Zou ik iemand op (of via) het forum kunnen vinden die de lume op de 12 uur van mijn Alpinist kan veranderen? Mogelijk iets vergroten, of een tweede stipje eronder. Een streepje van het stipje maken, of een andere kleur aanbrengen, rood bijvoorbeeld? Over de invulling kan nog gebrainstormed worden. Ik kan het namelijk niet uitstaan dat ik in het donker niet kan zien wat de 12 uur is. Dit maakt namelijk het hele concept van lume zinloos, want dan zie ik nog steeds alleen maar 2 wijzers in een loze ruimte naar het niets wijzen! Waarom zit het er dan op? Uiteraard moet dit wel knetter strak gebeuren en met lume van minstens dezelfde kwaliteit. Niet van “factory” te onderscheiden. Nou ja, beter dan factory dus eigenlijk.
Dan zou ze in het geval van de Alpinist ook nog twee kronen voelen in het donker. Nee, dat is me te makkelijk! Als de doelstelling is dat je met lume in het donker kunt zien hoe laat het is, moet ik niet met mn slaapdronken kop hoeven tasten naar een kroon natuurlijk.
(Jaja, tasten met je vingers gaat ook beter dan met je kop…ik maak m maar vast voor jullie)
Ja, dan laad ik met het lampje van mijn mobiel mijn lume op, zodat ik vervolgens op mijn alpinist kan zien hoe laat t is!
Juist omdat Seiko lume maakt die je tot de ochtend nog (net) kunt zien vind ik het zonde dat het dan “net niet” is…
Ik heb wel vaker Seiko horloges gelumed, en de gewone C3 tint kan ik echt verschrikkelijk fel krijgen. Die blijft ook enorm lang nagloeien. Factory strak is ook meestal geen probleem, afhankelijk van de vorm, welke markers, kleur enz. Dat valt op zich allemaal wel te bespreken.