MOD Kopen waarop letten?

Hallo mede forumleden,

Ik overweeg een MOD te kopen, maar ik ga er vanuit dat de ene MOD beter is gedaan dan de andere. Ik wil natuurlijk niet dat het safiertje eruit valt of dat het hele horloge uitelkaar valt. Waar zou je op moeten letten?

Thanks!

Je moet hem denk ik vooral mooi vinden…

Of het saffier er recht in is geperst.

Heb ik hem gemaakt? Dan zou ik op mijn hoede zijn als ik jou was.

9 likes

Heb ooit een skx mod gekocht op eBay. Uurwerk was helemaal naar de …

Waarschijnlijk zo’n gare 7002 Seiko?

Met van die visgraten wijzers. :dizzy_face::sob::exploding_head:

2 likes

Klopt

1 like

Ja helaas ligt dat niet aan het al dan niet modden. Ze zijn technisch waarschijnlijk compleet vergeten.

Is dat op fotos te zien?

Verder zijn de wijzerplaat en de wijzers ook gemod. Nog tips betreffende waarop te letten?

Beschadigde wijzers, vlekken, haartjes en stofjes e.d door onzorgvuldigheid en/of onkunde.

Gelukkig ziet niemand nu de angst in mijn ogen … :fearful:

1 like

Zo te lezen heb je iets op het oog, zijn er foto’s?

Net als elke koop… Buy the seller, of in dit geval the modder :smile:

Er zijn een hoop goede knutselaars, maar een nog grotere groep knoeiers. Dus als je niet weet wie de mod gemaakt heeft, simpelweg niet doen.

Er wordt helaas ook hier voldoende meuk aangeboden, waarbij de verkoper net doet alsof hij/zij er zogenaamd niets vanaf weet en zo de (eBay) shit lekker doorschuift.

Vooral ouwe 7002 meuk vermijden, uurwerk is vaak deels verroest en doordrenkt met W40. De laatste waar ik hier op het forum ben gestonken, had zelfs een verroeste kroon en miste zelfs een aantal dichtingen.

Waarom wil je een mod?
Van welk horloge wil je een mod?
Seiko mod is anders dan Rolex mod.