Zo te zien zit het hele asje scheef? Niet prettig
Mag ik de voorkant wel even zien? Gewoon voor de leuk?
De aansluiting waar de rotor op geschroeft wordt staat scheef en daardoor ook de rotor zelf.
De rotor is niet het probleem,maar het ziet eruit alsof het horloge een flinke tik heeft gekregen en daardoor de rotor bevestiging uit het lood geslagen is.
Dat je rotor geen geluid maakt,komt omdat hij behalve tegen het uurwerk ook tegen de deksel vastloopt.
Dit is een klus voor een horlogemaker en kan je niet zelf.
Bedankt. Voor die paar tientjes zou ik hem zelf terugbuigen. Voor volk en vaderland.
Inderdaad geen cent verder aan besteden
Sla in een plankje 2 koplose spijkertjes op exact de afstand van de 2 tegenover elkaar liggende sparingen van de caseback. Horloge erop, draaien en open.
Jij blijft hier op hameren maar waarom per se een mubai special? Dit kan toch gewoon een kapot horloge zijn?
Hij doelt erop dat dit een horloge is die samengesteld is uit onderdelen van verschillende horloges met als doel dat het er aan de buitenkant perfect uitziet maar vanbinnen een wrak is.
Dit soort horloges worden vanuit India aangeboden op Ebay (vandaar bombay specials)
Vaak zijn dit soort horloges te herkennen aan de wijzerplaten die nooit zo door de fabrikant geleverd zijn.

Ik weet wat een mumbai special is, ik wil gewoon weten waarom hij er zo van overtuigd is.
Wat is het referentienummer?
Ik denk bij de fotos ook niet direct aan een mumbai special. Zelf ook genoeg rotor problemen gehad met originele horloges.
Ik heb het al en is inderdaad geen mombay special maar een bestaand model
Citizen - Eagle 7 Day date 8200A - 71-2191 1970-1979
Dit denk ik ook…zie alleen geen serienummer onder de 6 staan…maar de rest lijkt wel oké
vraag is wel,is het waard om dit horloge te reparen tegenover de waarde ervan of moet je kijken naar een vervangend uurwerkje.
Ah top …helemaal Citizen
Denk 10-1980
Wat is je bron?
Nu jij weer