“Modden” seiko Alpinist

Even vloeken in de kerk:

Zou ik iemand op (of via) het forum kunnen vinden die de lume op de 12 uur van mijn Alpinist kan veranderen? Mogelijk iets vergroten, of een tweede stipje eronder. Een streepje van het stipje maken, of een andere kleur aanbrengen, rood bijvoorbeeld? Over de invulling kan nog gebrainstormed worden. Ik kan het namelijk niet uitstaan dat ik in het donker niet kan zien wat de 12 uur is. Dit maakt namelijk het hele concept van lume zinloos, want dan zie ik nog steeds alleen maar 2 wijzers in een loze ruimte naar het niets wijzen! Waarom zit het er dan op? Uiteraard moet dit wel knetter strak gebeuren en met lume van minstens dezelfde kwaliteit. Niet van “factory” te onderscheiden. Nou ja, beter dan factory dus eigenlijk.

2 likes

6 likes

Even voelen waar de kroon zit?
Doet de vrouw ook als het donker is

17 likes

Ik besef dat het redelijk ver in het territorium van de first world problems ligt. Ik slaap er ook wel om hoor…ik kan toch niet zien hoe laat het is :joy:

2 likes

Als het zo donker is pak ik mn mobiel erbij idd :joy:

1 like

Dat doe ik ook als ik de tijd wil weten :rofl:

Dan zou ze in het geval van de Alpinist ook nog twee kronen voelen in het donker. Nee, dat is me te makkelijk! Als de doelstelling is dat je met lume in het donker kunt zien hoe laat het is, moet ik niet met mn slaapdronken kop hoeven tasten naar een kroon natuurlijk.
(Jaja, tasten met je vingers gaat ook beter dan met je kop…ik maak m maar vast voor jullie)

1 like

Hahaha. Dit draadje ga ik met plezier volgen.

Misschien moet je je horloge met de 12 boven aan een touwtje langs je bed hangen. Hoef je je horloge in ieder geval niet te veranderen.

2 likes

Ja, dan laad ik met het lampje van mijn mobiel mijn lume op, zodat ik vervolgens op mijn alpinist kan zien hoe laat t is! :joy:
Juist omdat Seiko lume maakt die je tot de ochtend nog (net) kunt zien vind ik het zonde dat het dan “net niet” is…

1 like

Nee, dan met een touwtje aan de kroon. Dan hangt ie meteen juist georienteerd als ik met mijn hoofd op het kussen lig…

2 likes

Nog beter, met een dikke magneet. Dat is ook makkelijker ‘s morgens weer omdoen ipv van een draadje af halen. :magnet:

Zou je natuurlijk kunnen doen… Even checken hoe lang dat goed gaat :sweat_smile:

1 like

Gewoon proberen, is het ook wat sneller weer ochtend😂

2 likes

@Barboendel, kun jij TS eventueel helpen als hij écht meer lume wil?

1 like

Ik heb dit probleem nooit begrepen. Als je het horloge om hebt, is het bovenste stipje toch altijd 12 uur :thinking:

en koop een wekkerradio als je er in bed van afhankelijk bent

Jup dat kan. Ik kan ook op mijn telefoon kijken hoe laat het is.
Ik vind het gewoon een mooi horloge en ik wil het gewoon super snaak hebben! :innocent:

2 likes

Ik heb wel vaker Seiko horloges gelumed, en de gewone C3 tint kan ik echt verschrikkelijk fel krijgen. Die blijft ook enorm lang nagloeien. Factory strak is ook meestal geen probleem, afhankelijk van de vorm, welke markers, kleur enz. Dat valt op zich allemaal wel te bespreken.

2 likes

Zit ik op het verkeerde forum??

Vroeger werden er nog wel eens foto’s geplaatst :grin:

Heb ik nou totaal geen problemen mee om te zien hoe laat het is s’nachts

:smile:

Ik gebruik hem ook als schijnwerper als ik mijn foon niet kan vinden als het donker is :yum:

3 likes

:joy::joy::joy::joy:

1 like