Ik veronderstel de onderste? Nee geen schimmel ![]()
Die bruggen zijn wellicht messing of German Silver. Gezien het merk zou German silver meer logisch zijn. Deze werden met een ultra dun laagje verguld en door combinatie van die 2 materialen kan een oxidatie ontstaan waardoor dat goud ‘vlekken’ krijgt. Een verkoper zou het aanprijzen als ‘patina’ :-). Mij zou het niet storen, maar indien het wel storend overkomt kan de eigenaar dat bij een volgend onderhoud wel laten aanpakken.
Heel mooi! Wat kosten ze?
Vergelijkbaar met Lange, Patek en dergelijke.
De onderste “Hektor’ is hun goedkopere stalen sportmodel en vind ik persoonlijk een flop en foute keuze. Deze is veel minder… en ik bedoel VEEL MINDER wat betreft mouvement. Eigenlijk onbegrijpelijk dat ze deze maken. Had hem dan afgewerkt zoals alle andere modellen an had 10-15 k extra gevraagd.
Enfin los daarvan dus vrij stevige prijzen maar ik ben ze begin dit jaar gaan bezoeken en voor mij is zoiets veel unieker, specialer en zeker interessanter dan een Patek Calatrava of gelijk aardige modellen van lange of Vacheron.
Neemt niet weg dat 50k voor een simpel horloge met 3 wijzers een stevige prijs is
Bedankt voor het delen. Ik ben het ermee eens dat het inderdaad een vrij specifieke prijsstelling is.
Dank Heeren, ik heb weer zitten smullen.
Wat een prachtige uurwerken.
Een post van begin dit jaar. Toen met een goede vriend, tevens eigenaar van de 2 die ik postte, Lang & Heyne gaan bezoeken.
Altijd een leuk om enkele van die manufactures te bezoeken …
Dus hier nog veel meer over Lang & Heyne :
https://www.horlogeforum.nl/t/roadtrip-nr-xx-langs-top-independents-zoals-bv-lang-heyne/592851
Wolfstanden zo te zien… dat is wel een bijzonder afwerkingsniveau op de veerton en kroon/transferrad.