Minder bekend: "Lang & Heyne" uit Duitsland

[center]
http://www.langundheyne.de/
[/center]
[hr]
Het neusje van de zalm; is dat niet wat we allemaal willen hebben?!
En kunnen we het ons niet veroorloven, dan is het altijd nog leuk om naar te kijken.
Vandaag hebben jullie weer zo’n kans.
De stijl van horloges zal wellicht niet iedereen kunnen bekoren, maar je zult moeten toegeven dat dit merk op technisch gebied fraaie producten op de markt zet.
Over de historie en filosofie van de onderneming valt op de site genoeg te lezen.
Kijk voor modellen en kalibers vooral ook eens onder 'Downloads".
Veel kijkplezier.

Prettig weekeinde,
Flip.

1 like

Ik hou niet zo van Romeinse cijfers, dus houd het al snel op voor mij.

Vooral erg chique…te chique.
De uurwerkjes zijn prachtig natuurlijk.

Prachtig! Dat te chique, los ik dan wel op door het alleen bij passende gelegenheden te dragen :wink:

Prachtige uurwerken, maar de bandaanzet van de kast vind ik niet mooi.
Ik zie dat niet alles Goud en Platina is, ze hebben tegenwoordig zelfs eentje van edelstaal.
Misschien kost dat model ietsje minder.:wink:

lencoth Schreef:

Prachtig! Dat te chique, los ik dan wel op door
het alleen bij passende gelegenheden te dragen :wink:

+1 en de uurwerkjes zijn inderdaad prachtig (tu)

Kijk, en om dit soort merken vind ik de Minder bekend-draadjes van Flip zo leuk.
Wat een genot om te zien. Sommige zijn iets te klassiek naar mijn zin, anderen zijn tijdloos.

Traveller69 Schreef:

Kijk, en om dit soort merken vind ik de Minder
bekend-draadjes van Flip zo leuk.
Wat een genot om te zien. Sommige zijn iets te
klassiek naar mijn zin, anderen zijn tijdloos.

• 1 (tu)

Ik zag ze altijd als heel traditioneel, maar wel heel goed gedaan. Een beetje zoals Tourby of Dornblüth. Geen idee van de kosten trouwens of hoe deze vergelijken, maar deze Freidrich III pakte me wel gelijk. Een beetje opgeruimder in stijl dan het heel klassieke. Ik vind het zeer geslaagd.

3 likes

Mooi gemaakt hoor maar ik voel me te jong voor deze stijl en dat blijf waarschijnlijk zo… :slight_smile:

De stijl van veel van wat ze produceren vind ik ook net iets té traditioneel, hoewel vaak wel mooi gedaan. Dit heeft voor mij al iets frissers. Maar goed, hoewel het niet hoog op mijn prioriteitenlijst staat kan ik ook wel genieten van traditionele ontwerpen. Ik zou graag een Breguet in mijn rotatie verwelkomen, dus waarom niet een Lang & Heyne?

1 like

Wat vind je van die crown guards? Dat vind ik echt geen gezicht. Daarnaast komt de uurwijzer gek uit, soort 1/3 op de uurmarkers.

Ik snap hoe je dat als bezwaren kunt zien. Voor mij kunnen het dat soort eigenzinnigheden zijn die juist mijn hart verwarmen. Bovendien, met zo’n grote ui zijn crown guards echt handig. Omdat de uur wijzers eindigen in een naald en de indices langgerekt zijn, vind ik die verhouding prima werken. Net onder het midden van de kruisjes van de X.

1 like

Ben fanboy van Heyne.

Geeft kastvorm icm ui kroon meer body op een subtiele wijze.

Deze is een tyraprail roman monopusher.

2 likes

Beide heren Marco Lang en Mirko Heyne hebben inmiddels Lang & Heyne verlaten. Mirko Heyne werkt al vele jaren voor Nomos, zie onder…

Under Heyne’s direction, NOMOS Glashütte has introduced the new neomatik calibers, exceptionally slender automatic movements-as well as the watchmaking company’s first self-winding caliber, world time mechanism, power reserve mechanism, the NOMOS ring date, the proprietary escapement called the NOMOS swing system. He created-in cooperation with the Dresden University of Technology and the Fraunhofer Society-a proprietary gear wheel train, and with that he fell “deep into the world of gear cutting theory.” And of course, the first watchmaker at NOMOS was also involved in the creation of the model with which NOMOS Glashütte is celebrating 175 years of watchmaking history: the new Lambda, fine watchmaking in steel.

Hier nog een kleine samenvatting van het verhaal over de Nomos Tangomat Testuhren, ontworpen door Mirko Heyne…

The newest edition to the Glashütte range of watches brings automatic winding to the company for the first time. Complete with the transparent glass back, the watches are sold under the NOMOS label.

Within just 12 months the 29-year old designer, Mirko Heyne, has produced a milestone in the company’s history. The watch is now ready to enter its ‘test phase’. 250 examples are produced (125 with date, 125 without) are submitted for daily testing by prospective customers to the everyday strains of daily life. Only after this period, and the watch has passed all the tests, will it being ready for the market.

The automated winding is achieved by the movement of the wearer’s arm and wrist. Not a new concept but in the NOMOS this achieved with just the gentlest movement - literally rocking a child to sleep will be enough to sustain the watches power reserve.

The automatic-caliber developed by NOMOS is a large diameter clockwork movement: 34.65 mm. The balance-wheel is substantially larger than many comparable calibers, however the thickness nevertheless remains realtively modest, just 4.3 mm. The (running) accuracy of the prototype was under one minute of deviation per week.

En Marco Lang is solo voor zichzelf begonnen…

Marco Lang Watches