Missie geslaagd - Roadtrip Belgium

Zoals ik al regelmatig heb aangegeven ben ik begonnen met vintage horloges omdat ik wilde toewerken naar het aanschaffen van een bepaald merk horloge. Het model was nog niet eens zo interessant. Het idee was om voor lage bedragen op rommelmarkten en internet oude horloges aan te schaffen, deze weer op te knappen en met de winst wat budget bij elkaar te harken. Ik heb nu tegen de vijftig horloges. Dat loopt van een paar waardeloze penankers tot meerdere Enicar’s, Tissot’s, Certina’s, een enkele Zenith en heel veel daar tussen in. Ik heb er ondertussen al een handvol verkocht aan met name andere HF’ers (gek genoeg allemaal via PB dus zonder advertenties). Ik beleef intens veel plezier aan het weer netjes maken van deze horloges (zie daarvoor een reeks aan “poetsbeurt” topics) en de leuke reacties die ik daarop heb gekregen, bedankt daarvoor.

Toch bleef ik ondertussen met een steeds groter wordende obsessie bezig met dat einddoel. Ik had al een aantal keer contact met iemand die een model te koop had staan maar de prijs was uiteindelijk toch te hoog of het model was het toch niet helemaal voor mij.

Afgelopen vrijdag vond ik op internet een advertentie, minimale tekst, een foto waar ook een bierviltje op had kunnen staan en een prijs die best wel eens interessant zou kunnen zijn. Wat e-mailverkeer heen en weer, foto’s ontvangen die marginaal beter waren maar waar ik in ieder geval alle gegevens mee kon achterhalen. Toen de discussie met mijn vrouw aangegaan, het is een smak geld en ze stelt dan altijd de vragen die je liever niet wilt horen maar ook zij zag dat dit een kans was die je niet vaak tegen komt. Gebeld, wat over de prijs onderhandeld, uiteindelijk bedrag afgesproken wat ligt op de helft van marktconform en daarmee in mijn prijsrange. Enige nadeel, af te halen in regio Antwerpen (roadtrip!).

Mijn droomaanwinst is strikt genomen geen vintage, maar ik voel me iets meer thuis in dit gedeelte van het forum. Aangezien ik toch naar België ging heb ik ook een horloge opgehaald waar ik al over in onderhandeling was, en deze is toevallig wel vintage (sorry moderators). Nou genoeg emotioneel geklets, het is tijd voor foto’s.

Zaterdag ochtend op pad, zonder horloge. De pols dient vrij te zijn voor deze aanwinst.

Naar België, ruim 200 km vanaf mijn woonplaats.

Onderweg een horloge opgehaald, een Buren.


Terwijl ik dit schrijf ligt deze in een beker met water en ammoniak, poetsbeurt topic komt eraan!

Nu komt er een reeks foto’s, hoeveel heb jij er nodig om te weten wat ik heb aangeschaft?

Ik was pas laat thuis.

Zijkant shot

Pushers en kroon

Onderkant van de bezel

De zwarte dial

De achterkant

De bovenkant van de dial

In volle glorie, mijn Breitling Windrider Shadow Flyback

Lekker clichématig op een horlogeboek

En dan, zoals het hoort om de pols. Dit is eigenlijk de eerste foto die ik nam, nadat ik deze net had opgepikt, nog in de auto.

Het horloge staat op een croco, originele band met gesp was gelukkig nog aanwezig. Anti-reflective coating saffierglas. Diameter is 38mm, voor mij precies goed, ik ben niet zo van de bakstenen. Breitling caliber 35 (ETA 2892-A2). Papieren en doos zijn verloren gegaan. Het was eigenlijk de bedoeling om eerst een berg horloges te verkopen (die belofte heb ik ook aan mijn vrouw gemaakt :)) voordat ik zou gaan shoppen voor een droomhorloge, maar deze kwam dus gewoon wat eerder dan gepland. Ik ben een blij mens!

En voor wie gehoopt had toch nog wat vintage horloges te zien, een bonus foto met wat random geselecteerde horloges.

1 like

Dan hebben we vandaag i.i.g. 1 winnaar !!
:}

proficiat !

Mijn beste,

Inderdaad een geslaagde missie!!
Dank voor het delen!! Zowel in woord als in beeld!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Gefeliciteerd met je aanwinst. Leuke manier om zo naar je horloge toe te werken. De Breitling heeft wel een redelijk zwaar leven achter de rug zo aan de ring rond het glas te zien en dergelijke. Moet wel zeggen dat deze ring ook wel héél er gevoelig is voor beschadigingen.

Heel mooi hoor. Mooie doorleefde classic. Niet meteen met Peek gaan vogelen he?

Grtz Melvin

Mooi dat het einddoel bereikt is (ik moet het nog zien;)).

Gefeliciteerd alvast met deze!

Prachtig horloge! Een breitling is voor mij eigenlijk ook wel een holy grail! Schitterend zo! Niet té opzichtig zoals sommige andere breitlings, maar gewoon mooi klassiek en stijlvol!

Prachtig horloge en dito verslagje!

Leuk voor je man, proficiat en draag 'm met veel genoegen/plezier!

Die heb je sneller bij elkaar gespaard dan ik dacht, een prachtige klok, zeg.
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en vergeet niet een bloemetje voor je vrouw te kopen.

Gefeliciteerd met deze prachtige Breitling, Geert (tu)
Geniet ervan :slight_smile:

Ook de Buren is weer een leuk klokje voor erbij :wink:

Tsja zoals een top autoverkoper mij ooit vertelde: iedere auto boven de 15.000 euro is emotie :slight_smile:
Dat is natuurlijk met horloges ook zo. Op die verzamel foto staan m.i. interessantere klokjes.

just my 2 cents

Hendrik

p.s. veel plezier toch natuurlijk!

Gefeliciteerd met je Breitbling.

Gefeliciteerd met deze belgische aanwinst :wink:

Allemaal bedankt voor jullie reactie!

Ik heb vandaag echt ontzettend vaak naar mijn horloge gekeken en misschien een paar keer om de tijd te checken, ik ben echt onzettend blij!

Vandaag is heel Nederland een winnaar!

Het is ook al een horloge van ruim tien jaar oud, dus nieuwstaat had ik niet verwacht. Misschien dat ik deze ooit professioneel laat polijsten, maar eerst ga ik op zoek naar een passende metalen band.

Strikt genomen heb ik dus een voorschot genomen op dat wat ik ga verkopen (al heb ik ongeveer de helft al wel uit verkoop kunnen betalen). Maar onderschat daarbij niet hoeveel tijd ik druk ben met het zoeken naar horloges en het opknappen daarvan, als ik dat in geld zou uitdrukken dan is het al direct niet meer zo interessant. Maar goed, dat geldt voor elke hobby.

Gefeliciteerd met deze verworvenheid. Leuk hoe je dat aanpakt, het financieren van je einddoel met een actieve horlogehobby. Ik vond de eerste helft best wel snel gegaan. Na de tweede helft zullen er vast nog wel wat meer doelen volgen. :wink:

Gefeliciteerd! Mooie Breitling moet ik zeggen.

Nu begrijp ik ook de grote hoeveelheid poets topic’s van je. Zijn verkapte te koop aangeboden…:slight_smile:

Wel leuk dat je ons deelgenoot maakt van je hele missie.

Fijn te horen dat je een geslaagde roadtrip hebt ondernomen en met een zeer mooi resultaat.

Overigens zijn de resultaten van de overige roadtrips ook niet mals en zeer zeker leerzaam voor me, ik volg ze en kijk uit naar de volgende !!