Mis ik iets bij Alexander Shorokhoff?

Ik vind ze allemaal wat weg hebben van van die one off horloges die gemaakt worden door de “grote” merken of manufacturen voor Basel bv. Daar klaagt dan niemand over dat ze “over the top” of whatever zijn. :slight_smile:

Kom er maar mee door, dan kan ik er over klagen. MB&F? Bah. Veel Jacob & Co? Verschrikkelijk. Konstantin Chaykin? Al zou ik er geld voor krijgen, ik zou die rommel niet willen dragen.

Ik kan dan doorgaan met alles wat te groot, te complex en te druk is van allerlei andere merken. Lange, Patek, AP, Vacheron, ze bezondigen zich allemaal aan meuk met elementen die uit balans of te druk zijn.

Dus ik zie uit naar je topic waar je de one-offs van de groten der aarde aanhaalt, ik zou daar met liefde een plasje over doen. :slight_smile:

2 likes

Alles op z’n tijd. :wink:

Dat het jou niet aanspreekt wil niet zeggen dat het “rommel” is!

Kom op, dude… Dafuq? Da. Fuq? Ik zou 'm nog niet als deurstopper aan de grond willen nagelen. Clowns zijn morbide. Dat weet iedereen. Rommel, zeg ik je. Als ik die man z’n achternaam in Google klop krijg ik in 0,51 seconden 4.150.000 resultaten die allemaal lelijk zijn. :slight_smile:

Weet je, nu ik dit gedaan heb… Ik begin Shorokhoff meer te waarderen. Want zijn spullen zijn een tikkeltje over the top, maar niet aanstootgevend. Behalve dan alles waar een schedel in zit. Ik ben tenslotte geen lid van de cast van Sons of Absurdity.

1 like

Hieronder wat foto’s van mijn Avantgarde vintage als eerste en de Dandy als tweede. Eerste heeft een vintage Lanco binnenwerk dat helemaal met de hand gegraveerd is. De Dandy heeft een standaard ETA 2824 binnenwerk maar een erg mooi afgewerkte wijzerplaat.

Excuses voor de kwaliteit van de foto’s, erg grijs hier en geen goede verlichting binnen voor foto’s. De bolle glasjes, dik opgelegde wijzerplaatelementen en bolle wijzers helpen ook niet. Deze horloges spelen enorm met het licht dat maakt het moeilijk om op foto vast te leggen waarom ze zo mooi zijn. De lederen bandjes zijn trouwens de meest comfortabele in mijn collectie, extreem zacht en plooibaar.

8 likes

Mooi!:ok_hand:

1 like

Beide zeer mooie horloges!

1 like

Ouder topic, maar toch.

Deze vind ik wel erg mooi van hem.
Voorzien van ETA 7753 uurwerk.
Vind hem geweldig uit zien!

5 likes

Ja, die vind ik ook wel mooi. alleen de wijzers staan me altijd een beetje tegen!

1 like