Mis ik iets bij Alexander Shorokhoff?

Het lijken prachtige mechanische horloges in steeds beperkte series voor redelijke prijzen (i.e. er zijn ook modellen tussen 1000 en 2000 euro).

Is er iets dat ik mis waarom deze niet gegeerder zijn op de markt?

1 like

dat is de crux.

Het zijn estetisch twijfelachtige horloges met standaard Russische uurwerkjes.

4 likes

Ok - over de uurwerkjes kunnen we niet discussiëren, maar smaken verschillen. Ik vind ze er mooi uitzien. Maar is de afwerking dan wel oké?

Ik vind ze verfrissend, erg origineel vormgegeven en interessante modellen. Tweedehands zullen ze het slecht doen, vrees ik.

Geen idee. Daarvoor zou je ze wat meer in detail moeten kunnen bekijken.

Maar ik zie op de site niks (materialen…) wat een prijs van EUR 1500-2500 zou kunnen rechtvaardigen.

1 like

Het is niet mijn smaak maar er zijn veel meer merken met een vergelijkbaar prijskaartje waar een vrij standaard uurwerk in zit…

2 likes

Ik vindt het er allemaal een beetje lawaaierig uitzien maargoed smaken verschillen…

2 likes

Je bedoelt standaard Eta uurwerkjes !
Of AS uurwerken.

Jij denkt “russisch klinkende naam” dus zal wel Russisch zijn? Wordt gemaakt in Duitsland!

Eerst even inlezen voordat je wat roept.

9 likes

@M_Singer heeft er één die prachtig is :heart_eyes:. Elke keer een genot als er weer een plaatje van voorbij komt!

4 likes

Oud model wat niet meer gemaakt wordt ?

2 likes

Zou best kunnen, was één van de eerste Google resultaten.
Ik kende het hele merk nog niet,

Nog steeds te koop iig

Dit is die van mij, met ETA 2892 uurwerk erin. Gekocht bij Julian Kampmann in Duitsland, 6 maanden geleden.:slightly_smiling_face:

30 likes

Ik vind dit toch wel een classic hoor👌🏻

1 like

Uhm…dat geldt voor vrijwel alle horloges in het hogere segement…
Prijzen van luxe producten hebben nagenoeg niets te maken met gebruikte materialen.

15 likes

De spijker op de kop…

4 likes

Ik vind het lastig, heb een paar keer op het punt gestaan er 1 te kopen maar het is er nooit van gekomen en ik weet eigenlijk niet waarom.

Wat betreft het punt over standaard uurwerken en kosten dat is natuurlijk onzin. Er zijn genoeg horloges in deze range met een standaard uurwerk die op dit forum wel bejubeld worden.

5 likes

Met de kwaliteit is niks mis. Anders zou hij niet zo lang al actief kunnen zijn, lijkt mij. Of het je smaak is, is een ander ding. Als je iets bijzonders wilt, ben je aan het juiste adres.

Nee. Ik las op de site dat het “Poljot” uurwerken zijn. Vandaar. Maar als het niet klopt: oops, my bad!