MN straps only

Weet ik niet meer… Heb ze allemaal verkocht. Ben tegenwoordig merktrouw geworden.

3 likes

Heeft iemand nog een zuludiver van Watchgecko liggen 20 mm ?

1 like

Die zijn nieuw nergens meer te koop volgens mij :cry:

1 like

Ik weet het, in de uitverkoop gingen ze toen voor een tientje dacht ik.
Daar heb ik er toen een aantal van gekocht maar die heb ik helaas ook weer verkocht. :see_no_evil:

Iemand hier met ervaring met gen 1 en gen 2 die kritisch durft te zijn?
Ik heb 4 gen 1’s gehad en die vond ik allemaal top. Droeg ze niet veel dus van slijtage geen last gehad.
Laatst een gen 2 gekocht (ondanks de inflatiecorrectie toch gedaan). Wat me opvalt is dat ie dunner is en daardoor/tevens meer ‘kreukt’.
Oogt veel ieler en minder duurzaam daardoor. Hardware is wel netter. Maar overall prefereer ik, los van de prijs, de gen 1.
Mijn gen 2 is overigens een (22mm) gele. Weet niet of de kleur nog uitmaakt…

Iemand anders vergelijkbare ervaring?

Bandje in kwestie:

2 likes
1 like

Dank voor het delen, ik had deze gemist! Topreviewwerkje! :+1:t2:

Jammer ook om te lezen dat er qua kwaliteit en gemak (dus niet zelf hoeven klussen zoals bij NDC) er eigenlijk geen goed alternatief is voor Erika’s bandjes. Jammer ook dat ze gen 1 niet apart aanbied (maar wel logisch natuurlijk… :joy:).

Overigens heb ik nu een Luff bandje op mijn Doxa zitten en die voldoet eigenlijk best wel goed :blush:. Na 2 weken vakantie-dragen nog geen aftakeling.

Ik vond de gen2 even wennen. Minder stug (of stevige feel) als de gen1. Zit wel erg prettig, zelfs prettiger dan gen1. Elastisch, maar zeker niet slap en met vervorming zoals bij de goedkopere alternatieven.

Ik beleef het ‘kreuken’ niet zo.wel merk ik dat hardware makkelijker verschuift dan bij gen1 (door gladdere webbing?).

Hold your horses…

Nieuwe speler in de markt. Geen chinees, maar 100% indo.

Een filmpje waarin strapguy met erika’s wordt vergeleken

Eerste indruk: strapguy heeft grovere en dikkere (1,7mm) webbing. Mindere kwaliteit hardware in mijn ogen. Cheap lasering en gejat logo.
Maarrrr… minder elastisch dan de chinese alternatieven, en dat is een pre.

https://www.instagram.com/strapguystrap/

1 like

Ik krijg de indruk dat hier nog 1e gen wordt aangeboden, kijkend naar de randen van de stockfoto’s. Is misschien het verifiëren waard (want prijzen zijn wel gen2).

1 like

De videomaker preekt wel voor eigen parochie, desalniettemin zou ik er graag eens eentje testen. Dank voor het delen :ok_hand:

1 like

Die gaat al een tijdje mee. Verkocht vooral op jamtang en shopee, vooral in Singapore/indonesie/maleisie. Gewoon een zoveelste ripoff.

Eens, maar interessante is dat dit niet de dertien in dozijn chinese elastieken lijken te zijn (die onder verschillende merknamen worden verkocht, en via ome ali)

My bad… dat wist ik niet.
Had deze graag gezien in je test :laughing:

1 like

Ik had ze wel overwogen, maar om nou met spiegels en kraaltjes te betalen in een onleesbare webshop middels een account en vage betaalopties zag ik niet zitten. Hij heeft wel leuke kleurencombinaties.

Volgens het filmpje wel met verbeterde/andere webbing sinds kort. Eens kijken of er eenvoudig aan te komen is.

Recent gekocht, BandrBands, Barry&Ron, fijne kwaliteit en wat mij betreft het mooiste logo!

3 likes

Valt mij op dat CNS nu andere constructie toepast op de MN straps.

1 like

Ik heb sinds gisteren een Mirage. Als test heb ik de strap op mijn Steinhart gemonteerd. De bedoeling is/was dat de strap op mijn blauwe Pelagos komt. Maar zo te zien is de Mirage net te donker.

Maar een vraagje over de lengte… de sluiting zit onderaan maar zit het gespje niet te hoog? Hoort dat zo?

Heb je de band er niet verkeerd om op zitten?

2 likes

:rofl:

Je hebt gelijk! Thanks! De strap zit meteen een heel stuk beter

4 likes