Miskoop bij Catawiki

Als je mij bedoeld, ik werk er al een tijd niet meer voor.

1 like

Het grote nadeel van catawiki vind ik de experts die vaak hele hoge bedragen noemen, wat de prijs lekker opschroeft!

Puur ter informatie, hetzelfde geldt voor mij.

3 likes

Mee eens…

En het andere grote nadeel is dat de reserve prijzen veels te hoog liggen, zag pas een horloge (weet even niet meer welke) waarvan de schatting 300 - 350 euro was, de reserve prijs (minimum bod) 270 euro, en verzendkosten 25 euro (op het goedkoopste, sommige landen was duurder).
de totaal prijs is dan 270 + 24.30 (9% commissie Catawiki) + 25 = 319.30, voor deze prijs kon je hem ook in de winkel kopen

Ik had er al een tijdje niet gekeken. Ik zie opeens hele andere veilingmeesters. De enige die me bekend voorkomt is iemand die voorheen volgens mij ook zeer actief was op dezinvanluxe.
Lijkt me ook niet echt een organisatie waaraan je je naam wilt verbinden als de geruchten waar zijn.

En het lijkt erop dat de geschatte waarde van bepaalde merkhorloges de laatste twee jaar flink gestegen zijn, is dat het gevolg van vraag en aanbod, het gaat economisch beter of toch prijsopdrijving!?

1 like

En is daar nog een reden voor dat jij en @Crownguard daarmee gestopt zijn?
Ik bedoel dan meer, werden jullie aanbevelingen niet goed opgevolgd o.i.d. en toch twijfelachtige stukken toegelaten?
Omdat ik er vaker over hoor dat het niet helemaal klopt. En ik ken jullie beiden niet maar gezien de enorme kennis die hier op het forum is ga ik er derhalve ook van uit dat dit voor jullie geld. En ik kan me zo indenken dat als je je best doet en goed advies geeft wat niet opgevolgd wordt je lekker toedeledoki zegt.

1 like

Ik vind het zelf niet gepast om uitspraken te doen over ex-werkgevers of de (eventuele) reden van het afscheid en plein public te bespreken.

9 likes

Vind ik suggestief gesteld. Beetje roddelpers manier.

Ja klopt je hebt helemaal gelijk ook!
Heb ik mij even niet gerealiseerd, het is hier geen afgesloten ruimte…
Maar goed ik vroeg het mij wel af en dat zal zo blijven dan :slight_smile:
Helaas lees ik daar meer over van Catawiki dus ik blijf er in ieder geval wel weg als koper.

Edit: @JTrapman en @Crownguard ik realiseer mij achteraf dat niet het antwoorden op mijn vraag ongepast is maar het stellen van de vraag zelf. Ik type af en toe sneller dan ik denk :joy::joy: Maar was puur uit interesse en verder niet om iets of iemand in diskrediet te brengen. Maar wel jammer, het is een kanaal wat ik niet zal gebruiken omdat ik toch te veel negatieve ervaringen hoor. En er is af en toe best wat leuks te vinden.

2 likes

Nou ja veel verloop in personeel is nooit goed natuurlijk. Het feit dat er in een korte periode 2 binnen het forum gestopt zijn als veiling meester (en wellicht buiten het forum nog een paar als ik zo de veilingen bekijk) betekent niet heel wel goeds.

Ik heb ook wel twee goede ervaringen met Catawiki gehad, na de fake Casio Edifice, twee mooie Tissots op de kop getikt, ƩƩn voor mijn vriendin, new old stock uit ItaliĆ«, van een juwelier voor €110,-, prijskaartje van €365,- zat er nog aan.
Denk dat het bij iedere verkoop/veilingsite opletten geblazen is. Of dat nu Marktplaats , E-bay of Catawiki is.
Wat ik wel lachen vond is dat mensen op Catawiki €240,- boden excl. kosten op een Seiko chronograaf die voor € 199,95 bij Bol.com te koop was. :rofl:

1 like

Dat is niet zo vreemd hoor :wink:
De SKX-en in blauwe gedeelte hebben over het algemeen ook een vraagprijs boven de nieuwprijs. Dat ze verkocht worden …

Wat een nare ervaring voor de TS. Geeft je te denken hoe betrouwbaar het nog is om een merk horloge niet via de AD te kopen…

Tussen een AD en Catawiki zitten nog wel 1001 manieren om betrouwbaar een NA te scoren :smile:

Ik was bijna vergeten te vertellen dat ik ook zowel een goede als negatieve ervaring heb met Catawiki. De negatieve bleek namaak. Door mijn eigen inzet heb ik mijn geld terug gekregen, dus dat lag zeker niet aan catawiki.

Ik vrees dat met de huidige bizar goede replica horloges steeds meer mensen nat zullen gaanšŸ˜ž

Ik meng mij niet in de discussie, maar dat je blind moet kunnen vertrouwen op zo’n tussenpersoon lijkt mij het minste.
Anders zoek ik het zelf wel uit.

2 likes

Dat ā€œzelfsā€ mag je wel weg laten hoor, veel veilingmeesters van CW laten vreselijk vele redials en ander prutswerk door dus meesters zijn het zeker niet.

1 like