Milsub hommage van Aramar

Voor de liefhebbers van een betaalbare bij milsub hommage is er weer wat extra te kiezen, bij Aramar. En er is ook een PVD hommage aan de Tudor Black Bay zag ik. Met €259 euro en €299 scherp geprijsd.

4 likes

Word er niet warm of koud van. Weer de zoveelste kopie waarvan er nu al tig in omloop zijn. Hoe kun je nu “proud” zijn op een design wat grotendeels copy-paste werk is?

1 like

4 likes

Wacht wel op de Comex re-issue - :smiley:

1 like

Niets aan toe te voegen! Hahaha

Beter goed gejat dan slecht zelf verzonnen zeggen ze soms. Ik heb er helemaal niets mee, geen greintje originaliteit te bekennen.

1 like

haha

Goed idee Aramar en Comex! :smile:

1 like

Ik meen jouw ook wel eens gezien te hebben met een Chronotac. :stuck_out_tongue_winking_eye: Maar ff on topic. Ik ben heel blij met mijn Armida A9
[URL=http://s242.photobucket.com/user/dreski7/media/20141121_105913_zps154d4dc7.jpg.html]

[/URL]
Ik snap de passie voor het echte werk heus wel maar daar ben ik overheen gegroeid. Ik ga alleen nog maar voor value for money.

5 likes

…en minder voor 'n origineel ontwerp… :wink:

1 like

Hij heeft de wijzerplaten al liggen…

Vreselijk, dat schaamteloze jatwerk en het dan een hommage noemen.

1 like

Ik ben het met je eens. Maar waarom het ene merk er hier op het forum probleemloos mee wegkomt (steinhart) en Aramar niet, is mij een raadsel. De horlogewereld blijft voor mij een raadsel, ook na al die jaren.

2 likes

Wat mij betreft komt geen 1 merk er mee weg. Ik snap ook niet dat dit geen merkinbreuk betreft schijnbaar. Met zowat ieder ander product naast horloges, is het design van een ander namaken, merkinbreuk en strafbaar.

1 like

Klopt natuurlijk. Steinhart mag het, Squale mag het, Borealis mag het. Dan mag Aramar het ook…

3 likes

Ik heb geen problemen met een hommage, is niets mis mee is mijn ogen.
Ben gewoon zeker niet minder happy met mijn Steinhart Ocean Vintage Military.

De grens is natuurlijk lastig te stellen, niet iedere klok met een 639 dial is meteen een rip-off van een Rolex 5513, of explorer 1 toch?

Mwoah, moet kunnen zo’n homage. Zeker omdat het in dit geval gaat om een horloge dat oorspronkelijk extreem zeldzaam is, niet te koop meer is en dat in principe ook nooit was (want militair).

Ergens kan je dan beredeneren dat dit een alternatief is, alhoewel ik moet zeggen dat ik deze niet heel erg geslaagd vind. Het lijkt of de wijzers en de bolletjes iets ielig zijn. Kan ook dat de kast (42mm, bah) te groot is.

Niemand zal deze verwarren met een 5517, maar da’s niet erg.

Deze discussie is al zo vaak geweest hier. Eens worden we het nooit allemaal. Vooral doen wat je zelf wil zou ik zeggen.

2 likes

Stoor me vooral aan de te kleine/smalle kroon van die zwarte…

Het zijn renders, ik zou wel eens echte foto’s willen zien ervan.