Misleid met een echte Rolex

Ik zat vanmorgen even op Marktplaats te kijken, staat er een echte (volgens de advertentie) Rolex Datejust voor maar 150 euro.
Met certificaten en bij Schaap/Citroen gekocht.
Gelijk gemaild dus, krijg ik een mailtje van hem dat de prijs maar een metafoor is, en dat ik zeker maar het tienvoudige moet bieden anders gaat hij niet weg.
Verder stond er in de mail dat ik nu maar verder moet kijken omdat ik volgens hem ben afgehaakt…
Sorry hoor maar zo kan ik ook zaken doen, een beetje lekker lokken (oke ik blijf een hollander hee, dat ten eerste), en dan de prijs met 10 vermenigvuldigen.

Dit is de link: http://antiek-kunst.marktplaats.nl/horloges/107129478-rolex-datejust.html?return=eJwtitsKgzAQBf9F0EdjlEKJhGL%2FZDEpBnNZsiuVlv57F9qXwwxzwGjzDmaYyejpahryUNdt3pjRKLUX9LlPUHfGCMDU56h%2Blx43vJ3R6s6RpYejdlp0O925%2FCGywCugYJJZ8pF8Davo%2FhStJfqzHS%2FjAInYVwdJUqEgbezQ6mb%2BfAH2hTK%2B&df=1&fta=eNpNkt1uwyAMhd8Fabu2zT9Rn6VCTbZFS9oqpFu1au8%2BQ1bCDRIfPraPcQwuPBIf4rZMx684JdGlYFQQ9%2BmAr306pLc%2BBezWCx%2FTGn7Gazdfw%2Fk2D8t46j6%2Fw3KZhvsLQZzTOix9nLtLGgPlPJzmGt8H0Y0sTkEGMfZcIAYJ4TEGYOaDQACjnff0jCvMEnitTWbUMGNRZiafzFgw4AtTNQ45nbKZ6Zb9a83OiMNcZnZnKCWUXlxlIBnrzHzLQBUtwg5RKQUF7k4ArEFfILUQ9SaXDZQeSo9YzSiSqOUGdePaOsACqx1jjH5Wr36Mkl6b0ju6BjrlNnl1xL1rtEVO1ZEBp7VTBeIOyTlVchK1kFQZHO2%2Fk5PC9ouqgeTdVqg6klp768uUqDrSPBGg8pFUHUlnJT8VWB1Jgw7dFlkd8dhQai70yyvM27derrFPx2k4v68fOTTbRAjidFuW43juh%2FuTsn6O92NeX97YvuwgBRG%2F816zQvzfv%2Br99w8XZtGP&fta_ind=7

Beetje rare manier van verkopen, ik denk niet dat het werkt. Maar wel een mooi horloge.

Zeker een hele mooie klok, en de vraagprijs van 1500 zoals hij in de mail voorstelde had ik zeker willen overdenken, maar hij kwam zo arrogant over waardoor ik geen behoefte meer heb om verder in zee te gaan met hem.

Triest…

Al zou ik 'm nog zo graag willen hebben, met dat soort lui wil ik geen zaken doen.

Laat ze het lekker bekijken…En dan nog arrogant reageren ook :frowning:

Ik heb hem een nette mail teruggestuurd met de vermelding dat ik er geen interesse in heb door zijn onbeschofte houding, en dat ik hem erop heb gewezen dat hij iedereen loopt te misleiden.
Mochten jullie zijn onbeschofte antwoord willen zien kan ik wel even zijn antwoordmail copypasten hierzo.

Dit is inderdaad een vreemde manier van verkopen, die zeker niet werkt. Nou ja, hij zoekt het maar uit, de sufferd. Ik zou hier verder geen zaken mee doen.

Rob76 Schreef:

Zeker een hele mooie klok, en de vraagprijs van
1500 zoals hij in de mail voorstelde had ik zeker
willen overdenken, maar hij kwam zo arrogant over
waardoor ik geen behoefte meer heb om verder in
zee te gaan met hem.

Laat hem in zijn sop gaar koken.
Te gek voor woorden.

Rob76 Schreef:

Mochten jullie zijn onbeschofte antwoord willen
zien kan ik wel even zijn antwoordmail copypasten
hierzo.

Ik zou zeggen: kom er maar in! :slight_smile: Geanonimiseerd uiteraard. :wink:

Rob76 Schreef:

Ik heb hem een nette mail teruggestuurd met de
vermelding dat ik er geen interesse in heb door
zijn onbeschofte houding, en dat ik hem erop heb
gewezen dat hij iedereen loopt te misleiden.
Mochten jullie zijn onbeschofte antwoord willen
zien kan ik wel even zijn antwoordmail copypasten
hierzo.

Hoe lomp en onbehouwen het ook is, zeker geen mail copypasten, want is strafbaar imho.
En met zulke lui kan je nooit weten…

Wat is daar strafbaar aan? Rust er auteursrecht op die mails? Nee dus. Gewoon copy-pasten!

Voor de geinteresseerden volgt hier zijn antwoord en de arrogantie druipt er vanaf vind ik…

nee het is geen imitatie vooral als ik er bij heb gezet dat ik hem gekocht heb bij scaap citroen , dan moet er bij u toch wel een lichtje gaan branden , de prijs is subjectief een metafoor , omdat ik anders allemaal onzin aanbiedingen krijg maar je moet er van uit gaan dat hij het tienvoudige waard is , hij staat (een soort gelijke tenminste ) te koop bij ace &Spyer Amsterdam Koningsplein 1 voor 2500 (die is zelfs ouder ) maar nu zal je wel afhaken ??? m,v.g. johan

Op 2-aug-2007, om 12:06 heeft Rob het volgende geschreven: >> Hoi Johan, ik heb interesse in je Rolex, het is geen imitatie? > Omdat je vraagprijs zo laag is vroeg ik me dat namelijk af.> Als het mogelijk is wil ik een keer komen kijken.>> Mvg Rob>>>
Deze reactie is afkomstig van:> Naam: Rob> E-mailadres: rob********@msn.com>> Advertentie: http://antiek-kunst.marktplaats.nl/horloges/107129478- > rolex-datejust.html>>>

*****************> WILT U OOK REACTIES VAN BEZOEKERS UIT EEN ANDERE RUBRIEK?> Plaats uw advertentie dan voor 5 dagen ook in de populaire Extra > Rubriek Antiek | Horloges> - Bel naar Extra Rubriek 0900-91 11 111 (€ 1,30 per gesprek).> - Toets de volgende code van zeven cijfers in: 7761713.> - Uw advertentie wordt weer in de Extra rubriek Antiek | Horloges > geplaatst.>

Ik heb hem gecopypasted, wel even mijn en zijn emailadres weggehaald.

Onder pagina van marktplaats staat onder het kopje :

                  Voorwaarden en privacybeleid 

Vergelijkingen en misleidende teksten
De titel van uw advertentie mag niet misleidend zijn. Misleidende titels zijn alle titels die het object dat u verkoopt niet goed beschrijven.

en nu is de advertentie dus al weg…

Nah, wellicht was er dan toch het een en ander niet zuiver tot op de graat…
Gewoon vergeten en verder zoeken :wink:

Van MP hoef je dat soort acties niet te verwachten…

Kijk eens hoeveel nep er wordt aangeboden op MP. Om verdrietig van te worden…

Rob76 Schreef:

Voor de geinteresseerden volgt hier zijn antwoord
en de arrogantie druipt er vanaf vind ik…

nee het is geen imitatie vooral als ik er bij heb
gezet dat ik hem gekocht heb bij scaap citroen ,
dan moet er bij u toch wel een lichtje gaan
branden , de prijs is subjectief een metafoor ,
omdat ik anders allemaal onzin aanbiedingen krijg
maar je moet er van uit gaan dat hij het
tienvoudige waard is , hij staat (een soort
gelijke tenminste ) te koop bij ace &Spyer
Amsterdam Koningsplein 1 voor 2500 (die is zelfs
ouder ) maar nu zal je wel afhaken ??? m,v.g.
johan

Op 2-aug-2007, om 12:06 heeft Rob het volgende
geschreven: >> Hoi Johan, ik heb interesse
in je Rolex, het is geen imitatie? > Omdat je
vraagprijs zo laag is vroeg ik me dat namelijk
af.> Als het mogelijk is wil ik een keer komen
kijken.>> Mvg Rob>>>
Deze reactie is afkomstig van:> Naam: Rob>
E-mailadres: rob********@msn.com>>
Advertentie: - >
rolex-datejust.html>>>

*****************> WILT U OOK REACTIES VAN
BEZOEKERS UIT EEN ANDERE RUBRIEK?> Plaats uw
advertentie dan voor 5 dagen ook in de populaire
Extra > Rubriek Antiek | Horloges> - Bel
naar Extra Rubriek 0900-91 11 111 (€ 1,30 per
gesprek).
> - Toets de volgende code van zeven
cijfers in: 7761713.> - Uw advertentie wordt
weer in de Extra rubriek Antiek | Horloges >
geplaatst.>

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging op 02/08/2007
20:00 door Rob76.

Die kerel mag eerst wel eens een cursusje schrijven gaan volgen. Ooit gehoord van bijzinnen, hoofdletters, punten en komma’s?

Dat is een welbekend feit waar ze helaas nog steeds niets aan willen doen…

En inderdaad er is volgens mij geklaagd over zijn advertentie, hij is er vanaf gehaald.

wel goed dus, aan dit soort mensen heb je niks.

Ik kreeg nog antwoord van hem, hij doet het niet voor het geld en schijnt een handelaar te zijn die regelmatig op de Rikketik staat.
Zijn mail die volgde is nog erger met zinsbouw en spelling, die zal ik hier maar niet neerzetten…