Minimalistisch/Bauhaus max 200 euro

En is zo iets niks voor je? Misschien wil @anon50762135EV de zijne wel verkopen, voor 200 euro moet dat zeker lukken!

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/1/a/2/1a2d71c8a6d07458c8747fea6a1bf2a1c8825fab.jpg

4 likes

Maak TS nu niet blij met een dooie mus :see_no_evil:

1 like

Inderdaad. Da’s geen Bauhaus.

2 likes

Wut? 200 eypo voor die ouwe meuk :slight_smile:

1 like

De Bambino is er in vijf versies als ik mij niet vergis. Ikzelf vind deze van de centrale seconden het mooist ook al zijn de wijzers te kort:

Maar dan de V4:

Het voelt echter alsof je gewoon moet doorsparen voor de max bill. Mijn favoriet? Dat is twijfelen tussen deze twee:

Heb ook filosofie gestudeerd, maar door de combinatie met journalistiek heb ik wel bondig leren formuleren. :smile:
Ten aanzien van dit topic kan ik in elk geval bondig zijn: ga voor een Junghans. Heb ooit een Max Bill automaat gekocht hier op het forum en die gaat nooit meer weg. Dan maar wat geduld oefenen dus. :relieved:

1 like

Deze Defakto voldoet (min of meer) aan je eisen

https://www.defakto-uhren.de/uhren/dialog/standard/531/

Ik zou ook zeker doorsparen voor de Junghans, blijf het een schitterend horloge vinden. Zeker de moeite om voor door te sparen. In een dergelijke situatie zou ik bij het zien van elk ander horloge om mijn pols telkens denken aan de Junghans.

Oh en wat betreft die hamburgers waar ze het over hebben, ik zou voor deze gaan:

6 likes

Deelder leert ons dat die combinatie uitstekend kan:

Heelal.
Hoe verder ik keek,
hoe groter het leek.

Bovendien was de originele post niet lang. Dat de moderne mens de concentratieboog van een goudvis heeft is niet @Ledbetter’s schuld.

Yup. Dat dus.

Ik niet. Rommelig, raar van proportie en er lijkt een stuk van een uitsmijter mret spek in verdwaald te zijn. Ik meen ook te zien dat er augurk en sla ontbreken. :slight_smile:

Gelukkig mag je bij mij in de tuin zelf weten hoe je zo’n ding bouwt. :v:

:+1: :+1:

:thinking::disappointed:

3 likes

Beide zijn al in een andere versie aan bod gekomen, en gooi toch maar eens in de (k)ring.

Eigen foto’s, gezien beide in mijn bezit :blush:

image
@BATMAN die is heul mooi. Maar dat logo! Ik ga niet met ‘jesus aan het kruis’ om m’n pols lopen.

1 like

@Fate_Amenable_To_Change Ik houd niet zo van de stijl van de Orient Bambino.

@Tobias Die Defakto is inderdaad wel mooi en ik sla hem op.

@BATMAN De Mondaine is iets te blokkerig naar mijn smaak. Bovendien heeft mijn moeder ook een dergelijk horloge en zou ik hem alleen al daarom liever niet willen. :wink:

De Junkers heb ik ook serieus overwogen. Alleen is het logo op de nieuwere versies erg groot en zou ik hem puur kopen als ‘iets dat het meeste lijkt op een Max Bill, maar wel goedkoper is.’

Jesus aant kruis went wel, op mijn Junghans. Op deze versie is het logo wat kleiner.

Doet mij denken aan mijn reis naar Rio de Janeiro in 2014. Wat een gevarieerde stad. En deze Cristo Redento was heel indrukwekkend.

Ik denk dat ik toch voor de Sternglas Zeitmesser ga. Dit is één van de weinige horloges die ik ben tegengekomen die ik direct toen ik m zag echt mooi vond. Het enige wat me weerhield is dat ik er niet veel over kon vinden en ik bang was dat ik een hoop geld zou betalen voor een kwalitatief ‘minder’ horloge omdat het niet van een gerenommeerd merk is. Maar ik moet me niet laten weerhouden door wat horlogekenners misschien eventueel mogelijk zouden kunnen vinden, maar iets kopen wat ik echt mooi vind.

Een Junghans wordt dan een spaarprojectje. Ja, ik vind hem misschien wel het mooiste object wat ik heb gezien. Maar het is voorlopig ook niet te betalen (of in ieder geval niet te verantwoorden met al het geld wat nog in ons huis wordt gestoken). Dan heb ik nog wat om naar toe te leven. :slight_smile: Ik ben tot nu toe ook heel gelukkig zonder een hele dure auto, de allerduurste telefoon of de meest chique kleren.

3 likes

De datum op de zeitmesser is niet fraai, zou hem daarom niet kopen

Waarom niet? Ik vind m wel mooi, namelijk.

1 like

Ik ook. Ps prima keuze vwb looks wat mij betreft :+1:

A propos defakto… De Archimede 1950s?

1-dia

1-det

1 like

Heel mooi, maar ik houd niet zo van niet-rechte wijzers.

Ik zou ook voor de Rodina gaan. Automaat s prima, alleen soms wat lawaaierig. Qua kosten voor onderhoud voor deze: niet echt relevant. Over 5 jaar wellicht en dan kun je kijken of je voor € 70 een service doet, of voor iets meer een nieuwe.

1 like