Miyota 8200 rotor kapot?

Catawiki???

Wat is jouw bron dat het een mombay special is,jouw eigen expertise?

ik kom dit type op drie verschillende sites tegen en zijn 3 afzondelijke horloges dus ik ga er vanuit dat het een bestaand model is.

1 like

Bronnen zoals

• Catawiki
  • Shopee.co.id (India)
  • Marktplaats
    vind ik geen betrouwbare bron.

Het intoetsen van de nummers van dit horloge brengt mij niet bij een officiƫle site van Citizen.
Ook zou ik overtuigd zijn van een echte Citizen als je een officiƫle catalogus van Citizen kon laten zien.

Je kan aan mij niet vragen waarom een niet uit de Citizen fabriek geleverde samengesteld horloge een echte Citizen is, dat is de bewijslast onterecht omkeren.

Dus ja, het is mijn eigen expertise die zegt ā€œMumbai Specialā€.

IMHO is je hele argumentatie omgekeerd :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Dit is een horloge van dik 35 jaar oud die in miljoenen oplagen gemaakt zijn als zijnde een modelletje uit de 8200 serie.
Er zijn helemaal geen online catalogie beschikbaar waar veel van deze massa Citizens voorkomen om dit als bewijslast te kunnen overleggen.

Wat ik als bewijslast zie in deze casus is, de hoeveelheid verschillende bronnen die een soortgelijk horloge aanbieden en het feit dat Bombay specials altijd van ƩƩnmalige aard zijn (dus de ene is de andere niet)

Het feit is dat het een echte Citizen is ongeacht of deze uit India komt,in zoverre dat ook Bombay specials gebruik maakt van originele onderdelen. (zij het met wat fantasie kleurtjes of beletteringen)

Dit heeft voor jou niks meer met het horloge te maken ,maar meer het feit dat je je gelijk wil hebben.

image

Oe hier moet een gevat gifje komen…:blush:

2 likes

Ik zit niet bovenop ā€œgelijk hebbenā€ hoor.
Ik heb mijn twijfels uitgesproken over het horloge van TS en ben niet zo overtuigd van verkoopitems op die sites die zijn genoemd, that’s all.

ik denk dat de TS ( en ik ) het heel erg op prijs zouden stellen als jij met waterdicht bewijs komt dat dit inderdaad een Bombay special is.

Je kan dit soort dingen vaak ook gewoon zien aan de kwaliteit van de plaat. Het is een vrij bijzonder wijzerplaat ontwerp, maar dat hadden meer van die 80s Citizen’s en Seiko’s. Maar ik vind de algeheme kwaliteit van de wijzerplaat prima en dat icm de wijzerplaatcode onderaan denk ik dan dat hij gewoon oke is. Wat kleine gebruikerssporen op de kast spreken ook in het voordeel van de originaliteit van het horloge. :ok_hand:

Is er niet, sorry, gaan jullie dus niet krijgen.
Een welles/nietes spelletje heeft hier geen zin.
Case closed wat mij betreft.

Dus we zijn er over uit dat dit gewoon een legitieme Citizen is?
:yum:

2 likes

Ja hoor, geen probleem :+1:

2 likes

:rofl::rofl::rofl:

1 like

:beers:

3 likes