Haha ik ga niemand aan de schandpaal nagelen en of ik er melding van wil maken bij het beheer is ook nog maar de vraag. Technisch gezien was er geen overeenkomst dus volgens de forumregels mag ik ook geen review schrijven.
Ik wilde alleen peilen wat de algemene consensus is over dit onderwerp. Ik lees ook al van iemand dat het een schijttopic (dank @junior) is, maar het overgrote deel is het met mij eens. Het had evengoed andersom kunnen zijn en dan had ik me maar moeten aanpassen. Zo gaat dat in een community denk ik.
Een vraagprijs is een vraagprijs, daar kan over gediscussieerd worden. Is één van de partijen het niet eens met de ander, so be it. Even goede vrienden, soms zit men niet op één lijn. Lijkt mij een prima en volwassen wijze.
Zo lang er niets ie aan- of verkocht mag je op HF geen ‘ervaringen’ delen. Dus als je in een onderhandeling er niet uitkomt, dikke pech en door met je leven …
Zie hierboven én de regels:
Het delen van een ervaring kan pas nadat daadwerkelijk een verkoopovereenkomst tot stand is gekomen.
Achterstallige huur of crack denk ik. Het gaat neem ik aan om enkele tientjes of een paar honderd euro. Kan me niet voorstellen dat iemand dit met een strategie doet.
Ik snap hem, al is dit absoluut niet mijn wijze van verkoop: dat is dan de keuze van de verkopende partij. Ik zou mijn definitieve bod laten weten, aan diegene de keuze dit te accepteren of niet.
Immers de regels schrijven voor dat je binnen zes maanden geen winst mag maken, dus de prijs die je adverteert is dé prijs en moet aantoonbaar lager of gelijk zijn aan wat je er zelf voor hebt betaald.
Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.
Dan moet je er niet ineens ‘op de achtergrond’ - buiten het zicht - toch een winstpakker van maken. Is ook gewoon niet kies.
Dat valt wel mee hoor, bij twijfel vraagt Jur keurig om een bonnetje.
Maar bewust de boel flessen kan natuurlijk altijd, als gezegd … krijg je wel ‘een naam’ door als je dat doet. Meeste HF’ers zijn niet gek en kennen de prijzen ook wel.
Dit begint straks ook een eigen leven te leiden en ter verdediging van de verkopers/daders, ik heb niet het idee dat dit het geval was. Uitgaande van de marktwaarde waren de prijzen nog steeds heel netjes, maar ineens hoger dan hetgeen in de advertentie omschreven stond.
Ik kon de aangeboden waar ook niet terugvinden op het forum dus de eventuele aankoopprijs van de verkoper is mij onbekend. Ik denk dan ook niet dat het was om de 6 maanden regel te omzeilen.
Zo langzamerhand begrijp ik niet helemaal meer wat nou precies je punt is?!
Als er géén overtreding van de regels is, is er feitelijk niks aan de hand. Toch? Dan is er niks mis met het gedrag waar jij je kennelijk aan stoort. Dus tja, waar wil je naartoe met dit topic …
Kijk, als het tegen de regels is - zoals ik hierboven al beschreven heb - vind ik het niet kunnen. Anders is het gewoon handjeklap als bij een koemarkt. Dan kun jij als koper besluiten wanneer je geluk geeft of je haakt voortijdig af.
De OP was duidelijk genoeg. Het feit dat je er niks meer van snapt komt omdat er allerlei randzaken besproken worden die aangehaald zijn door andere leden, maar totaal irrelevant zijn. Onder andere het omzeilen van de 6 maanden regel, dat is in de OP nooit beschreven maar dat heb jij geïntroduceerd.
Ik kan er niks aan doen dat je dan je eigen hersenspinsels niet meer op een rijtje krijgt
De stelling was (en is); een horloge mag in een PB niet ineens voor een hoger bedrag aangeboden worden dan de vraagprijs omschreven in de advertentie.