MM200 only!

Na 2 eerdere versies (great Bleu hole en de zwarte) nu deze nu 2 weken in bezit… De dail blijft me verbazen🤗

5 likes

Hij is zeker mooi…:+1:

1 like

:pray: thx

Twilight blue toch ?

1 like

Yes…

1 van de mooiste uit de 200 serie

1 like

Inderdaad de verhouding…had een sla021… pracht horloge maar te top zwaar…weer verkocht. De mm200 draagt zoveel beter, dat weegt niet eens op tegen het uurwerk.

1 like

Ben eigenlijk wel benieuwd naar de SLA017… maar die is nog steviger aan de prijs, en wat schaarser.

Heeft iemand zowel de 1e generaties mm200 als de nieuwe kleinere generatie?
Vraag me af of de bezel van de 1e generatie wat dunner/smaller is/lijkt dan de nieuwe generatie.

1 like

Er stond er gisteren nog eentje in het blauwe gedeelte.

Ik heb ze niet allebei, maar wel vergeleken. De bezel bij de oude versie is inderdaad iets dunner. Het lijkt extra dun, omdat de dial van de oude mm200 ook een stukje groter is.

1 like

I know… Stond Te Ruil (helaas had ik niets bruikbaar te ruil) en advertentie is teruggetrokken volgens mij.

Dank voor je ervaringen met de bezel. Vind de combi op oude mm200 heel erg fijn.

Dat levert ook aarzeling op als het gaat om een spb14x, die heeft voor mijn gevoel een te brede bezel. Maar misschien moet ik die eens in het echt bekijken.

1 like

Dat vond ik ook. Het voelt wat vertrouwder in de zin dat een turtle en skx een beetje dezelfde dunnere bezel hebben. Bij de nieuwe MM200 is die ietsjes dikker en bij de 143 al helemaal. Maar wat ik persoonlijk wel heel erg leuk vind os dat ze hierdoor nog meer tool watch worden. Ze verliezen als het ware een beetje de oude elegante Seiko stijl en worden nu meer bonkige stoere horloges, maar dat terwijl de kasten gekrompen zijn. Het formaat van beide bevalt me heel erg goed. Als je de mogelijkheid hebt om te passen… zeker doen. Het is even wennen in het begin, maar ik ben om hahah.

Edit:

De turtle is echt heel anders, maar het gaat even om de breedte van de bezel. Ik denk dat je hier het verschil wel kan zien:

Ik denk dat ik nu een hele gevaarlijke uitspraak doe, maar door de dikkere bezel gaat de 143 nu een beetje meer op de Rolex Submariner lijken. Die heeft ook een dikkere bezel.

5 likes

Saaaaiiiiiii! :joy:

2 likes

Ze hebben dat bij de MM200 ook mooi gedaan met die blanco ring ertussen. De andere modellen hebben dat niet.

7 likes

Wat is referentie van de linker? (Geheugen is niet al te best)
Volgens bij heb ik toen tussen dat model en de mm200 staan twijfelen.

1 like

Dat is de SPB053/SBDC053.

1 like

Ik vind dat ook de afwerking van de insert sterk de uitstraling beïnvloedt; die glanzende, ronde look bij de mm200 is veel “fancier” dan die soort geslepen-lijkende insert van de 143. Vind dat wel een erg mooie afwerking, niet veel gezien.

3 likes

Mooi setje zo. Ook leuke houders (op wensenlijstje zet)
Hoe draagt de spb053 tov de spb083?

1 like

Zeker, dat geeft het ook een hele andere uitstraling. De 187 heeft ook zo’n glanzende bezel insert. Volgens Seiko hebben ze dat bij de 14X bewust niet gedaan, zodat het meer vintage lijkt. Ook bijvoorbeeld Oris heeft bewust voor een aluminium bezel insert gekozen bij de Divers 65 zodat het meer een vintage uitstraling krijgt. Het is persoonlijk, maar voor een meer tool watch idee, vind ik dat grove wel leuk.

1 like

Ik had hier een korte uiteenzetting met ook wat foto’s om de pols. De SPB053 is voor mij nog steeds favoriet en ze dragen beiden voor mijn gevoel beter dan de SPB14x.

Ze hebben niet allemaal die glossy insert.

6 likes