Miskoop bij Catawiki

beste horlogeliefhebbers/vrienden,
op 27 juli jongsleden heb ik op Katawiki een pracht horloge kunnen kopen, tenminste dat dacht ik.
Ik zag een heel mooie Tissot Couturier GMT Chronograph in nieuwstaat en dacht, daar zie ik wel iets in.
ik dus wachten tot de veiling voor dat horloge begon en dacht, ik wil max. 280€ geven daar het model bij Tissot zelf 465€ kost, dus ik doe één bod 273€ en als bij wonder heb ik dat uurwerk.
Dus ik betaal met alle kosten erbij 312€ thuis geleverd, ik dacht, niet slecht doe nog steeds winst.
een week later krijg ik het horloge geleverd en het ziet er prachtig uit, zoals gezegd was het " nieuw".
maar na controle kwam ik tot de vaststelling dat enkel de datum en het uurwerk juist gingen, de andere dials werkten niet of verkeerd.
Ik heb dan maar een hoop mails gestuurd naar zowel Katawiki als naar de dame waar ik het van gekocht heb met als resultaat dat ik vrijdag 130€ terug betaald kreeg om het horloge binnen te doen bij een juwelier die Tissot ( Jan Maes ) verkoopt.
Ga ik vandaag naar die juwelier met de vraag wat er mis is met het uurwerk en groot was mijn verwondering als blijkt dat het een NEP was.
Dus ik heb nu wel een mooi horloge dat gedeeltelijk werkt maar met een verkeerd binnenwerk.
hieronder een paar foto’s van mijn aankoop.



1 like

Wat een rot ervaring zeg :disappointed:

Echt? Aj aj, wat een k*tstreek. Papieren, alles op het oog genuine?

Krijg je geld retour van Catawike?

1 like

neen, ik moet nu verder met dit horloge maar kan het dus dragen tot het ’ de geest laat’ en dan weg.
maar geen nood, ik heb er nog 14 die ik om de week draag, het kan dus nog wel even duren voor het de vuilbak ik gaat.

‘Katawiki’ in jouw geval heeft een klantenservice, contact opnemen en een dispuut aanvragen. Zo worden de betalingen geblokkeerd, totdat het is opgelost.

Misschien dat je ook nog contact kunt opnemen met @JTrapman.

2 likes

dat catawiki is een bull shit denk ik hoor alleen maar slechte ervaringen over

2 likes

dat dispuut is intussen gesloten omdat die mevrouw mij 130€ terug betaald heeft. Uiteindelijk heeft het horloge mij 183€ gekost en daar kan ik wel mee leven. In de winkel vonden ze het wel knap hoe alles zo goed was nagemaakt, zelfs de garantiekaart, de doos en alle bijhorende zaken zagen er echt uit.

Balen zeg. Hoop dat je uiteindelijk het volledige bedrag retour krijgt.

1 like

Je kunt 'm altijd nog als replica verkopen! Blijft een mooi horloge…

1 like

gelukkig loopt het bijna tot op de seconde juist, ligt hier al een maand en staat nog zo goed als gelijk.

Om van te rotten is dat! Het verbaast me inderdaad ook wel dat er blijkbaar zo’n goede replica’s te vinden zijn van een vrij schappelijk geprijsd merk als Tissot, en dat ze bovendien de moeite gedaan hebben de papieren na te maken.

1 like

hey MO35, er was een dispuut aangemaakt en dat heeft alles bij mekaar iets meer dan een maand geduurd en dan heb ik van die mevrouw 130€ terug gekregen en heb ik het dispuut maar laten sluiten

Stierepoep! , je bent gewoon opgelicht, ik zou niet rusten voor ik m’n geld terug had van desbetreffende dame.
Ik vind dat Catawiki daar ook eea in zou moeten betekenen voor jou.

4 likes

183 Euro voor een illegaal horloge? Replica’s zijn volgens mij in strijd met de wet, ik zou het er niet bij laten zitten!

4 likes

Ze hebben je flink genaaid zo te horen.

Je hoort alle kosten terug te krijgen, verzendig plus veilingkosten. Mij stel je daar niet mee tevreden. Dit is niet de gang van zaken.

Horloge terugopsturen en volledige bedrag terugontvangen.

2 likes

Dude. Dan heb je een fake horloge voor 180 Euro. Daar ga je toch nooit mee akkoord? Terug die bende en alle geld retour.

2 likes

Ik zou mijn advocaat een gepeperde brief laten sturen naar Catawiki en iedere cent terugeisen. HUN verkoopsplatform biedt fake aan maar zij strijken wel lekker commissie op? Walgelijk.

2 likes

Dit is een gevalletje rechtsbijstand. In het burgerlijk wetboek is het e.e.a. geregeld met m.b.t. geborgen gebreken. Zou toch even kijken of dit er niet onder valt.

vergis je niet, een hoop is geregeld in het voordeel van de koper.

4 likes

Uiteraard had de koop teruggedraaid moeten worden met volledige terugbetaling. MAAR TS is blijkbaar al akkoord gegaan met 130 euro compensatie. Het lijkt me dat daarmee de zaak gesloten is en dat juridische acties dus geen enkele kans van slagen meer hebben

3 likes

Maar wel een replica die gewoon niet mag bestaan…in de shredder ermee en verder leven.

1 like