Misschien mijn eerste Tudor ?

Ik heb Tudor horloges altijd al mooi gevonden, maar nooit echt serieus ernaar gekeken of ik misschien ook een Tudor zou willen.

Af en toe vliegen er weer oude of nieuwe modellen online voor mijn ogen voorbij, maar ben er nooit langer bij stil blijven staan.

Totdat ik onlangs deze zag, de M25707KN-0001 PELAGOS FXD

Mooi diep donkerblauw met een rode seconde wijzer en band met rood streepje erin.
Hmm…nu moest ik toch eens serieus over een Tudor gaan nadenken…

Misschien herken je dit wel: tijdenlang het net afspeuren naar afbeeldingen zodat ik een betere indruk kan krijgen van het horloge. En natuurlijk de hele Tudor site doorgelopen naar andere modellen.

Totdat ik op deze stuitte :slight_smile:
M79230B-0006 BLACK BAY

Deze is misschien nog wel mooier. En mogelijk is er vast wel een nato te krijgen met een rood streepje erin verwerkt :wink:

Is er misschien toevallig iemand die dit model bezit en wat meer over zijn ervaringen kan vertellen, en misschien wat afbeeldingen wil plaatsen zodat ik het model om te pols kan zien, en van meerdere kanten kan bekijken?

Alvast bedankt voor het meedenken :slightly_smiling_face:

12 likes

Ja, helemaal eens. Ik heb zowel de BB58 als BB41 gepast waarbij de BB58 toch een stuk subtieler aanvoelt met zijn 39mm. De kast is zowel in diameter en dikte kleiner waardoor deze in mijn ogen fijner draagt.

4 likes

Misschien nog ff wachten tot de nieuwe tudor releases (of misschien gooien ze er tussendoor nog wat nieuws uit) en hopen op een blauwe bb54 (tenminste denk dat je uit bent op een blauwe tudor)

3 likes

Ja dan zou ik voor de blauwe 58 gaan :ok_hand: een topper in zijn klasse.

3 likes

Bedankt voor de adviezen. Ik wil toch graag hem op de nato hebben.

Dan zou de BB58 zoiets kunnen worden:

Heb nog nooit een 39 mm gehad, de kleinste is 41 mm geweest. Gaat je dit verschil echt merken?
En kan niet zo goed het verschil online zien in de kastdikte tussen de BB41 en BB58?

4 likes

De 58 op nato is heerlijk bij warm weer.

17 likes

15 likes

Wat een verschil die kastdikte,pfffff.

1 like

die bb41 is een lekkere klatser! op nato erg tof.
heb zelf 3 Tudors en lopen echt perfect en de kwaliteit vind ik persoonlijk echt geweldig voor het geld!
heb zelf de bb gmt, bb chrono en de 2022 ranger.

14 likes

Top, bedankt :+1:

1 like

Merk je het verschil goed tijdens het dragen?

2 likes

Welke dealer in NL of DE zouden jullie kunnen aanbevelen ?

1 like

Tja niet echt, ook niet als je op je horloge kijkt zie je het niet.
Bij een overhemd met lange mouwen zou deze er wat eerder achter blijven hangen.

1 like

ace&Dik, vragen naar Dale, hij heeft mij (Jurgen) 2 weken terug perfect geholpen een mooie aanbieding op een Tudor.

2 likes

Kijk eens in het blauw😉
Het logo als roos en de printing rond (smiley) maakt dit voor mij de mooiste BB(58)
Dat hij dunner en makkelijker servicebaar is dan de huidige is mooi meegenomen

10 likes

Ik kan wel de Alinghi aanbevelen.

1 like

Tja nu twijfel ik toch weer. Die is ook erg fraai :+1:

De wijzers lijken geheel wit, zijn die van kunststof?

de 41 is écht een lel van een horloge. het is maar 2mm verschil, maar het is een totaal andere fit.

ik heb weliswaar vrij small polsen (17cm), maar de 41 was echt een Beierse koekoeksklok op mijn pols. de BB58 was aan de grote kant, maar wel nog netjes passend:

voor een duiker mag dat van mij. toen ik hem kocht was er nog geen BB54, wellicht dat die nog net wat beter zou passen. heb overigens ook een BB36 die qua fit eigenlijk perfect is::

ik zou de 41 niet overwegen met polsen onder de 18,5cm. Daarnaast: koop hem altijd met bracelet. ook als je dat zelf nu niet nodig acht. you never know, en het is nagenoeg onmogelijk om voor een redelijke prijs later aan een redelijke prijs te vinden.

4 likes

Denk ik niet, denk dat die eerder van staal of titanium zijn. Enkel de kast is van koolstofvezel.

Ik heb de BB41 op leder op een 17cm pols

Ik ben er erg blij mee, stoer, aanwezig, maar ook draagbaar. Zwarte dial in combinatie met de blauwe bezel is gewoon mooi :star_struck:

5 likes