Minerva stopwatch collectie overzichtje

In principe wijkt een stopwatch niet zoveel af van een chronograaf, dus een beetje horlogemaker moet dit gewoon kunnen. :sunglasses:

2 likes

Zou dit 's werelds grootste verzameling Minerva stopwatches zijn? :slight_smile:

1 like

Ach, als je het leuk vind en het kan, dan moet je het ook niet laten :slight_smile:
Ik ben er niet mee op de hoogte maar het is denk ik wel een kleine niche waardoor de prijzen anders zullen liggen dan bij vintage horloges.

Hoe dan ook, een leuke verzameling en succes met de laatste modellen die er nog bij moeten komen :wink:

1 like

Denk het niet hoor, er bestaat ook een stopwatch forum, alhoewel dit wel wat inactief is (een amerikaan en ikzelf zijn de meest actieve gebruikers :sweat_smile:) maar daar zie je bij oude topics ook wel heel imposante collecties hoor…Niet allemaal Minerva’s, maar dat is bij mij ook niet het geval (heb nl ook nog wat Lemania’s, een verdwaalde rus, een Hanhart etc in de kast hangen :joy:).

2 likes

Absoluut een kleine niche. Daarom kun je soms voor een klein bedrag een leuke variant kopen… alhoewel ik ook wel eens wat teveel betaal voor net die ene die ik toch wel erg graag erbij wil hebben.

1 like

Erg leuk !! Heb ook een tijd Heuer en Lemania stopwatches verzamelt. Uiteindelijk toch allemaal weer verkocht omdat je ze natuurlijk niet kan dragen als een horloge, en ze dus maar ‘wat lagen te liggen’

Het leuke aan stopwatches vind ik dat je prachtige exemplaren hebt voor relatief weinig geld. Je kan dus lekker kritisch zijn en alleen de toppers verzamelen.

Na het verzamelen van de stalen exemplaren heb ik ook nog even kunststof Leonidas stopwatches verzamelt waarbij ze compleet met doos en papieren moesten zijn. Maarja… ook weer verkocht want ‘het lag maar weer wat te liggen’

4 likes

Klopt idd, daarom heb ik ze in de vitrinekast hangen.

7 likes

Beste dins1, wat een mooie collectie.hoeveel diverse modellen zijn er wel niet uitgegeven? Prachtig. groet Jobo71

1 like

Ziet er mooi uit zo!

1 like

Dat ziet er echt wel heel tof uit.
Er mag geen twijfel over bestaan dat je een liefhebber (obsessie?) bent van het merk Minerva :rofl::+1:
Heel mooi ook dat je op deze manier je collectie uitgestald hebt.

Als horlogeliefhebber kan je mij het lekkerste bakkie koffie aanbieden,maar daar begin ik pas aan nadat als ik
eerst een kwartier verlekkerd in je vitrine gestaart heb:+1::rofl:

1 like

Dank!

En van harte welkom!

1 like

Kocht recente een complete verzameling met daarom ook 4 Minerva’s waarvan 2 militaire. Grote ding zonder merk is een torpedo timer :grimacing:

5 likes

Gaaf hoor! Die links onder is een oudje, heeft nog het oude beeldmerk,met een gebogen lijn onder minerva ipv een rechte. Werd tot ergens eind jaren 20 gebruik dacht ik.
En die torpedo met Broad arrow is ook gaaf!

Heb zelf deze recent aan de collectie toegevoegd :grin:

4 likes

Hoi Erik,

Kan je mij misschien wat geschiedenis vertellen over deze minerva? kan er online niets over vinden. op het mechanisme staat “5011”

3 likes

Tja geschiedenis, het is een oudje zo te zien, emaille wijzerplaat, uienkroon, dus jaren 30/40. Mooi ding, dat de tand des tijds goed heeft overleefd! Vaak zijn de wijzerplaten gebroken of met craquelures, maar deze ziet er nog top uit!

http://hans-weil.faszination-uhrwerk.de/Minerva/minerva.html
http://forumamontres.forumactif.com/t31098-calibres-minerva-extrait-de-la-classification-horlogere-1936-38

3 likes

waarschijnlijk al bekend…
http://www.goldschmiede-zwehn.de/images/Stoppuhren/Minerva/MinervaKatalog50er.pdf

1 like

Klopt, staat in mijn favorieten lijstje!

Als ooit eens beloofd, mijn Hanharts

7 likes

Ik vind die zeilstopwatch helemaal te gek. Heb je daar toevallig geen close up van?