Milgauss teveel raakvlakken met een explorer?

Doooooo it.

116600 dial in een 114270. Ja, het past.

Thank me later.

1 like

Matched de lume?
Explorer heeft toch blauwere lume?

1 like

Ik zie meer verschillen dan overeenkomsten, maar beide modellen zijn erg mooi. Milgauss heeft natuurlijk modellen die toch ook weer erg anders ogen en dragen (optisch dan).

3 likes

Coehoeeeeeennn, man man man :man_facepalming:t2:

Ik zei 114270. Dus Super Luminova groene wijzers en Super Luminova groen op de wijzerplaat.

Maar ik vind blauw mooier!

1 like

Wat zit je dan toch steeds over mijn verneukte bezel te miepen, Han? Dit zou dan toch pas mooi moeten zijn?

Maar je hebt wel degelijk gelijk. Het zijn toolwatches, de Explorer, Submariner en zo.

Inderdaad. Daarom de Alpinist of een quartz duikertje. Wellicht een ECO-drive. :slight_smile:

Heb je het nou over die oale bekraste quartz beater van me?

:slight_smile:

Maar even on-topic:

Wat @Bidle zei, @Wallet. De explorer I in het zwart is voor mij een wat saai ogende beater / toolwatch. De Milgauss daarentegen is het meest frivole horloge wat Rolex maakt.

De flash gordon wijzer, de kleurstellingen, de groene glaasjes, de sunbursts… Prachtig. Als ik zou moeten kiezen zou ik eerder de Milgauss nemen.

En in plaats van de Explorer I zou ik eerder een OP 36mm nemen met explorer plaat, zoals @cdg voorstelt.

Niet dat ik de zwarte Explorer I lelijk vind. Ik vind 'm alleen niet bijster opwindend.

Dus raakvlakken? Niet echt. Het zijn totaal verschillende karakters.

1 like

Het was geen chemicus of mineralen-kenner neem ik aan? Want het enige wat je hoeft te doen is het juiste mineraal toevoegen aan aluminium-oxide voor je een boule saffier bakt, maar OK.

1 like

Dus als ik het goed begrijp is dat hoogteverschil meer gevoelsmatig te merken tussen de Exp en de Milgauss? Het is niet dat de Milgauss hoog en bol op de pols ligt tegenover de Exp 1?

Dat is een beetje om anderen te shockeren hier, ik hoop dat je dan plaatjes post.

Misschien zit ik ook wel aan een toolwatch binnenkort, misschien een 16600 Sea-Dweller, die lekker gehavend mag worden. Het gereedschap en de testopstellingen op het fysisch lab beginnen hun tol te vragen aan de DJ. En twijfel over goud op het lab. This is why I can’t have nice things.

En ik vind het bij de DJ toch wat minder sieren :grin:

Als ik zo doorga heb ik een horloge wat 34 jaar puik gehouden is in 3 jaar naar de haaien geholpen. Iets voelt daar niet goed :full_moon_with_face:

4 likes

Je draagt 'm!

Uitstekend man. Zo hoort dat. Dat zou niet raar moeten voelen. :+1:

Mag ik een explorer 1 voorstellen? :joy:

3 likes

:point_up: Dat dus. Die was 34 jaar gewoon misbruikt!

2 likes

Oef. Daar kan @Fate_Amenable_To_Change nog een puntje aan zuigen.

Helemaal niet natuurlijk. Die heeft zulke krassen er binnen twee weken op zitten. :joy:

2 likes

Ik begrijp dat ze veel overeenkomsten hebben maar qua uitstraling zijn ze redelijk verschillend. Persoonlijk zie ik die Milgauss als een niet-saaie explorer :shushing_face:

Toolwatch bij uitstek.
Ondanks dat ik hem nog maar kort heb, heb ik de eerste krasjes er al op zitten. Ben dan ook te beroerd om hem af te doen als ik iets ga doen. Hoop alleen wel dat ik die glimmende bezel netjes kan houden, maar die is natuurlijk altijd weer eens te polijsten.
Eigenlijk wil ik er wel een witgouden yachtmaster of witgouden smurf naast voor ā€˜netjes’. Ik zal dan eerst weer een conflict met m’n psychische grens moeten beslechten.

En uiteraard kan een Explorer naast een milgauss. Zijn toch aardig verschillend. Ik vind alleen de blauwe niet zo mooi. Zou graag de zwarte zien met de oranje indices van de witte.

Nope, ik schreef enkel dat de Milgauss modellen optisch anders dragen. Witte plaat draagt groter dan de zwarte.

Er is wel degelijk verschil tussen de Explorer en Milgauss.

1 like

Eh… Da’s een toolwatch voor meer geld met mindere specs. Die heb ik zelf echt, echt nog nooit begrepen. Hij is wel mooier dan een Sub, maar netjes wordt het nooit Henk, dat weet jij ook. :slight_smile:

1 like

Yachtmaster vind ik dus weer een heerlijk horloge! Draagt comfortabel en is, voor mij doen een beetje fout, maar wel
lekker.

1 like

Dit verschil moet je ervaren op je eigen pols, en niet door een aantal opgegeven millimeters.
Hoe ze vallen op je pols is ook sterk afhankelijk van de vorm van je pols.
Er is maar 1 manier: passen

2 likes

:joy: ik moest wel even lachen.
Maar mijn interpretatie van netjes komt dan ook niet echt overeen met de ā€˜gemiddelde’ mens. Maar dat geeft niet, ik kan er mee leven.
De yachtmaster wil ik alleen nov eens in het echt zien en bevoelen. De blauwe sub heb ik van de week eens in de etalage bij S&C zitten bekijken.
Dat witgoud glom me tegemoet en riep in gedachten: Neem me.

1 like

Verkeerde etalage, neem ik aan.

9 likes