Prima platform, vind ik. Een beetje gezond verstand kan geen kwaad.
Ik lees dit topic nu pas, en vraag me af: zou jij deze nepper ook gekocht hebben voor ⬠183 in de wetenschap dat het een nepper was, inclusief de door jou later vastgestelde gebreken?
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat het antwoord op die vraag bevestigend beantwoord zou worden. Er is dus maar 1 oplossing: geld terug + eventuele verzendkosten mocht de verkoopster dit prul terug willen hebben.
Dit is mijn uitspraak, en daar moet u het mee doen.
Ik zie dat dit al een oud bericht is maar ik heb al een tijd zitten turen en ik zie geen verschilā¦
Ik ben toch wel erg nieuwsgierig naar de oplossing
Je bedoelt bij die PRC 200? Dat is lang gelden, ik moest zojuist echt even een kwartier naar die fotoās kijken. En bedankt
Op die foto in mijn vorige post zie je:
- Minutenwijzer steekt links (origineel) bijna tot buitenkant datumvenster, rechts tot voorbij datumvenster.
- Uitlijning tachymeter klopt niet. Kijk bv bij de 33e minuut, de eerste ā1ā van ā110ā staat bij de nepper duidelijk iets verder richting de 34e minuut.
- Zie ik niet meer in een kwartier op deze foto, maar wel op andere fotos van die link:
https://1.bp.blogspot.com/_d1K4zo5DGWU/TDBdZL0qu4I/AAAAAAAAHx0/Jqko-JoXcr4/s1600/RSCN7207.JPG
https://3.bp.blogspot.com/_d1K4zo5DGWU/TDBdYoour9I/AAAAAAAAHxs/TX3gPWz5LCc/s1600/RSCN7209.JPG
De staartjes van de subdialwijzers zijn op de originele wat ābollerā
Hier via google translate andere verschillen, maar ik vind de mijne, die hij niet noemt als ik zo snel kijk, duidelijker te zien op fotoās:
https://translate.google.com/translate?sl=id&tl=nl&js=y&prev=_t&hl=nl&ie=UTF-8&u=https%3A%2F%2Fjamlama.blogspot.de%2F2010%2F07%2Fbahagian-2-tissot-prc-200.html&edit-text=&act=url
Deze fotoās zijn slecht, vraag altijd om goede fotoās in hoge resolutie. De meeste verkopers kunnen die niet leveren, en dan wordt het lastig. Alleen als je een model supergoed kent kun je het irl zien, of je moet een origineel model meenemen om te vergelijken bij een f2f deal. Ik vrees met groten vreze als we 5 a 10 jaar verder zijn, de fakers worden namelijk steeds beterā¦
Lettertype van de merknaam is ook niet precies hetzelfde. Op de wijzerplaat van de nepper is het te dunnetjes.
Wat meer kennis en kunde bij die club was wel fijn geweest maarja,. Kan altijd gebeuren maar toch.
Balen.
Bedankt voor de uitleg ik zal er het weekend achter mn pc eens naar kijken. Zonder jou aanwijzingen zou ik het nooit gezien hebben!
En bedankt Cata$%^Wiki , voor meer dan 650 euro het schip in gegaan , Koper kan gewoon zeggen dat het kapot is en je krijgt niks uitbetaald⦠merkwaardig⦠2 e keer door italiaan ge pirated⦠als verkoper totaal geen rechtenā¦
Mijn eerste aankoop op Catawiki was ook meteen goed fout, een Casio Edifice red bull edition. Geluk was dat ik al een Edifice had en eigenlijk meteen, aan het materiaal van de band en sluiting, merkte dat er iets niet in de haak was. Gewoon blik ipv staal. Dezelfde middag naar een bevriende juwelier gegaan, die mijn vermoeden bebestigde: ik hoef m niet eens open te maken om te zien dat ie nep is! Meteen telefonisch gereclameerd bij Catawiki. Die brachten me in kontakt met de verkoper. Ik heb me toen netjes verwoord: u heeft mij een niet originele Edifice verkocht. Hij had nooit problemen ondervonden zei hij maar was meteen bereid het horloge terug te nemen. Ik heb al mijn geld, inclusief mijn eigen verzendkosten van Catawiki teruggekregen.
De betrouwbaarheid van de verkopende partij is wel een dingetje op Catawiki. Verder beoordelen de zogenaamde ādeskundigenā aldaar een aangeboden horloge alleen adhv de fotoās. Niet echt een goed systeem lijkt me. Hierna een Tissot gekocht op Catawiki van āde Horlogemeestersā die een link hebben met BVA auctions. Dat zijn wel originele klokjes die experts controleren en garant voor staan. Nog een leuke Tissot voor mijn vrouw op de kop getikt, nieuw, van een schattig juwelierswinkeltje in Milaan wat al bestaat sinds 1934. Opletten geblazen dus!
Dan zou ik de Horlogemeesters toch maar eens googlen als ik jou wasā¦
Ga ik zeker doen!
Hier een voorbeeld van een 100 % nepper en dit keer op Chrono24.
Zelfde foute doos, Edifice komt in een blik, fout label en Chinese gebruiksaanwijzing.
Weet je dat zeker ??
Een beetje googlen zegt mij dat dit model in een doosje komt.
Misschien ligt het aan import. Ik weet het niet.
Ik heb volgens mij ook ooit een Edifice gehad in zoān doosje
EDIT:
Gevonden. Deze was het
Maar goed. Neemt niet weg natuurlijk dat die op Chrono24 misschien een dikke fake is. Ik wou alleen laten zien dat ze ook wel eens in (goedkope) doosjes komen
Vooral de āgebruiksaanwijzingā dat gele papiertje rechts op de chrono24 foto is een rode vlag voor mij. Alleen de neppers hebben die erbij. Casio levert een boekje.
Trouwens, wie koopt er bv. Een Rolex van een foto op Catawiki? Zou me voor een dure klok toch ergens anders melden, op dit forum bijvoorbeeld!
Klopt. Volgens mij levert Casio ELK horloge met een Module
Er zijn hier verschillende veilingmeesters van catawiki zeer actief op het forum. Een ervan is een gerespecteerde handelaar en doet bijna alle Rolex veilingen van catawiki.
Je moet natuurlijk altijd je gezinde verstand gebruiken. Ik zou gewoon binnen Nederland kopen of hooguit Duitsland en Belgiƫ.
De namaak Edifice heb ik van een Nederlandse verkoper gekocht, dat zegt dus ook niet allesā¦