bijvoorbeeld een 114060. Maar ik zou gewoon ff naar een AD bellen

Zag de milgauss een paar weken geleden om iemands pols en vond het een mooie verfrissende horloge. Lekker ligt. Past beter bij de zomer als bij de winter denk ik qua case is hij inderdaad niet heel anders dan een oyster perpetual of explorer.Tegenover de OP is volgens mij alleen het magnetisme bescherming en de kleurtjes afwijkend… En toch zou ik voor een milgauss gaan. Waarom? Ik hoop horloges waar mn hart harder van gaat kloppen. De milgauss vind ik prachtig. Zowel qua kleurstelling als qua stijl. Daarmee niet zeggend dat de OP of de Explorer 1 niet mooi zijn. Maar wel dan de milgauss in zblue.

Daar is een reden voor… Zijn overigens toch ook geruchten over een nieuwe Milgauss?

Heb je dat in je Telegraaf gelezen?

Ik vermoed de draagbaarheid en/of de PCL. Een echte neuroot valt over de bliksemse secondewijzer.

Redelijk samengevat, denk ik :sunglasses:

Euh, zou je deze eens kunnen opnoemen want ik toch echt 2 compleet verschillende horloges.

Waarin?

Heb jij in jouw krant gelezen dat er geruchten zijn over een nieuwe Milgauss?

1 like

Deze opmerkingen doen mij denken aan de discussie over the dress en dat wij de dingen allemaal verschillend kunnen zien.

Nieuwe internethype: zie jij… dezelfde Rolex… of een compleet andere Rolex?

:grin:

1 like

2 likes