NA: PELAGOS FXD ‘ALINGHI RED BULL RACING EDITION’

Ik heb altijd wel wat een zwak gehad voor de Pelagos, in mijn opinie authentieker dan de Black Bay. Het was zelfs zo erg dat toen ik mijn eerste Pelagos onlangs inruilde, ik die nu enkele weken al terug inruilde voor een nieuw exemplaar. Een FXD stond ook wel op mijn wishlist, maar omdat ik meer hou van metalen banden, namen andere uurwerken toch voorrang.

Dus toen mij AD liet weten dat de nieuwe Pelagos FXD Alinghi Red Bull Racing binnen was, en of ik even wou komen zien, liet ik mij dit geen twee keer zeggen.

Uiteraard was er een wachtlijst :roll_eyes:, maar als ik het wou, zou ie het wel vrijmaken. Misschien een verkooppraatje, maar ik had inmiddels al de Pelagos in handen en was gecharmeerd door de diepblauwe dial, de rode secondewijzer en de ultra lichte kast van koolstofvezel.

Dat bandje, het blijft een nato en dat is nu niet direct mijn ding. Het deed me aarzelen, maar tsja, ik haalde toch de trekker over.

Eerste draag indrukken zijn super. Ik had al ervaring met lichte comfortabele polshorloges (o.m. mijn Oris Propilot X), maar dit gaat er nog een stuk over, zonder dat het overkomt alsof je plastic rond de pols hebt zitten.

De “gewone” Pelagos kan er wat bulky uit zien door zijn toch niet zo kleine maat van 42 mm. Nu kan mijn pols dit wel hebben, denk ik, maar net het gebruik van donkere koolstofvezel maakt diezelfde maat in deze versie toch wat kleiner dragen.

En dat bandje, dat valt wel mee, voorlopig toch :blush:

Misschien wordt dit wel een blijvertje, hoewel, in deze hobby weet je nooit.

Nog wat plaatjes om af te sluiten.

70 likes

Erg mooi, en perfecte timing zo voor het weekend van Zandvoort. Band oogt comfortabel. Gefeliciteerd :partying_face:

1 like

Danke

1 like

Ik dacht dat t een lelijk hok was.

Maar he, echt niet dus he.
Hij is GAAF.
Heel gave aanwinst, gefeliciteerd.

2 likes

Dankjewel, valt echt zeer goed mee, en ik kan vergelijken met de reguliere Pelagos.

1 like

Toch wel een heel toffe aanwinst :star_struck:

1 like

Die kast ziet er strak uit zo in dat Carbon zeg, heel fraai!

1 like

Heel mooi! Ik snap alleen niet dat dit vanuit Tag Heuer mag aangezien zij de sponsor zijn.

1 like

Gaaf hoor :star_struck:

1 like

Mooie uitvoering en gefeliciteerd. Ik heb er ook naar zitten kijken maar prefereer geen Carbon horloge o.a. Vanwege de robuustheid van het materiaal . Is het horloge ook heel licht? Of valt dat wel mee?
Veel draag plezier.

1 like

Mss ff nuanceren, het gaat hier om een samenwerking tussen Tudor en Alinghi Red Bull Racing (sinds 2022) in het kader van wedstijdzeilen.
https://www.tudorwatch.com/nl/pelagos-fxd-alinghi-red-bull-racing-edition
Qua robuustheid denk ik wel dat het goed zit, het gaat om een koolstofvezel, titanium en roestvrij staal. Datzelfde koolstofvezel wordt gebruikt in het wedstrijdzeilen en kan dus best tegen een stootje.

En ja, het horloge is superlicht.

6 likes

Heel gaaf model. Gefeliciteerd!

1 like

Mooi hoor

1 like

Gaaf hoor! :ok_hand: Ennuh…carbon fiber watches rule! :sunglasses:

1 like

Ziet er vet uit met die donkere kast.
Gefeliciteerd met de NA!

1 like

Voor mij de verassing en zou hem graag ook aanschaffen alleen was helaas niet te koop bij het passen…

Ik vind hem echt geweldig :star_struck:

Veel draagplezier :ok_hand:t2:

Hier nog wat foto’s van mijn pas sessie :slight_smile:

6 likes

Erg mooi, vooral de kast springt er prachtig uit :heart_eyes:

1 like

Heel gaaf! Ik vond 'm er al gaaf uit zien, maar van bovenstaande foto’s in het echt, wordt ik hebberig! :star_struck:

1 like

Danke, hopelijk kom je snel aan de beurt.

1 like

Pretty cool! Vooral kleur van de dial doet het 'em voor mij…

1 like