Mini New Turtle, hij komt eraan!

Met iets over 42mm lijkt dit het antwoord op de algemene opmerking te zijn dat de 45mm te groot is.

http://wornandwound.com/seiko-releases-four-jdm-mini-turtles-ref-srpc35k1-srpc37k1-srpc39k1-srpc41k1-two-new-turtle-colorways/

6 likes

Wauw, wat een move, ik ben er wel blij mee - zeker die batman ga ik in de gaten houden!

2 likes

Idem hier!

1 like

Alleen jammer dat de kroon niet meer op (circa) 4 uur zit eigenlijk. Ik heb altijd last van die kronen in mijn vel en het maakte de Seiko case juist … Seiko.

4 likes

Een Turtle met de kastvorm en de grootte van een SKX lijkt mij perfect. Oh… wacht…

3 likes

Het is wel de Turtle case qua vorm, niet SKX, en SKX is 41mm toch?

Niet m’n ding. Proportie en kroon zijn niet in balans. Lijkt me meer op de seiko 5 turtle…

2 likes

Dat ging ook door mij heen. Seiko maakt erg, erg leuke horloges, maar ze moeten de modellen wel wat verder van elkaar af positioneren vind ik. Nu kannibaliseert het.

Ja brrr

Hadden ze wel moeten doen

Ja mijn punt is dus dat ik deze overbodig vind :wink:

1 like

Ik ga pas beoordelen als ik wristshots gezien heb!
Jammer dat de kroon inderdaad niet Seiko-style op 4 zit, maar anders vind ik het wel wat hebben. Als Rob ze kan leveren met een vlak saffier zou ik nog wel eens eentje overwegen (als de prijs aanvaardbaar is natuurlijk). Ik vond de Padi Turtle altijd top maar veel te groot.

3 likes

Mijn padi is ook vertrokken vanwege het formaat dus ik kijk er wel naar uit… zeker sunburst grey dial spreekt me wel aan…

2 likes
13 likes

Jij hebt de niche allang opgevuld!

1 like

Zou de prijs dan ook een stukkie dalen? :grin:

Tja, maar let maar eens op, dat zie je ook bij de Mini-Monster, Mini-Sumo en meer van die Mini/Baby versies van Seiko.

Overigens, je kunt ook kiezen voor een andere Seiko met een “kussenvormige” kast, zoals de Seiko 5 Sports SRPB1X, weet echter niet wat de afmetingen van die zijn, de mini-monster is bijvoorbeeld groter dan de èchte Monster.

1 like

Met datumloep.

Mein Darwin im Himmel, het is ook niet verwonderlijk dat mensen Seiko soms niet serieus nemen.

Zeker met die kleine grafsteentjes als indices.

2 likes

Voor menschen met een leesbril (zoals yours truly) is dat juist een godsgeschenk.

1 like

Oh, ik hoor daar ook bij, bij die mensen.

Dan liever een no-date. :slight_smile:

1 like

Ah een hommage van Seiko aan de deep blue

11 likes

Als je al niet meer weet welke dag het vandaag is, is het erg met je gesteld. Bovendien - bij mij kloppen die datums 9 van de 10 keer niet eens en betrap ik mij erop dat ik de datum wel op het horloge aflees, maar altijd double check op mijn telefoon :wink:. Dan maar dichtblaffen, dat datumvenster.

Oei. Nou begeef je je op glad ijs. Laat de rayonhoofden maar komen.

1 like