Minerva stopwatch collectie overzichtje

Naar aanleiding van een opmerking van @Bidle een tijdje geleden, heb ik vandaag, dankzij het druilerige weer,maar eens wat groepsfoto’s genomen van mijn verzameling Minerva stopwatches. Een mooi merk met een mooie historie en als geboren verzamelaar vind ik het heerlijk om te speuren en af en toe een mooi nieuw pareltje aan de collectie toe te voegen :rofl:

Ik ben geen goede fotograaf, maar heb er toch wat van proberen te maken:

Allereerst, de afdeling sport en militair:

Waarbij de buitenste twee mijn nieuwste aanwinsten zijn, beiden gebruikt door de Nederlandse Marine. In het midden twee sport stopwatches, de linker voor zeilwedstrijden, de rechter, zoals je kunt lezen, voor voetbal.

Als tweede, de afdeling Nederlands geleverd. Allemaal geleverd door de Firma Post, de meesten vanuit de winkel in Amsterdam, een is er uit de jaren 70 toen het bedrijf inmiddels in Santpoort gevestigd was.

Daarna de rattrapantes, stopwatches met een extra wijzer, oa om tussentijden te kunnen meten:

En in een andere opstelling:

En tenslotte twee overzichtsfotootjes:


Mocht je toevallig denken, he ik heb er ook een en die variant zie ik er nog niet bijzitten, dan mag je mag me altijd PB’en :sunglasses:

Dank voor het kijken,

groet Erik

60 likes

Wat een schitterende verzameling heb je daar!
Toch ook wel mijn favoriete merk. :+1:

Bedankt voor het delen.

5 likes

Wat een top verzameling :sparkling_heart::sparkling_heart:

1 like

Mijn beste,

Als “niet zo’n goede fotograaf” heb je het forum toch heel wat moois voorgeschoteld!!
Grandioze collectie hoor!!
Dank voor het delen.

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Dank!!

1 like

Prachtig! Ik prijs me gelukkig er tenminste eentje te hebben. :slight_smile:

1 like

prachtige verzameling,

1 like

Fantastisch! Onder gewaardeerd merk

1 like