Die zou ik graag zien, inclusief de exjes van mij
Jetje Erik
wat een hoop Minervas stopwatches
, en je bent nog geen eens
sporter
En ik maar denken dat ik veel Minervas had
Iedereen heeft die zakhorloge opgemerkt
, maar is nog een “verstekeling”
links achter, de beroemde Minerva curvimeter
Groeten Iwan
Heel scherp idd, zo’n curvimeter kan natuurlijk niet ontbreken in de collectie
Wat een verzameling!
Leuk hoor en je eitje timen is een eitje dan
Dank voor de leuke reacties allemaal!
Er zit er een bij die niet meer reset, maar over het algemeen functioneren ze allemaal zoals het hoort. Die ene laat ik maar zo, waar vind je iemand die aan oude stopwatches kan werken he?
Tja, dat is het wel geworden … Begonnen met een(uiteraard) die ik ooit van mijn grootvader heb gekregen. Die lag al jaren bij hem in de lade, hij had hem in de jaren 40 en 50 altijd gebruikt in het lab waar hij werkte.
Daarna ga je je er een beetje in verdiepen, zoekt eens wat op MP en ebay etc, en gaandeweg worden het er meer, ga je er nog meer over lezen, en voor ik het wist hing de kast vol
Er zijn overigens nog (veel) meer varianten, hier een fotootje uit het Montblanc boek (dat voor de helft over Minerva en zijn geschiedenis gaat) . Dit zijn alleen al de stopwatch wijzerplaat varianten die in de loop der jaren zijn gebruikt.
In principe wijkt een stopwatch niet zoveel af van een chronograaf, dus een beetje horlogemaker moet dit gewoon kunnen.
Zou dit 's werelds grootste verzameling Minerva stopwatches zijn?
Ach, als je het leuk vind en het kan, dan moet je het ook niet laten
Ik ben er niet mee op de hoogte maar het is denk ik wel een kleine niche waardoor de prijzen anders zullen liggen dan bij vintage horloges.
Hoe dan ook, een leuke verzameling en succes met de laatste modellen die er nog bij moeten komen
Denk het niet hoor, er bestaat ook een stopwatch forum, alhoewel dit wel wat inactief is (een amerikaan en ikzelf zijn de meest actieve gebruikers ) maar daar zie je bij oude topics ook wel heel imposante collecties hoor…Niet allemaal Minerva’s, maar dat is bij mij ook niet het geval (heb nl ook nog wat Lemania’s, een verdwaalde rus, een Hanhart etc in de kast hangen
).
Absoluut een kleine niche. Daarom kun je soms voor een klein bedrag een leuke variant kopen… alhoewel ik ook wel eens wat teveel betaal voor net die ene die ik toch wel erg graag erbij wil hebben.
Erg leuk !! Heb ook een tijd Heuer en Lemania stopwatches verzamelt. Uiteindelijk toch allemaal weer verkocht omdat je ze natuurlijk niet kan dragen als een horloge, en ze dus maar ‘wat lagen te liggen’
Het leuke aan stopwatches vind ik dat je prachtige exemplaren hebt voor relatief weinig geld. Je kan dus lekker kritisch zijn en alleen de toppers verzamelen.
Na het verzamelen van de stalen exemplaren heb ik ook nog even kunststof Leonidas stopwatches verzamelt waarbij ze compleet met doos en papieren moesten zijn. Maarja… ook weer verkocht want ‘het lag maar weer wat te liggen’
Beste dins1, wat een mooie collectie.hoeveel diverse modellen zijn er wel niet uitgegeven? Prachtig. groet Jobo71
Ziet er mooi uit zo!
Dat ziet er echt wel heel tof uit.
Er mag geen twijfel over bestaan dat je een liefhebber (obsessie?) bent van het merk Minerva
Heel mooi ook dat je op deze manier je collectie uitgestald hebt.
Als horlogeliefhebber kan je mij het lekkerste bakkie koffie aanbieden,maar daar begin ik pas aan nadat als ik
eerst een kwartier verlekkerd in je vitrine gestaart heb:+1:
Dank!
En van harte welkom!

Gaaf hoor! Die links onder is een oudje, heeft nog het oude beeldmerk,met een gebogen lijn onder minerva ipv een rechte. Werd tot ergens eind jaren 20 gebruik dacht ik.
En die torpedo met Broad arrow is ook gaaf!