Milgauss teveel raakvlakken met een explorer?

Oh die heb ik langs zien komen. Best wel cool als het zoiets wordt. Wel met sunburst op de wijzerplaat svp.

:thinking:
image

Dit zijn ook 2 honden, maar ik zie toch duidelijk een verschil.

Overeenkomsten bij die horloges ? De naam, de band en de kroon.

1 like

Was voor mij een reden om ‘m niet te kopen. Totdat ik hem irl zag. Direct gekocht. Valt nauwelijks op in z’n ware grootte…

En voor TS, twee totaal verschillende horloges.

En zefs dit niet eens, band bij de MG is een glimmer en de kroon bij de MG is groter.

3 likes

Beide awesome en, als je inderdaad de blauwe Milgauss neemt, en prima combinatie! Als je de pols hebt voor de (forse) Milgauss: go for it!

Trouwens, nu ik goed kijk :lying_face:…de band bij de MG is een glimmer, en volgens mij is de kroon ook groter.
En is de MG ook niet dikker ?
Komt ie :point_down:t5:

1 like

komtiedanhe

Ik zie het ergens staan dat de OP dezelfde kast heeft, maar dat klopt niet, want de milgauss is een stukje dikker

8 likes

Nee. Het ene is een saai horloge met saaie zwarte wijzerplaat. Het andere is een prachtige groenblauwe Rolex met speelse secondenwijzer.

zo zou je het ook kunnen noemen ja :joy:

Dat zei ik ook altijd, tot ik meerdere keren een middagje rondliep met de alleskunner.

Hij is heerlijk plat en die satijnen finish op de band en de kast is prachtig.

10 likes

Absoluut compleet anders, en al helemaal om te dragen. Een Explorer draagt zo perfect :+1:t2: Misschien wel het meest comfortabele horloge van Rolex.
Een Milgaus wiebelt, door het wat bolle deksel, en is daardoor ook veel dikker. Als je daar geen problemen mee hebt, dan is het wel een erg aparte verschijning. Mooi dat groene glas bij die blauwe plaat.

:fu:t3: Is ie

1 like

Ik ben nu eenmaal wat meer van de kleur. Ik dacht jij ook trouwens.

1 like

Zeker, maar bij de Explorers, de Submariners en Dwellers bijvoorbeeld voel ik een pure toolwatch uitstraling.

Mijn onpopulaire mening is ook dat die niet netjes hoeven te blijven. Ze zijn gemaakt voor avontuur, om mee te survivallen, duiken en bergen te beklimmen.

Dan moet het strak en functioneel zijn.

Rolex_Explorer_1016_AS01724_2_grande

Ik denk dat je het al begrijpt, ik zou zelf nooit zoiets kopen als “luxury watch”. Het moet klappen vangen en na 10 jaar is die pas mooi, want dan heeft hij een leven achter zich en een verhaal om na te vertellen.

Sidenote: ik snap dat je van goede huize moet komen om een toolwatch te hebben van 5-7k, maar zo kijk ik tegen de modellen aan.

Toevoeging:

3 likes

Ik begrijp je. Maar ik heb wel de indruk dat je daarmee één van de weinigen hier bent. Ik kan me bij tijd en wijle niet aan de indruk onttrekken dat sommigen bijkans moeten worden opgenomen als ze een krasje achter op een lug ontdekken, ook als het een toolwatch betreft.

3 likes

Haha ik durf ook geen close-ups van mijn Ebel en Montblanc te plaatsen uit angst voor een hartverzakking bij sommigen onder ons. Mijn SKX had na 1 week al een dikke kras en mijn Alpinist is ook niet meer ongeschonden uit de strijd gekomen. @Fate_Amenable_To_Change zou trots zijn!

3 likes

Haha! Ja, maar dat zijn ook de mensen die in paniek raken omdat hun Rolex al twee weken -3 seconden per dag loopt en dan ineens -5. Er zitten 86.400 seconden in één dag :full_moon_with_face: Ik neem niet eens de moeite om ernaar te kijken, als die flink af gaat wijken merk ik het vanzelf wel.

Nou, als je @Fate_Amenable_To_Change meevraagt naar een GS meeting raad ik je aan om een defibrillator mee te nemen voor de aanwezigen.

6 likes

Dit zijn ook net twee horloges van Roiex die ik in overweging zou nemen.
Ik dacht ook dat de kast dezelfde was. In verband met het hoogteverschil, scheelt dit veel in millimeters?

Daar snap ik al helemaal niks van, dat mensen daadwerkelijk gaan zitten meten hoe hun horloge loopt en dan posten op het forum hoe weinig hij afwijkt. Alsof je in het dagelijks leven daar ook maar íets van zou merken.
Van dat soort berichten springt mijn iMac automatisch op sluimerstand, geheel in lijn met zijn eigenaar.

Ahá! Nou dan blijf ik er lekker heel ver van weg zogauw hij in het blauwe gedeelte staat. :smile:.

Stiekem wil ik hem, maar sinds @SAT die prachtige two tone jubilee erbij heeft gekocht wil ik hem alleen met zo’n band. Is ie dus nog duurder. :money_with_wings::money_with_wings::money_with_wings:Misschien moet ik wel een geschonden exemplaar zoeken.

3 likes

Neem dan deze.

Of deze:

Of de virtuele @HanDavinci mod.

2 likes