Dag iedereen,
Deze week een NA binnengekomen die ik op de kop heb kunnen tikken voor een paar tientjes. De functies werken allemaal naar behoren en als ik ermee schud tikt hij ook, maar dat laatste is van zeer korte duur.
Ik dacht eerst dat de power reserve naar de knoppen was maar sinds ik hem gisterenavond helemaal handmatig opgespannen heb loopt hij nu toch al voor 14u perfect op de minuut.
Wat mij opviel is dat de rotor absuluut geen enkel geluid maakt in vergelijking met mijn andere 8200 die echt luid is. Ik denk dus aan de rotor die niet soepel loopt. Valt zo iets makkelijk te vervangen, is dat iets dat men zelf kan doen?
Ik heb het uurwerk nog niet geopend, ik moet mij nog zo’n rubber balletje aanschaffen, wil namelijk geen extra krassen creëren.
Ok, ik zal moeten wachten tot maandag want alles is hier nog gesloten voor de moment.
Ik zal terug iets posten zodra ik zo’n balletje heb of als ik toch nog ergens duct tape kan zien te vinden.
En toch bedankt @Climholland maar helaas!
Als het deksel niet zo vast is kan je hem met de schuifmaat ook eerst even proberen open te maken. Uiteraard niet te veel kracht zetten dat je schuifmaat kapot gaat
Accident waiting to happen met een schuifmaat of een tang.
Krassen gegarandeerd met eventueel nog een flinke Jaap in je handen.
Rubberenbal / duct tape … en anders even geduld en iemand laten doen die het juiste gereedschap en ervaring heeft.
Even zwoegen maar die duct tape bal werkt dus echt goed.
Nu het slechte nieuws, de rotor draait maar schuift vast/frictie tegen het plaatje eronder. zijdelings bekeken zie ik onmidelijk dat die rotor scheef/gekanteld zit.