voor het eerst ga ik een mineraal glas vervangen dat totaal gekrast is.
Het glas is er uitgeperst maar de glasring die er onder zat is totaal vergaan.
Het glaasje heeft een doormeter van 26.00 mm zonder glasdichting
Hier komen mijn questions.
Bij cousins hebben ze mineraal glaasjes met i-gasket en de maat opgegeven is incluis de dikte van de i-gasket
Bestel ik dan een 26,60 mm glaasje?
Het gaat niet zozeer om het type glas maar is het correct als ik er eentje bestel dat ik de binnendiameter van de kast neem , in dit geval 26.6 mm en daar dan 2 keer de dikte van de dichting aftrek en dan uitkom op een glas van 25.9mm diameter dat ik moet bestellen, saffier of mineraal al gelijk!
Tja zal wel ergens afhangen van de dikte van de glasdichting.
Dus als jij moest bestellen bij cousins welke zou je dan nemen?https://www.cousinsuk.com/category/watch-glasses
Er zijn er met en zonder glasdichting. Mineraal en saffier. De saffier zijn zowieso zonder glasdichting.
U kiest maar.
Je weet de diameter van het bestaande glas, je weet de diameter binnenzijde kast.
Dan weet je ook hoe dik de pakking moet / mag zijn.
Op basis daarvan zou je toch een keuze moeten kunnen maken.
moeilijk,
de maten die jij opgeeft zijn niet te verkrijgen op deze site.
je kan wel opteren van iets dikker te gaan en daar een passend dichting voor te krijgen.
ik heb wel enkel bij saffier glazen gekeken
De glaspakkingen bij Cousins hebben een dikte van 0.4mm. Ik kies dan een glas dat 0.7mm in diameter kleiner is dan de diameter van de kast. Dit betekent dat het glas plus pakking een overmaat heeft van 0.1mm.
Weet je zeker dat je kast geen 26.7mm is (in meerdere richtingen gemeten)? Dat zou namelijk passen bij een glas van 26.0mm.
0.2mm overmaat van de pakking is teveel. Die krijg je er niet is.
16 antwoordenden verder en TS krijgt eindelijk een antwoord op zijn werkelijke vraag. Inplaats van adviezen die hij zelf ook wel kon verzinnen. Ik vervang bijna altijd in het geval van simpele mineraal glaasjes de pakkingen tegelijk samen met het glas. Het blijft anders altijd een beetje klooien de juiste combinatie te vinden.
Ik zag gisteren dat de pakkingen 0,35 mm dik zijn en dan kom ik uit op O,35 x 2=0.70 plus 25,9 wat dan overeenkomt met 26,6mm. Dan heb ik ook 0.1 overmaat maar ik meet alles straks nog eens grondig na.
Als je kast werkelijk 26.57 is, dan zou ik een gasket van 26.7x25.9x1.2 nemen en een glas van 25.9mm. Dan heb je 0.13mm overmaat.
Jouw berekening levert geen 0.1mm overmaat op. Volgens jouw berekening geeft een glas van 25.9 plus een pakking van 0.7 gezamenlijk een diameter van 26.6 op. Je kast zou 26.57 zijn. Dan heb je een overmaat van 0.03mm
Waar heb je overigens een glas pakking van 0.35mm dikte gezien?