Mis ik iets bij Alexander Shorokhoff?

Hier twee mooie voorbeelden. Opvallend en over de top; ja. Maar wel de moeite waard.

5 likes

Zelf ook even doen dan :stuck_out_tongue:For the movement, the Russian caliber 3105.Poljot is used.
Sommige hebben wel ETA en veel ook niet, ze zullen dus wat random partijen kunnen kopen. Lijkt me persoonlijk alleen maar slechter voor je merk omdat je niet 1 standaard hebt.

Klopt niet helemaal. Sommige modellen hebben ETA binnenwerken maar dat zijn vooral de basismodellen. De modellen met Russische binnenwerken krijgen dan binnenwerken die helemaal met de hand opnieuw afgewerkt zijn wat de prijs opdrijft. Dit is zeker geen merk dat zomaar wat willekeurige reststock opkoopt.

Over ontwerpen kunnen we het lang hebben, dat is een kwestie van persoonlijke smaak. Maar het gaat hier zeker niet over ā€œstandaardā€ Russische uurwerkjes. Er zit heel wat handafwerking en graveerwerk in dat je in deze prijsklase bijna nergens anders aantreft en de afwerking van zaken als wijzerplaat en wijzers bijvoorbeeld is zeer hoogstaand.

Ik heb er zelf twee die (naar mijn mening) voor de prijs zeer goed afgewerkt zijn wat kast, wijerplaat, wijzers en binnenwerk betreft. En ik vind het heel leuk dat het merk een eigen gezicht heeft met unieke ontwerpen, probeer dat maar eens te vinden in deze prijsklasse. Ik zal straks proberen wat fotoā€™s te plaatsen :crossed_fingers:

12 likes

Die had ik gezien, vandaar dat ik wat research deed. Ik had ze veel duurder verwacht, reden waarom ik hier de vraag stel. :slight_smile:

Ik vind er een aantal tussen zitten die gewoon erg leuk zijn om te zien. Een aantal zijn behoorlijk ā€œuitgesprokenā€ qua ontwerp. Als je het aanspreekt en jij vind dit de vermelde bedragen waard, zou ik zeggen: gewoon doen.

Tegenwoordig neem ik toch een beetje mee in mijn aanschafoverweging of ik een horloge later ook nog wel (redelijk) kwijt kan. En ik vrees dat hier een grote NEE op beantwoord moet worden.

Ik wil ze niet over een kam scheren, maar ik heb in het verleden een SOYUZ constructor premium horloge gehad. Ik vond deze ontzettend leuk ondanks dat deze ook een redelijk uitgesproken vormgeving had. Een tijdje gedragen en zoals het dan gaat proberen te flipperen omdat ik wat anders wouā€¦ Je raad het al, dat heeft financieel behoorlijk pijn gedaan. Ding was haast niet te verkopen en zeker niet voor het bedrag dat ik in mijn hoofd had. Uiteindelijk maar door de zure appel heen gebeten en mijn verlies genomen.

Ik vrees dat je hetzelfde (financieel pijnlijke) pad afloopt met Alexander :thinking:

foto web 01

2 likes

Het merk heeft bij mijn weten ook tourbillon in huis voor iets van 5000 euro ,zal wel
een van de goedkoopste op de markt zijn .Met gouden kast !Heb je kwaliteit is een andere vraag dan de esthetische kant en weer een andere dan de inruilwaarde .
Persoonlijk spelen elementen als originaliteit - designdurf - en het herdenken van modellen voor mij een even belangrijke rol .Ik loop dan ook liever rond met een hamilton Elvis 80 dan met de zoveelste subkloon .

Goedkoopste tourbillon die ik vond van hen kwam op 29000.

Ik denk dat mijn conclusie na alle reacties (en research) is dat de kwaliteit minstens vergelijkbaar is met andere horloges in dezelfde prijsklasse, maar dat de resale value waarschijnlijk beperkt is wegens (1) niet iedereen zā€™n smaak en (2) geen ā€œgroteā€ naam.

Stond me bij dat ik er twee zag liggen in Heist .Kan zijn dat ik me vergis ;maar ga eens langs om te checken en kom hier dan wel op terug .Was een samenwerking
met een plaatselijke juwelier.

Deze vind ik stijlvol!
Maar Alexander heeft ook zeer extreme modellen. En dan prijzen tot 5000 euro? :thinking:

Bij Julian Kampmann kun je prima kopen trouwens. Goede service en betrouwbare levering. Horloges worden in Polen geserviced, maar heb daar ook meestal een goede ervaring mee. Uitgezonderd een poljot 3133 die wel 2 keer terug moest en nog niet super was.

1 like

Dat is wel een hele twijfelachtige samenvatting om je eigen woorden te gebruikenā€¦

Zou ik dan ook niet doen, SOYUZ is wel van compleet andere orde dan Shorokhoff als je het mij vraagt :grin:

1 like

Weet ik niet. Aanvankelijk werden de Soyuz aangeboden voor ongeveer 2500 euro. Door geringe verkoop hebben ze het prijsbeleid aangepast en de uitlopende modellen zijn op het laatst voor 400-500 euro verkocht. Dan weet je de invloed voor je resale value wel.

Toegegeven dat hoog inzetten en naar beneden prijzen heb ik nog niet gezien bij Alexander chocotoff

Ja dit bewijst dus precies niks van de insinuatie dat beide merken in dezelfde categorie zouden vallen toch? :joy:

Het bewijst helemaal nietsā€¦ slechts tot het tegendeel is bewezen :wink::joy:

1 like

Nog niet geluncht?
:innocent:

1 like

Ja, Freudiaanse verspreking :joy:

1 like

Wat betreft je topic titel: Goede smaak. Dat missen we bij Shorokhoff.

Voorbeeld. Ik vind dit horloge erg mooi:

Maar om daar uit te komen moet ik eerst langs vier paginaā€™s van dittem scrollen:




Hij heeft wel leuke horloges, maar man man man man man, wat een drukke kitsch is de rest, zeg.



Kitsch dus.

En dan dit:

Typisch voorbeeld van een horloge met een uurwerk wat te klein is voor de grootte van de kast / wijzerplaat. Dit past voor geen meter. Zes jaar geleden wilde ik dit nog door de vingers zien, maar ik heb geleerd dat ik dit soort onbalans niet meer wil dragen.

Ik vind het zelf niks, maar wat erger is: Ik kan me niet voorstellen dat het ooit courant wordt. Wat prima is, maar je vroeg waarom het niet populairder is.

De gustibus et coloribusā€¦ Ik vind een paar modellen die je oplijst bv. wel heel mooi. Omgekeerd heb ik nooit gesnapt wat er dan zo prachtig is aan een Rolex Submariner bijvoorbeeld. Om maar te herhalen: over smaken kan je niet twisten.

Wat ik vooral vreesde was dat de kwaliteit te wensen overliet. Maar dat blijkt dus niet zo te zijn.

Ik heb nog niemand horen klagen over de kwaliteit, en mijn persoonlijke ervaring is ook top.

En tsja, er is een fijne lijn tussen kitsch en kunstā€¦ Niet alle modellen vallen bij mij persoonlijk in de smaak, maar ik vind het nog steeds oprecht jammer dat ik destijds net naast een Kandy Avantgarde heb gevist.

Dit merk was mij eerder al eens opgevallen.
In vindt dat hij een paar zeer aantrekkelijke horloges aanbied. En voor ieder wat wils. Er is een brede variatie aanwezig.
Ik zeg zeker doen als je ze leuk vindt.
En ja, verkoop waarde? Misschien moet je er gewoon een kopen for the rest of your live.:+1:

2 likes

Die blauwe vind ik ook erg mooi. Die je noemt als laatste met de champagne plaatā€¦ Ik vind/vond hem schitterend en hoop er nog altijd 1 tegen te komen.

Echter na je opmerking over de datum zal ik er nooit meer hetzelfde naar kijken.:thinking: Misschien maar goed ook volgens is er niet meer aan te komen.

2 likes