Minimido

Hallo allemaal,
ik ben in het bezit van een ietwat merkwaardig horloge.
Het is een Mido maar dan een hele kleine…zo klein dat het destijds het kleinste horloge was.(1967)
Het merkwaardige is dat ik op inet totaal niets over dit horloge kan vinden.
Het horloge is zo goed als nieuw en zoals gezegd erg klein.
Kan iemand mij misschien iets vertellen over dit horloge?

Ik had verwacht dat kleinste horloge + goed merk wel wat hits zouden geven op google ed. maar niets is minder waar…vandaar dus dat ik hoop of jullie mischien iets weten over dit exemplaar!?

Heb geen idee, maar vind dit wel echt geweldig! :smiley:

Lol…ik weet niet precies wat je bedoelt want ik ben hier nieuw en dat horloge heb ik ook pas net-)
Anyway…dit is wat ik heb kunnen vinden op inet:

(1967 : Launch of the “Mini Mido”, the world’s smallest automatic, watertight, antimagnetic and impact resistant watch produced in volume production.)

en nog een foto van de achterkant

(:smiley: Wat een geweldig leuk ding! Nog nooit tegen gekomen.

prachtig horloge.
Aangezien ze deze dus in grote aantallen hebben gemaakt (ten minste dat begrijp ik er uit) is het vreemd dat zo iets niet vaker voorkomt, op e-bay of zo.

Lekker behouden denk ik.

Groet
Herman

Wat een over-sized kroon heeft ie zeg! :wink:

Erg gaaf… nooit wegdoen, ik heb ze ook nog nooit gezien.

Ik denk dat hij wat te fors voor mijn polsen is, maar wat een geniaal horloge is dit.
Moet destijds helemaal gaaf geweest zijn!

Grappig dat jullie em zo leuk vinden!-)
Ik krijg mn camera niet aan de praat maar ik heb nog geprobeerd om wat betere shots te maken…wat niet echt is gelukt.
Op de een of andere manier zijn er allerlei artefacts te zien op het horloge maar in het echt is ie nieuwer dan nieuw.
Hopelijk vinden jullie deze foto’s ook leuk om te zien…en nu hopen dat er iemand is die weet wat voor klokje dit is!-)

Leuke foto’s, je krijgt wel een goed beeld zo hoor.

Geweldig :smiley:
Als je ooit van plan bent het horloge open te maken, zou je dan wat foto’s willen maken van het uurwerk?
Mijn moeder is er helemaal weg van.

wat 'n mooi horloge vooral als je foto met de euromunten ziet, echt dan zie je pas dat het 'n mini mini horloge is. (tu)
dit is zo mooi dat je het nooit weg moet doen.

Wellicht dat je post op het vintage gedeelte meer inhoudelijke reacties krijgt. Ik zou zo denken dat Freddy dit uurwerk zou moeten kennen. Overigens een prachtig ding(tu)

Allereerst welkom op dit geweldige forum natuurlijk.

Ik vind iets;

In 1967 Mido was recognized as the maker of the world’s smallest ladies’ watch.

Article Source: http://EzineArticles.com/252576

Grappig dingetje!

Bedankt allemaal voor jullie leuke reacties.
Echt grappig dat jullie zo enthousiast kunnen zijn over zo’n klein damesklokje.-)

Ik ga deze klok zeker niet “openschroeven”-) (al zou dat ws wel moeten-).
Al helemaal niet voor ik weet wat het nou precies is!-)
(Dat gezegd hebbende liep ie meteen na weet ik hoelang stil gestaan te hebben(20-30jr ws))

Maar ik begrijp dat ik op een ander gedeelte van het forum meer kans maak?
Misschien kan een hoge pief het anders verplaatsen?

Leuk item! Ik denk dat dit uurwerk erin zit.

Zie voor meer informatie over dit uurwerk:

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&Mido_0620

Ik heb hier 6 kabouters naast me staan die allemaal claimen dat het hun horloge is… :wink:

Ik zou hem lekker dragen, hij zit als gegoten :smiley:

Kan iemand de waarde schatten van deze mido en/of vertellen hoe ik daar achter moet gaan komen?
Weet iemand misschien een soort van geschikte zaak met wat expertise omg.rdam?)

Dit is een cocktailhorloge, draag je bij chique gelegenheden met een cocktailjurk.
Heb een ooit gouden Omega uit 1965 met handopwinderuurwerk en facet geslepen glas gekocht voor mijn vriendin, ook zo`n beetje de maat van de Mido.
Waarde wat de gek er voor geeft…
Zal even een foto posten, als ik weer in photobucket kan.