Militair verstrekte horloges

In Den Haag sluitpost van de begroting.
De bakfietsmensen wìllen niet begrijpen dat terugbrengen van Defensie naar minimaal acceptabel niveau (tientallen) jaren gaat duren en dat de bezuinigingen van afgelopen decennia in veelvoud teniet gedaan zullen worden vanwege gestegen kosten.
Dit is domheid voorbij, neigt naar misdadig.
Doet denken aan de meidagen van 1940 toen ‘we’ 1 schattig lief klein tankje hadden…

1 like

Bij vergadering kwam mijn baas met een MAN jas dus ik zei wist niet dat MAN ook personenauto’s maakte .
En trek uit die jas want die is van mij en niet van jou want die heb je gestolen van mij .
Was die hoogst beledigd., zijn allemaal kleine boefjes…

1 like

Jup, daarom is bijvoorbeeld de herinvoering van de dienstplicht onuitvoerbaar geworden. We hebben de infrastructuur, logistiek en instructiecapaciteit niet. Dat kost jaren en ettelijke miljarden om dat weer op te tuigen.

OT: horloges voor militairen staan zodoende niet op de prioriteitenlijst

1 like

M
:blush: onze politici weten niet hoe laat het is…
Die gaan er vanuit dat het altijd tien over tien is en geen twee voor twaalf.

1 like

Daadkracht ontbreekt het zeker, maar de visie vind ik ook niet altijd aanwezig. Het is vaak een papieren visie zonder kijk naar de realiteit. De visie is ook meer reactief dan pro-actief. Er word gepoogd, dat wel.

Is dat niet wat we ons zelf moeten verwijten? Dat we juist al die hersenscheten hebben uitgevoerd zonder tegengeluid te laten horen. Onze militaire ’ Can Do’ mentaliteit helpt niet altijd.

Groetjes uit…

5 likes

Krijg me toch last van mijn darmen.

Zeer content van deze :yum:
:heavy_check_mark: precies enkele sec op 6 maanden
:heavy_check_mark:200% zichtbaar dag/nacht
:heavy_check_mark: Waterdicht (mee gezwommen)
:heavy_check_mark:10 jaar batterij
:heavy_check_mark: Fotogeniek :grin:
Donkere traphal

Grijzig spant

Statisch

Halve kerncentrale :innocent:

Oja gratis is ze niet :confounded:

9 likes

De heren en dames in regerend Den Haag leven sowieso in een bubbel…

Niet alleen het leger, maar bijna alles is uitgehold.
Maar dan snap ik ook waarom er geen horloges worden uitgedeeld.

Smooi

1 like

Immer pittoreske Valkenburg :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Dit door Defensie verstrekte zakmes gevonden in ons onderkomen op vakantie, toevallig van iemand in dit topic ?

5 likes

Grappig is wel mijn lichting. Maar ik heb prima franse mes.

Klopt. Swedish mile. Wegwijzers kunnen daar best verneukeratief zijn soms.

Was er eerder sprake van andere sponsoren?

De volledige inventaris is verkocht voor weggeefprijzen weliswaar, maar toch.

Het verkopen van spulletjes die met jouw belastinggeld zijn betaald zijn inkomsten. De sponsoring blijft hetzelfde :upside_down_face:

1 like

Tja een gouden speldje na 500.000 met dezelfde vrachtwagen maar die kreeg ik niet van Defensie maar van de dealer.

1 like

Grappig, ik heb hier in de firma (een KMO in familiebezit) een paar keer het verhaal gehoord dat de verantwoordelijke van de dienst waterzuivering, na bestelling van een volledig nieuwe installatie, naar Zwitserland mocht voor opleiding.

Bij zijn terugkeer ging hij verslag uitbrengen bij zijn directeur, die ook 1 van de eigenaars was van de firma. Zegt vol trots “kijk eens welk mooi Zwitsers horloge ik daar kreeg”.
De eigenaar daarom "prima, uitdoen en afgeven, dat komt jou niet toe.

Dat verhaal ging natuurlijk direct rond in de firma, nu nog trouwens. Wat maakt dat we liever niets aannemen van leverancier, tenzij we het aan de koffietafel kunnen plaatsen en met zijn allen nutigen.

2 likes

Over militaire zakmessen gesproken; wie herkent deze?

1 like