Miskoop bij Catawiki

Dat is balen man!

De wijzerplaat lijkt ook anders of zijn er meerdere modellen van?
Ik ken deze wél

[edit] sorry dit is niet de GMT versie

Kan mij niet voorstellen dat Catawiki dit laat passeren!
Vertrouwen komt te voet, en gaat te paard, die kreet zullen ze daar toch ook wel kennen?
Persoonlijk ben ik niet zo fel anti replica :slight_smile:, maar zo n ding verkopen als zijnde echt is een misdaad!
Niet bij laten zitten!!!

hey watchup,
ik denk dat deze juwelier ( Jan Maes) die een paar honderd hotloges van best wel dure merken, zoals Breitling, TAG Heuer Tissot en zo meer in zijn etalage heeft liggen en dus wel weet waar hij het over heeft.
Er is dan ook direct op zijn contact met Tissot gaan opvragen naar het nummer van dit horloge en dit nummer is dus nergens bekend bij Tissot. Het zal dus wel zeker om een namaak horloge gaan.

hey cliogek, hier een foto van de site van Tissot zelf.

kan je zelf eens vergelijken

1 like

M.i. gaat Catawiki hier niet vrijuit aangezien er een item gepasseerd is wat niet dat was waarvoor het door moest gaan. Catawiki “protst” met de deskundigheid van diens veilingmeesters en wekken hiermee het vertrouwen dat het verkochte object waard is waarvoor het wordt geafficheerd. Het beeld van deskundigheid wat je schept heeft gelinkt aan betaalde prijs zeker consequenties in after sales traject. Bij een insteek van “originele Tissot Chronograaf € 50/wij hebben geen deskundigheid op gebied gebodene” ligt je rechtspositie bijvoorbeeld heel anders maar dan mag je zelfs klagen als het goed niet voldoet aan de eisen die je gezien de prijs zou mogen verwachten. Wat zeggen de algemene voorwaarden van Catawiki overigens?
Een geschil over dit horloge kan nooit over beëindigd zijn aangezien het verschil handelde over gebreken aan een origineel horloge en niet een nepper.
Succes en WEG BLIJVEN BIJ CATAWIKI.

Overigens zou ik ook als via Chrono24 een horloge wordt aangeboden altijd eerst dit forum raadplegen. Kan een dikke teleurstelling schelen.
Sterkte!

2 likes

Volgens mij kan je het art retourneren want je kan een beroep doen op het wettelijk herroepingsrecht een en ander staat beschreven in het burgerlijk wet boel art, 2 B boek 6 want je kan een aanloop op internet binnen 14 dagen ongedaan maken

:expressionless:

Elf.

Zou je niet beter kunnen wachten met conclusies trekken tot @EddyDB reactie heeft van Catawiki?

1 like

Dit is niet van toepassing bij veilingen.

Klote voor je deze horloge had ik in aanbieding bij siebel met metalen armband gekocht voor 320 euries. Hij is echt prachtig, maar zoals de laatste foto’s te zien is de uurwerk anders. Terug sturen gewoon misschien mag je die van mij over 6 mnd overnemen:blush:

catawiki krijgt wel meer negatieve reviews. Google maar eens.

Over chrono24, Marktplaats, EBay e.v.a. zijn er ook negatieve reviews. Wat wil je nu zeggen?

Ebay en paypal hebben toch een stuk betere geld terug voorwaarden etc. En zijn een stuk duidelijker en opener.

Het is allicht een poging waard als je iets moois ziet op catawiki er op te bieden. Maar ebay zou toch mijn voorkeur hebben.

Opschriften staan duidelijk uit het lood, en de subdials horen allemaal even groot te zijn. Wel verbijsterend dat ook in dit segment neppers gemaakt worden. Maar OK, ik weet dat dit ook met Casio’s gebeurt…

Catawiki - ik heb er nooit een goed gevoel bij gehad. Heel veel succes met de afwikkeling!

Dat is al heel wat genuanceerder dan zoals @Pieter_Paul op basis van deze ene (nog niet afgehandelde) casus roepen om weg te blijven.

Onvoorstelbaar inderdaad dat ze nu kennelijk ook Tissot namaken!

Daar heb je een punt !!

Beste @EddyDB, je moet Catawiki en de verkoper op de hoogte stellen dat er sprake is van dwaling (of zelfs bedrog) in de zin van het Burgerlijk Wetboek en dat je de overeenkomst hierbij vernietigt. Je bent niemand geld schuldig, dus ook Catawiki niet. Het gehele bedrag moet teruggestort worden en het horloge dien je weer netjes op te sturen. Je bent verantwoordelijk voor een juiste verzending.

Als men begint over de settlement: deze is eveneens vernietigbaar wegens bedrog of dwaling.

Wat hiervoor over Catawiki wordt gezegd (ze zijn aansprakelijk, de veilingmeester is aansprakelijk, ze wekken de schijn etc.) is weliswaar erg begrijpelijk, maar onjuist. Niet hierover beginnen en het kort houden.

Succes!

2 likes

@EddyDB, ik onderschrijf wat Vicuna hierboven zegt. Maak de koop ongedaan op grond van dwaling. (van bedrog is sprake bij aantoonbare opzet, zoek maar op wikipedia naar “dwaling” en “bedrog”).

De “tells” van @Dialastic zijn heel goed na te lopen en dan zie je het duidelijk. Als ik er geen originele foto bij zou pakken zou ik het waarschijnlijk niet zien (alleen als je een model heel goed bestudeerd hebt kent). Ik heb wel aankopen gedaan zonder echtheidscheck. Gelukkig steeds goed gegaan.

Ik bedoelde overigens niets te zeggen over de gelijkenis van de “fake” van TS, alleen wat over de gelijkenis van de imitatie op die link van @Ferdidand, die is wel beter gedaan:

De foto’s zijn ook niet best eigenlijk, en ik zie maar 3 verschillen, en die verschillen zijn beduidend kleiner dan bij TS. Ik noem ze niet op want ik ben benieuwd wat anderen als eerste zien. En ik bedoel niet de caseback.

hier de link van Catawiki waar ik het horloge gekocht heb.

Misschien dat iedereen nu begrijpt waarom ik dacht dat dit een echte Tissot was.

1 like