Miskoop bij Catawiki

Ja, akkoord gegaan met een compensatie om een kennelijk defect te laten herstellen, niet als een compensatie voor het ontvangen van een nepper.

3 likes

Walgelijke praktijken…

1 like

Cat in de zak! :scream:

7 likes

catawiki is niet heel betrouwbaar. Vind het maar een vreemde site. Heb wel vaker dingen gelezen dat het mis ging. Kan je beter gewoon ebay gebruiken, een stuk betrouwbaarder en met paypal money back garuentee etc.

2 likes

Zoals hierboven ook al door anderen gemeld zou ik zeker proberen de rest van je centen ook terug te krijgen. Je hebt nu 183 voor een replica betaald, schandalig! En mocht je uberhaupt al een replica willen dragen, elke keer als je naar je pols kijkt zie je die dure nepper. Ik zou er niet blij van worden. Kortom, haal je gelijk bij de verkoper en/of Catawiki en laat je niet met een kluitje in het riet sturen. 183 euro is toch een serieus bedrag …

2 likes

Nooit goed geld achter slecht geld aangooien!! Of is jouw advocaat er eentje van je rechtsbijstandverzekering? Volgens mij doen die doorgaans niets bij een transactie tussen particulieren. Catawiki is volgens mij in deze niet aansprakelijk, zeker niet nadat er al na bemiddeling van catawiki is geschikt.

Een rotervaring is het zeker!

2 likes

Hoe heb je betaalt, via PAyPal kan je dispuut instellen, via je credit card kan dit ook

1 like

Heeft die juwelier het wel bij het rechte eind ???

Niet elke juwelier heeft verstand van zaeke.

Succes,
Elf.

5 likes

Wat een sh*t ervaring zeg! Dat Catawiki dit gewoon ter veiling brengt is een slechte zaak, de veilingmeester is verantwoordelijk voor de correcte aanbieding van de waar, dus die heeft hier steken laten vallen. Ik zou niet weten wat er aan te doen valt, maar het lijkt me een geval “hopeloos”. Het horloge is volgens mij van de soort waarbij de chronograaf alleen op de wijzerplaat bestaat, het uurwerk is een gewoon uurwerkje wat helemaal geen chrono complicatie heeft. Chinese troep zogezegd. valt ook niet te herstellen denk ik, aangezien het hele model nep zal zijn, dus ook de kast en wijzers.

2 likes

Dit is dus een zware schaduwkant van Catawiki. Dit bedrijf dient de garantie te geven dat als een horloge een nepper is, alles wordt terugbetaald, tot de laatste cent. De aanbieder dienst een tijdstraf van twee jaar uit te zitten alvorens weer als verkoper te mogen op treden.
Ik ga er nu wel van uit, dat de informatie klopt: deze Tissot is een nepper. Offe …? Tissot: namaak? Mwah…

2 likes

Maar je hebt toch die “schikking” geaccepteerd voordat je te horen kreeg dat het een neppert was? Dan kan je die schikking alsnog ongedaan maken net als de koop, gebaseerd op het feit dat het een replica is en geen echte. Bij de juwelier kan je een verklaring in PDF laten doormailen dat het hier een replica betreft die niet te repareren en is en er standaard brief bij doen dat je van de koop afziet dan moeten ze dat toch in behandeling nemen bij Catawiki?

Niemand wordt hier zo beter van lijkt mij dan. Vervelend dit!

4 likes

Misschien is het zo een goed gemaakte fake, met papieren en doos erbij
dat zelfs de veilingmeester er in is getuind.
En misschien de vorige eigenaar ook wel.
Vervelend is het wel, maar na een schikking te hebben geaccepteerd valt
er weinig meer aan te doen.

Grt.

1 like

Wat een rotervaring! Is er echt niks aan te doen? Koper heeft een schikking geaccepteerd voor de defecten aan het horloge, dat het horloge nep blijkt is toch een heel nieuw feit waar de koper nooit mee heeft ingestemd? Ik zou het er niet zomaar bij kunnen laten zitten en op zn minst juridisch advies inwinnen.

Succes

1 like

Ik twijfel ook een beetje. Opvallend dat voor een replica van een relatief eenvoudig horloge verder alles klopt, behalve het uurwerk.

Ben benieuwd of de OP daar nog een foto of verdere info hierover heeft. Het is namelijk al niet moeders mooiste wat er aan een kaliber in zit:

(http://watchbase.com/eta/caliber/g10-961)

Alhoewel ze die karige afwerking even karig kunnen namaken: http://jamlama.blogspot.nl/2010/07/bahagian-2-tissot-prc-200.html (vergelijkbaar kaliber)

1 like

ik heb intussen zowel naar Catawiki als naar de verkoper een mail gestuurd met de bevindingen van de juwelier, ben eens benieuwd wat er nu zal volgen. Ik denk ook wel dat deze aankoop mij nog lang zal bij blijven en telkens ik er naar kijk een wrang gevoel zal hebben

1 like

Ben benieuwd waarmee ze terugkomen…

1 like

een nepper kost 20 euro , ik zou doorduwen en geld terug eisen

1 like

En een zielig verhaal naar Tissot? Wellicht dat zij a) uitsluitsel kunnen geven of ie (volledig) nep is en b) Je met een mooie korting een echte willen verkopen.

Relatief goedkope reclame…

1 like

@Ferdinand
Slecht te zien op de foto’s op die jamlama site, maar als ik het goed begrijp staat daar dus dat ze gewoon een origineel kaliber hebben gebruikt. Met quartz ook wel te doen qua aandeel van de kosten voor die counterfeiters.

Maar dat is wel een eng goede fake voor dit segement zeg.

@EddyDB, ik zou het niet bij het mailen van bevindingen laten, je kunt je gerust wat eisender opstellen. Ik begrijp dat je niet met paypal of creditcard hebt betaald?

nou nee hoor, voor een goede neppert ben je ook een paar honderd euro kwijt.
Ik heb me er een beetje in verdiept en er is veel veranderd in 20 jaar jammer genoeg.

groetjes Lenno

2 likes