Minimalistisch/Bauhaus max 200 euro

Met ‘we’ bedoelde ik uiteraard jou, Ide en ik. :sunglasses::+1:

Ik draag overigens geen enkele verantwoordelijkheid voor de opmerkingen die Ide hier nog aan toevoegde. :grimacing::joy::joy:

2 likes

Als je over de duvel spreekt…:grimacing::joy:

2 likes

Nu heb ik geen inzicht in je financiële situatie maar ik sluit me grotendeels bij @HanDavinci aan.

Ik zou echter een Stowa antea kopen na wat bij te sparen, en geen max Bill. Alternatief is de Form A van Junghans.

Als die 200 Euro leidend zijn: Orient Bambino Ks. AP0003S.

1 like

Wat dacht je van een mondaine? In veel winkels te koop en rond de 200 euro…

Nou, ik weet niet of een platgeslagen gehaktbal Amerikaans Is. Medunkt dat ze dat in de Levant al 3000 jaar doen.

Ketchup wel. Maar dat doe ik dan weer niet op zo’n ding. :grinning:

1 like

Wat doe jij erop? Een bieslooksausje op basis van magere yoghurt? :smiley: Goedemiddag trouwens! :slightly_smiling_face:

3 likes

Naast alle wijze woorden en al vele goede suggesties nog een paar van mij:

(Edit: deze Tisell was al genoemd)
De Tisell-versie van de rodina-bauhaus heeft geen aparte secondewijzer en een fijn Miyota mechaniekje:
http://tisellkr.com/?product=tisell-38mm-bauhaus-design-9015-automatic

En deze Vostok is misschien ook je smaak?

1 like

Nou, je begint met mosterd, dun gesmeerd op de onderste helft van een wit bolletje wat op de barbecue licht geroosterd is. Die mosterd… ach, de Fransen claimen hem, maar de Egyptenaren konden hem wel eens uitgevonden hebben. Zo’n 2500 jaar geleden. :slight_smile:

Dan doe je daar sla en ui op, gevolgd door een ronde, platte kabab die de grootte van het broodje heeft met een maximaal gewicht van 125 gram. Dan doe je daar augurk en een dunne plak tomaat op, gevolgd door…

Jawohl… Berliner Currygewürz. Oftewel Curryketchup. Uitgevonden in Charlottenburg. Die prut is dus gewoon Duits. Eventueel Mayo toevoegen naar smaak.

Die augurk… Ja, Louis Pasteur ontdekte de azijnzuurbacterie, dus die Cornichons mag je wel Frans noemen.

Dat zachte bolleke is ook niet Amerikaans… Dus we zijn OK. :+1:

Goedenmiddag.

6 likes

Dat klinkt voortreffelijk Mr. Fate. Ik krijg er gewoon trek van. :ok_hand::slightly_smiling_face:

Als afsluiting dan een voortreffelijke koffie, uit het pannetje van de Berlijnse Libanees. :sunglasses::+1:

3 likes

Graag zou ik 2 van deze broodjes hamburger bestellen. Vergezeld van een speciaal biertje .
Die heb ik meestal ruimschoots op voorraad.

2 likes

Mijn topic is ontaard in een discussie over hamburgers, het is alsof jullie mij al kennen!

@Hieronimus Ik heb ze niet allemaal bekeken, maar een Seiko 5 lijkt me wat te groot/grof/robuust voor mijn smaak.

Ik heb de afgelopen dagen een aantal horloges gepast en ik denk dat 40mm wel de absolute max is voor mijn (dunne) polsen.

Wat betreft quarts en automaten: ik ben een beetje huiverig om al gelijk een automaat te kopen. De Tisell Bauhaus lijkt heel aantrekkelijk, maar ik heb geen idee wat er daarbij onderhoudskosten bij komen. Hoewel ik een automaat zeker kan waarderen.

@daffie Die Kent Wang is mooi, maar echt boven mijn budget.

@Fate_Amenable_To_Change Ik vind de Stowa Antea zeker heel mooi, maar ik vind de Max Bill nog net een stuk mooier. Zelfde geld voor de Form A.

Wat betreft de Orient Bambino: niet mijn smaak. Te druk of iets dergelijks, denk ik.

@ADHDBoogie Dit is dan weer te blokkerig.

@Ari De Vostok is het net niet, de cijfers staan me een beetje tegen.

Sorry, allemaal, voor de haarkloverij. Ik heb een aardig specifieke smaak die ik niet altijd onder woorden kan brengen.

4 likes

Goed dat je maatbewust bent. De “klassiekere vijfjes” waar ik naar verwijs en waar ik 2 foto’s van heb bijgevoegd zijn juist erg compact met 37mm. Er is in de Seiko 5 lijn minimaal 100 keer meer keus in deze maat dan bij welk ander merk dan ook. (serieus, letterlijk).

Een Seiko 5 is altijd een automaat (op een heel enkele vintage na) en zijn zeer robuust, lopen erg lang zonder onderhoud. Als je een vintage zou kopen van 30 jaar oud kun je 2 dingen doen: een nieuw kalibertje kopen voor €60 of gewoon omdoen en nog eens 10 jaar dragen.

De Tisell heeft een Miyota, van een vergelijkbare robuustheid. Deze Miyota (de 9015) is daarbij van een wat hoger niveau, ze lopen op 28800 BPH (tikken sneller) en zijn over het algemeen wat nauwkeuriger.

Je bent hier niet voor niets op het haarkloverijforum :grin:

Je moet toch echt zelf veel gaan foto’s kijken en beslissen wat je mooi vind, we kunnen niet alles laten zien. Jammer als je iets koopt en een week later iets mooiers tegen komt.

Hier kun je in de vijfjes zoeken en rechts in het scherm voorkeuren opgeven (diameter, kleur, positie van de kroon etc. ):

Een Seiko 5 heeft een erg goede prijs kwaliteit verhouding. De Tisell heeft dat ook, is van een hoger niveau voor wat meer geld. Als je die echt mooi vind zou ik daar voor gaan.

1 like

Heb je al een Daniel Wellington overwogen?

2 likes

Ho ho ho … wij @anon50762135EV en @HanDavinci zijn eerst!!! :sunglasses::joy:

3 likes

Kijkt naar forumnaam van het lid die dit riep :wink:

2 likes

Mijn oprechte excuses! :blush: Dit soort dingen maak je hier vaker mee, hoewel we het tot een minimum proberen te beperken! :innocent:

Van harte welkom overigens, op het allerleukste Horlogeforum van de hele wereld! :slightly_smiling_face::+1:

1 like

Hahaha :monkey:

1 like

Deze Timex Marlin voldoet aan alle voorwaarden lijkt me. En een handopwinder met historie.

Https://www.ablogtowatch.com/timex-marlin-watch-review/amp/

1 like

Minimalistisch en binnen budget:


image

5 likes

Ja! Mijn zusje heeft een Daniel Wellington en die zag er wel aardig uit. Toen ik op zoek ging naar reviews kwam ik ergens tegen dat er voor die prijs betere kwaliteit was, ging maar eens rondkijken en was toen hopeloos verloren.

@Hieronimus Ik bedoelde met de robuustheid van de Seiko 5 vooral de stijl/het ontwerp. De bezel is de dik voor mij en de bandaanzet ook.

@Klokkengek Geeft niks hoor. Ik begin zelf ook te pas en te onpas over hamburgers. Die van mij het lieft met gebakken ui en een gebakken broodje, trouwens.

@rorymoer Die Timex is het niet voor mij. Te niet-strak-genoeg, qua cijfers en wijzers.

@sv3rr3 Een week geleden dacht ik nog “dat is wel een mooi horloge.” Na veeeel te veel rondhangen op o.a. dit forum weet ik wel beter.

3 likes