Dit is meestal voor de grap toch? Althans… Ik zag het altijd als een soort forum traditie waarmee de spot gedreven werd, omdat je toch iets moet schrijven bij de up.
Wist niet dat er mensen waren die dit oprecht proberen en dit serieus mensen kon overhalen tot snellere koop. Vooral niet bij het gros van het aanbod dat toe is aan een service en daarmee vaak toch ook èèn van de redenen tot verkoop.
Enfin, misschien schat ik mensen te hoog in.
Wat een schijt topic. Als het gedrag van een verkoper je niet aanstaat dan kap je er mee. En als verkoper ben je nog altijd baas over je eigen spul. Ieder z’n meug.
Komop man is dit een kleuterklas hier? Bepaal gewoon voor jezelf hoe je er mee om wilt gaan. Ik mag toch aannemen dat je volwassen genoeg bent wanneer je je op dit forum begeeft. Moet echt alles tot achter de komma gereguleerd worden?
Klopt, maar als de verkoper handelt in strijd met de forumregels, betekent dat hij zijn waar niet mag aanbieden op HF. Dan moet hij lekker naar Marktplaats gaan. Maar kennelijk biedt HF net wat meer voordeel.
Ik denk dat TS zich afvraagt wat hij hier mee moet. Maar volgens mij is idd nu wel duidelijk dat hij naar de mods toe moet. En wellicht handig om ons aan de regels te houden. Voor het zelfde geld stopt HF met het aanbieden van de mogelijkheid om je horloge te verkopen. Dat zou zonde zijn toch? Bij deze: topic kan dicht
Niet alleen dit maar ook ongedragen horloges die al 2-3 jaar in de kluis liggen van een bepaald merk en die nu voor woekerprijzen verkocht worden.
Je hebt de 6 maanden regel maar dit is echt pure handel. Dat er een beetje winst gemaakt word en het horloge is gedragen ok, maar enkele jaren oud en in de stickers dat zou ook tegen de groepsregels moeten zijn.
Dat is de pest met regels, er is altijd wel iemand die een “ja maar,” uitzondering meent te moeten maken.
Ik verbaas me er totaal niet over dát het gebeurt, wel dat @Jeffrey1984 er al meerdere keren tegen aan is gelopen. Hoe dan? Zoek je in een bepaald segment of reageer je bovenmatig vaak op horloges die onder de reële prijs worden aangeboden?
Dus je ziet bijvoorbeeld een ‘willekeurig’ Zwitsers horloge met een vraagprijs van 9000 euro. Je stuurt een PB met “oké, voor 9000 neem ik hem van je over!” … om vervolgens een PB terug te krijgen met “Prima, maar ik kan er ook 10500 voor krijgen. Als je dat betaalt hebben we een deal, anders wacht ik nog even. Wellicht is er nog meer interesse.”
Zo iets …
Best raar! Ook niet zo slim trouwens, want je krijgt al snel ‘een naam’. Even los van het feit dat dit gedrag niet zo kies is. Over wie hebben we het eigenlijk?