Laat dat versus maar weg, dit wordt mijn inziens geen topic om te rellen over wie grootste, dikste of beste heeft. De titel had net zo goed de dikke en dunne kunnen zijn, maar dat is misschien niet horologisch verantwoord.
Zal ik eerst maar eens beginnen met de overeenkomsten?
Zwarte plaat, schroefkroon, 300 meter waterdicht, drilled lugs, 20mm lug breedte, duikersbezel, 28800 bph en verderโฆ misschien mis ik wat inkoppertjes maar om eerlijk te zijn heb ik verder geen idee als leek.
Horloges koop ik omdat ik ze leuk vind. Soms (lees: meestal) impulsief, maar dat is ook wat voor mij de hobby leuk maakt. Als ik X leuk vind, wil ik deze het liefst morgen hebben. Mocht Y daarvoor moeten wijken, soit. Al is altijd wel een rode draad te vinden in de aankopen: duikhorloges.
De ene heeft monocase, met lume waar je u tegen zegt. Een licht gebold saffier en een datumvenster. Goed aanwezig op de pols, maar door de afwerking van de kast zeker niet negatief.
De andere is 17 jaar ouder, sinds kort terug van o.a. de schoonheidssalon en is wat eleganter door de lijnen van de kast. De subtiele bevels en gecombineerd met de minimalistische wijzerplaat maakt het voor mij een alleskunner.
Beide zijn fantastische horloges. Beide erg bijzonder en onderscheidend. Enerzijds het grote glimmende keramische gevaarte, anderzijds de subtiele lijnen met matte aluminum bezel. Ik ben tevreden en ben tot op heden even uitgespeeld, tot ik weer eens een impulsieve aanval krijg. Het topic eindig ik met heerlijk lepelen. Ik krijg er zin in, snel naar bed!