Miltat Super Jubilee SKX007 past niet?

Dag mede HF-leden,

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. Ik heb onlangs een super jubilee band bij Monsterwachtes besteld. Super mooi ding, en wilde deze perse op mijn SKX ipv de standaard Seiko band. Ik ben zelf niet super handig maar het leek mijn niet zo moeilijk als ik naar online videos keek hoe deze band te monteren. Heb zelf speciaal een Bergeon tooltje gekocht zodat ik gelijk goed materiaal had, echter krijg ik de band er niet goed op.

Heb er zelf twee dagen mee lopen kloten tot ergernis aan toe. Na twee dagen geloofde ik het wel en ben ik naar de juwelier gestapt. Juwelier 1 wist niet wat ze er mee aan moesten en gaven aan dat de band niet paste en hebben mij doorverwezen naar een andere juwelier. Juwelier twee is een stap verder gekomen en heeft de band op de SKX gekregen echter zitten aan beide kanten 1 springbar niet in het gaatje. Ook zij gaf aan dat iets aan de achterkant van de band het horloge weerhoudt te passen.

Heb ik hier te maken met onervaren personeel ? Of ligt het toch echt aan de band van Miltat ? Ik heb het model online bekeken en de MT-020 zou moeten passen …

Hulpppp alsjeblieft ! :disappointed_relieved:

Bij voorbaat dank!

Vreemd. Kocht bij Rob een “niet Seiko” oyster voor mijn Green Alpinist die perfect past. Zijn opmerking over braampjes gelezen?

Ja vind ik ook. Jaa over de braampjes heb ik gelezen. Het horloge meerdere malen door de lugs gehaald. Ging makkelijk.

Misschien braampje in de gaatjes voor de pennen?

Dat zou volgensmij niet kunnen. Zat voorheen een andere rubberen band op.

Lang moeten wachten op de jubilee als ik dat vragen mag?

1 like

Ruim 2 weken. Is Monsterwatches heh …

2 likes

Waarschijnlijk zijn de gaten weer eens scheef geboord, komt regelmatig voor bij Strapcode/Miltat.
Mooie banden, maar QC wat betreft de endlinks mag wel wat beter imho.

1 like

Ja daar zat ik dus ook aan te denken. Wist niet dat dit vaker voor kwam bij hun… Heb je misschien advies?

Ik zou monsterwatches een mailtje sturen, hij zal dit probleem ook vast vaker tegenkomen.

1 like

Pushpin licht buigen?
Dan zal het uitkomen als de gaatjes scheef zijn.

1 like

Zal ik doen, al verwacht ik geen mail terug. Thanks voor je advies

Rob is soms niet al te snel met beantwoorden maar doorgaans krijg ik altijd wel een reactie. Daarnaast heb je gewoon betaald voor een goede band, hij dient deze ook te leveren. Een productiefout kan voorkomen maar dan moet Rob voor een passende oplossing zorgen.

1 like

Welke pushpins gebruik je? Ik heb het idee dat de pushpins met een kraagje iets dunner zijn.

Ik heb hem gemaild. Wacht het even af :+1:

Volgensmij de standaard Seiko pushpins. Heb de SKX overgenomen van een forumlid die hem op een rubberenband had.
Gek genoeg kwamen er geen pushpins bij de super jubilee bij MW

Ik zou hem appen, ik stuur het nummer via pm. Dan heb je binnen een dag reactie.

2 likes

Hey top man! many thanks

En een nieuwe super jubilee komt altijd met de dikke pushpins in de endlinks en daar overheen de rubberen protector.

Ik heb net nog mailcontact gehad met hem. Berichten via Facebook wil ook helpen.

1 like