hey MO35, er was een dispuut aangemaakt en dat heeft alles bij mekaar iets meer dan een maand geduurd en dan heb ik van die mevrouw 130€ terug gekregen en heb ik het dispuut maar laten sluiten
Stierepoep! , je bent gewoon opgelicht, ik zou niet rusten voor ik m’n geld terug had van desbetreffende dame.
Ik vind dat Catawiki daar ook eea in zou moeten betekenen voor jou.
183 Euro voor een illegaal horloge? Replica’s zijn volgens mij in strijd met de wet, ik zou het er niet bij laten zitten!
Ze hebben je flink genaaid zo te horen.
Je hoort alle kosten terug te krijgen, verzendig plus veilingkosten. Mij stel je daar niet mee tevreden. Dit is niet de gang van zaken.
Horloge terugopsturen en volledige bedrag terugontvangen.
Dude. Dan heb je een fake horloge voor 180 Euro. Daar ga je toch nooit mee akkoord? Terug die bende en alle geld retour.
Ik zou mijn advocaat een gepeperde brief laten sturen naar Catawiki en iedere cent terugeisen. HUN verkoopsplatform biedt fake aan maar zij strijken wel lekker commissie op? Walgelijk.
Dit is een gevalletje rechtsbijstand. In het burgerlijk wetboek is het e.e.a. geregeld met m.b.t. geborgen gebreken. Zou toch even kijken of dit er niet onder valt.
vergis je niet, een hoop is geregeld in het voordeel van de koper.
Uiteraard had de koop teruggedraaid moeten worden met volledige terugbetaling. MAAR TS is blijkbaar al akkoord gegaan met 130 euro compensatie. Het lijkt me dat daarmee de zaak gesloten is en dat juridische acties dus geen enkele kans van slagen meer hebben
Maar wel een replica die gewoon niet mag bestaan…in de shredder ermee en verder leven.
Ja, akkoord gegaan met een compensatie om een kennelijk defect te laten herstellen, niet als een compensatie voor het ontvangen van een nepper.
Walgelijke praktijken…
Cat in de zak! 
catawiki is niet heel betrouwbaar. Vind het maar een vreemde site. Heb wel vaker dingen gelezen dat het mis ging. Kan je beter gewoon ebay gebruiken, een stuk betrouwbaarder en met paypal money back garuentee etc.
Zoals hierboven ook al door anderen gemeld zou ik zeker proberen de rest van je centen ook terug te krijgen. Je hebt nu 183 voor een replica betaald, schandalig! En mocht je uberhaupt al een replica willen dragen, elke keer als je naar je pols kijkt zie je die dure nepper. Ik zou er niet blij van worden. Kortom, haal je gelijk bij de verkoper en/of Catawiki en laat je niet met een kluitje in het riet sturen. 183 euro is toch een serieus bedrag …
Nooit goed geld achter slecht geld aangooien!! Of is jouw advocaat er eentje van je rechtsbijstandverzekering? Volgens mij doen die doorgaans niets bij een transactie tussen particulieren. Catawiki is volgens mij in deze niet aansprakelijk, zeker niet nadat er al na bemiddeling van catawiki is geschikt.
Een rotervaring is het zeker!
Hoe heb je betaalt, via PAyPal kan je dispuut instellen, via je credit card kan dit ook
Heeft die juwelier het wel bij het rechte eind ???
Niet elke juwelier heeft verstand van zaeke.
Succes,
Elf.
Wat een sh*t ervaring zeg! Dat Catawiki dit gewoon ter veiling brengt is een slechte zaak, de veilingmeester is verantwoordelijk voor de correcte aanbieding van de waar, dus die heeft hier steken laten vallen. Ik zou niet weten wat er aan te doen valt, maar het lijkt me een geval “hopeloos”. Het horloge is volgens mij van de soort waarbij de chronograaf alleen op de wijzerplaat bestaat, het uurwerk is een gewoon uurwerkje wat helemaal geen chrono complicatie heeft. Chinese troep zogezegd. valt ook niet te herstellen denk ik, aangezien het hele model nep zal zijn, dus ook de kast en wijzers.
Dit is dus een zware schaduwkant van Catawiki. Dit bedrijf dient de garantie te geven dat als een horloge een nepper is, alles wordt terugbetaald, tot de laatste cent. De aanbieder dienst een tijdstraf van twee jaar uit te zitten alvorens weer als verkoper te mogen op treden.
Ik ga er nu wel van uit, dat de informatie klopt: deze Tissot is een nepper. Offe …? Tissot: namaak? Mwah…
Maar je hebt toch die “schikking” geaccepteerd voordat je te horen kreeg dat het een neppert was? Dan kan je die schikking alsnog ongedaan maken net als de koop, gebaseerd op het feit dat het een replica is en geen echte. Bij de juwelier kan je een verklaring in PDF laten doormailen dat het hier een replica betreft die niet te repareren en is en er standaard brief bij doen dat je van de koop afziet dan moeten ze dat toch in behandeling nemen bij Catawiki?
Niemand wordt hier zo beter van lijkt mij dan. Vervelend dit!