Minimalistisch/Bauhaus max 200 euro

Ik heb serieus getwijfeld over de Rodina of de Tisell automaten, maar bedacht me dat ik dat alleen deed zodat ik een automaat had. Aangezien ik voorlopig maar één horloge heb, wil ik wel iets om mijn pols hebben wat ik ook echt mooi vind. En dan wint de Sternglas dan toch.

Nooit van gehoord maar dat lijkt me voor je budget een uitstekende keuze! Door het ontbreken van een tikkende secondewijzer heb je niet eens in de gaten dat het een quartz is. :wink:. Even een donkerbruine Hirsch Diamond Calf er op en je bent helemaal het mannetje. :upside_down_face:

Mooi ding!

1 like

Het enige waar ik me zorgen over zou maken is dat de wijzers niet thermisch geblauwd zijn. Geverfde wijzers zijn voor mij een no go van jewelste: ik heb ze gehad, maar vind ze gewoon lelijk.

Dat gecontroleerd hebbende: weinig mis mee.

1 like

@anon50762135EV en @Fate_Amenable_To_Change, dank jullie voor de bemoedigende woorden. Ik heb een mailtje gestuurd naar het bedrijf met een vraag over de lengte van de verschillende banden en hoop na het antwoord de Sternglas te kunnen kopen.

Wat betreft geverfde wijzers: ik weet niet of ik het verschil zou zien, dus heeft voor mij ook niet veel zin om te vragen.

2 likes

Je hoeft het geeneens te vragen.Als ze thermisch geblauwd zouden zijn, stond het er wel bij :wink:
Alvast succes met je nieuwe aanwinst.

1 like

Eens, want:

1 like

Nog makkelijker :slight_smile:

Dan nóg maar een vraagje voor de experts. Ik heb uiteindelijk toch de lengte van de banden op de site gevonden en heb eventjes met stroken papier lopen prutsen. Ik heb polsen van ongeveer 17cm omtrek en bij de normale bandjes van 75mm+115mm lijkt het alsof het einde van het bandje weer bij het horloge uit komt. Ik neem aan dat dit niet de bedoeling is en kies dus de kortere bandjes. Is dit een goede manier om uit te vogelen hoe lang een bandje ongeveer is?