Minerva stopwatch collectie overzichtje

Naar aanleiding van een opmerking van @Bidle een tijdje geleden, heb ik vandaag, dankzij het druilerige weer,maar eens wat groepsfoto’s genomen van mijn verzameling Minerva stopwatches. Een mooi merk met een mooie historie en als geboren verzamelaar vind ik het heerlijk om te speuren en af en toe een mooi nieuw pareltje aan de collectie toe te voegen :rofl:

Ik ben geen goede fotograaf, maar heb er toch wat van proberen te maken:

Allereerst, de afdeling sport en militair:

Waarbij de buitenste twee mijn nieuwste aanwinsten zijn, beiden gebruikt door de Nederlandse Marine. In het midden twee sport stopwatches, de linker voor zeilwedstrijden, de rechter, zoals je kunt lezen, voor voetbal.

Als tweede, de afdeling Nederlands geleverd. Allemaal geleverd door de Firma Post, de meesten vanuit de winkel in Amsterdam, een is er uit de jaren 70 toen het bedrijf inmiddels in Santpoort gevestigd was.

Daarna de rattrapantes, stopwatches met een extra wijzer, oa om tussentijden te kunnen meten:

En in een andere opstelling:

En tenslotte twee overzichtsfotootjes:


Mocht je toevallig denken, he ik heb er ook een en die variant zie ik er nog niet bijzitten, dan mag je mag me altijd PB’en :sunglasses:

Dank voor het kijken,

groet Erik

60 likes

Wat een schitterende verzameling heb je daar!
Toch ook wel mijn favoriete merk. :+1:

Bedankt voor het delen.

5 likes

Wat een top verzameling :sparkling_heart::sparkling_heart:

1 like

Mijn beste,

Als “niet zo’n goede fotograaf” heb je het forum toch heel wat moois voorgeschoteld!!
Grandioze collectie hoor!!
Dank voor het delen.

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Dank!!

1 like

Prachtig! Ik prijs me gelukkig er tenminste eentje te hebben. :slight_smile:

1 like

prachtige verzameling,

1 like

Fantastisch! Onder gewaardeerd merk

1 like

Wauw, wat een collectie. :ok_hand::ok_hand:
En zo te zien allemaal in nette staat.
Dank voor het delen.:+1:

1 like

mijn verzameling Minerva stopwatches

stopwatches

Flauw van mij hoor. Ik zit heerlijk te kijken naar al je stopwatches, en het zakhorloge is ook een knapperd. Wát een variatie heb je daar bij elkaar gespaard zeg. :relaxed::relaxed:

3 likes

Heel gaaf Erik, dank je voor het delen!

1 like

Dju ga ook eens mijn Excelsior Parks moeten fotograferen denk ik!

1 like

Wat een collectie, super hoor!

1 like

Haha, ik beken, er zit inderdaad een oud zakhorloge bij, excuus :joy:

Die zou ik graag zien, inclusief de exjes van mij :rofl:

:flushed: Jetje Erik :scream: wat een hoop Minervas stopwatches :robot:, en je bent nog geen eens :weight_lifting_man::swimming_man::biking_man::volleyball: sporter :stuck_out_tongue_winking_eye:
En ik maar denken dat ik veel Minervas had :crazy_face::sob:
Iedereen heeft die zakhorloge opgemerkt :nerd_face: :male_detective:, maar is nog een “verstekeling” :alien: links achter, de beroemde Minerva curvimeter :face_with_monocle::face_with_hand_over_mouth:

Groeten Iwan :motorcycle:
8ecace9b5dd4613435eadf887fa2851e0943a70c_1_666x500

5 likes

Heel scherp idd, zo’n curvimeter kan natuurlijk niet ontbreken in de collectie :rofl:

3 likes

Wat een verzameling!
Leuk hoor en je eitje timen is een eitje dan :wink:

1 like

Dank voor de leuke reacties allemaal!

Er zit er een bij die niet meer reset, maar over het algemeen functioneren ze allemaal zoals het hoort. Die ene laat ik maar zo, waar vind je iemand die aan oude stopwatches kan werken he?

Tja, dat is het wel geworden … Begonnen met een(uiteraard) die ik ooit van mijn grootvader heb gekregen. Die lag al jaren bij hem in de lade, hij had hem in de jaren 40 en 50 altijd gebruikt in het lab waar hij werkte.
Daarna ga je je er een beetje in verdiepen, zoekt eens wat op MP en ebay etc, en gaandeweg worden het er meer, ga je er nog meer over lezen, en voor ik het wist hing de kast vol :joy:

3 likes

Er zijn overigens nog (veel) meer varianten, hier een fotootje uit het Montblanc boek (dat voor de helft over Minerva en zijn geschiedenis gaat) . Dit zijn alleen al de stopwatch wijzerplaat varianten die in de loop der jaren zijn gebruikt.

4 likes