Miyota 9015

Ik heb onlangs een horloge gekocht met dit uurwerk ik ben er zeer tevreden over .
Maar wat zijn jullie bevindingen? mijn loopt 6sec in de plus per 24 uur .
In mijn horloge hoor de rotor eigenlijk niet lees in verschillende berichten dat hij zoveel lawaai maakt?

In welk klokje heb je hem zitten?

Prima uurwerk, ik ben er erg tevreden over! Je ziet dit uurwerk in horloges in het boutique segment. Als het wat duurder wordt allemaal dan moet er toch een ander uurwerkje in wat mij betreft.

Edit- het geluid van de Rotor vind ik bescheiden genoeg om juist leuk te zijn!

In de Prometheus Posseidon

De Miyota 9015 in mijn Borealis Seafahrer liep erg goed, uit mijn hoofd iets van +8 sec per dag. Ik heb mijn Aramar met hetzelfde uurwerk nog niet lang genoeg om een oordeel te vellen over de afwijking. Ik blijf het leuk vinden dat er nu niet-Zwitserse opties zijn die handopwindbaar zijn, een relatief hoog tiktal hebben en een secondestop hebben. Een paar jaar terug was hier in dit segment nog geen sprake van.

Groeten,

Stefan

Heb hem in een Benarus vintage moray en zit ook zo in die range prima uurwerk degelijk en makkelijk onderhoud indien ĂĽberhaupt nodig

Helemaal niets mis mee, en duidelijk te prefereren boven de 8215 van hetzelfde merk.

Tijdje geleden viel m’n oog op de GT&FQ Rider M005:
http://www.seagullwatchstore.com/New-GT-FQ-M005-Automatic-Wrist-Watch-p/gtfq-m005.htm

Review: http://forums.watchuseek.com/f71/affordable-bauhaus-review-gt-fq-rider-m005-automatic-watch-2738042.html

Lijkt een heel aardig klokje voor de prijs, zeker gezien het Miyota 9015 uurwerk.
(Er staan nog een paar klokjes boven deze op m’n wishlist, maar hij gaat er vroeg of laat waarschijnlijk wel komen…)

Ik heb m in m’n Ancon tank, maar hij liep veel te veels voor. Een kwartier ofzo per dag. Helaas nog steeds niet terug gekregen. Ik ga d’r maar weer es achteraan…

De rotor van mijn 9015 is ook erg stil en het uurwerk loopt hier ook zo’n 6 a 7 seconden in de plus per etmaal.
Volgens mij is het alleen de 8215 die zo’n herrierotor heeft.

Mijn Aevigs presenteren ook zo rond die koers. Ik hoor de rotor bij beiden wel duidelijk. Ligt aan waar je het mee vergelijkt, natuurlijk.

Mocht iemand het nog interesseren; de Aramar lijkt na 3 dagen dragen consequent +9 sec per 24 uur af te wijken.

Groeten,

Stefan

1 like

Ik heb een 8215 in een duiker zitten. De rotor klinkt alsof deze van beton is en door een zandbed schuurt. Het is inderdaad een herrieding, maar alleen hoorbaar wanneer je het horloge niet draagt en op een halve meter van je oor ronddraait.

Wanneer je het horloge om hebt, hoor je de rotor helemaal niet meer. Ook de slepende secondewijzer heb ik geen last van en qua tijdsafwijking scoort 'ie erg goed. Al met al heeft de 8215 mij dus positief verrast.