Miskoop bij Catawiki

Dat is in het verleden. Daar kan je niets aan veranderen. Waar het wat mij betreft nu om gaat is hoe Catawiki omgaat met het nieuwe feit dat het een nepper blijkt te zijn.

Twee dagen geleden heb je een mail gestuurd. Heb je daar inmiddels reactie op? En zo ja, welke?

@ Koekoek, …jammer dat je zo aan het stoken bent en niet van d eins en outs weet…
Net asl de koper moeten de veilingmeesters beoordelen adh van de foto’s en info welke door de aanbieder verstrekt zijn…zoals je hierboven leest zijn er velen ingetrap waaronder de veilingmeester. helaas hebben de veilingmeesters geen gelegenheid om de horloges fysiek te beoordelen. Ik herinner me nog een verhaal uit de Volkskrant waarbij aan een Belgische diamanthandelaar 600 nepdiamanten waren verkocht. Deze handelaar was een pro en bekend in de diamantwereld en toch zag hij niet dat het on namaakstenen ging.
De afhandeling is simpel.
Als blijkt dat het om een replica gaat, wordt de koop teruggedraaid, heel eenvoudig.
De uitbetaling richting aanbieder wordt geblokkeerd totdat de zaak is opgelost, hierna wordt de koper scahdeloos gesteld door de aanbiederd danwel door Catawiki. De aanbieder wordt verwijderd van catawiki.

@capice jij werkt bij catawiki?

1 like

@capice werkt bij mijn weten niet bij catawiki, maar maakt dat wat uit? Als het klopt wat hij schrijft dan is het toch goed geregeld?

valt mij alleen op als er een topic over catawiki is hij reageert. Dacht uit zijn vorige posts op te maken dat hij kennis had van de gang van zaken binnen het bedrijf.

Ik begrijp alleen niet waarom ik meteen als “stoker” word bestempelt word terwijl ik gewoon kritisch ben en wat vraag tekens bij de gang van zaken zet.

Ik ben in ieder geval benieuwd hoe het is afgelopen met de Tissot!

Ik ben ook benieuwd hoe dat afloopt! Wat betreft de rol van de veilingmeester klopt het verhaal in ieder geval wel. Die moet beoordelen obv aangeleverde informatie… En dan kan er wel eens wat tussendoorgllippen natuurlijk.

Capice is veilingmeester bij CW.

1 like

OK, dan klopt het wat hij schrijft en komt het dus goed met de tissot van TS! :+1::+1::+1: mooi!

dat lijkt me sterk…

De waarheid is wellicht iets genuanceerder, maar de essentie blijft overeind IMHO:

1 like

het is natuurlijk heel moeilijk om zo’n goeie namaak van echt te onderscheiden op een paar foto’s.
Ik had dan ook nog nooit een Tissot gekocht en dan ga je natuurlijk af op wat je ziet.
Na meer dan een maand over en weer mailen naar zowel de verkoper als naar Catawiki heeft de verkoper mij 130€ terug betaald zodat de prijs op 183€ kwam welke ik betaald heb met alle kosten inbegrepen.
Ik had het horloge eerst bij een juwelier laten zien en deze dacht dat er iets mis was met het binnenwerk, hij heeft het uurwerk niet open gedaan omdat ik bang was dat het zou beschadigd worden. Ik ben dan ook, op de dag dat ik het geld op mijn rekening had staan, naar Jan Maes gegaan om te laten herstellen. Deze heeft dan het nummer ( T035073A) opgezocht op de site van Tissot met als gevolg dat hij mij een papier gaf waar opstond dat dit horloge geen echte Tissot is.
Ook Dhr. Jan Maes vertelde mij dat het echt wel een goeie replica is en dat je zonder een originele Tissot niet kan zien wat er mis is.

en geef nu toe, als je deze foto’s ziet en er staat op het kavel bijgeschreven als nieuw dan denk je toch niet dat er iets mis mee is.

1 like

Als u er blij mee bent, so be it!
Maar hou er dan ook over op, Catawiki was dus volledig bereid de koop terug te draaien.
Kan me ook niet iets anders voorstellen als er sprake is van een neppert.

heb er 1 met dit nr is deze echt of nep

T035617160310C

Catawiki mag geen nep materiaal / replica’s verkopen. Daar zijn ze heel streng in zeggen ze. Als jouw horloge nep blijkt te zijn hoor jij gewoon je geld terug te krijgen. Punt.

Daar zit nu precies de zwakte van Catawiki! Ik vind, dat Catawiki so wie so geen nepperds te koop mag aanbieden. Dat kan alleen als ze zelf een waterdichte controle uitvoeren. En dat ontbreekt er schromelijk aan. Gezien de opcenten die Catawiki eraan verdient, moet dat mogelijk zijn.
In de huidige situatie (namelijk ongezien en dus feitelijk ongecontroleerd te koop aanbieden) verdient Catawiki belachelijk veel geld voor belachelijk weinig moeite.

1 like

Men dient alleen op te letten bij de volgende spel regel, indien er een kijkdag is geweest kan men niet gebruik maken van de retour regeling

Er zijn nog veel meer ervaringen met Catawiki hier binnen het forum, Gebruik de zoekfunctie maar eens.
En trek je eigen conclusie…

Auwtsch !
Heb zelf ook al voldoende ervaring met Catawiki, niet altijd even betrouwbare aanbieders.
En die prijzen …:cry:

Ik heb Geen enkele ervaring met Catawiki, maar als Catawiki hier mee leest kan ik niet begrijpen waarom ze je niet schadeloos stellen. Een goede reputatie opbouwen is heel moeilijk, een goede ruputatie teniet doen is zo gebeurd. Voor mij is het lezen van dit topic genoeg om Catawiki geheel en totaal uit te sluiten als partner om zaken mee te doen.

Best een paar leuke deals gehad op catawiki :slight_smile: Maar het ligt er wel aan waar je naar op zoek bent.