'Modemerken' only

Niet leuk, wordt mijn wish list meteen weer wat langer :frowning:

Nee hoor, bedankt voor het delen, Die Apache in Mint Green vind ik echt geweldig.
Bij White Mountain Knives is ie niet eens zó veel goedkoper. En dan komt er nog douane en btw bij (hier in SE is dat toch zo).

PS: Volgens WMK is die Apache in M390, niet S35VN

2Sharp maakt wel eens meer foutjes in hun product omschrijvingen…wel leuk zaakje trouwens.

Ik ben niet zo van Breil of van modemerken, maar waarom is Breil een modemerk? Het is een horlogemerk van voor de oorlog wat ook wel eens een geurtje en een zonnebril heeft uitgebracht. Dat hebben Rolex en Omega ook wel gedaan.


Die laatste bril is dan een Rayban met Breitling logo. Is het dan een Rayban by Breitling of andersom :man_shrugging:

De grens van wat een modemerk is is natuurlijk wel fluïde en er zijn geen heel strakke definities voor.

Die Breil ziet er verder best ok uit eigenlijk.

2 likes

Breil had vroeger best serieuze horloges, maar met de huidige modellen worden het wel onder de modemerken geschaard. Vandaar dat ik deze hier plaatste.

1 like

Op zich ben ik het hier wel mee eens.
Alleen, als men een categorie wilt maken, moet er een soort van definitie zijn zodat er ook iets in te plaatsen valt.
Overigens heb ik daar zelf bewust geen merkennamen in vermeld (impliciet natuurlijk wel met mijn eigen eerste post) zodat anderen dit kunnen (aan)vullen.

Ik ben persoonlijk niet bekend met de historie van het merk Breil (en heb er ook niet naar gezocht) maar op basis van de huidige collectie, de reclamecampagnes die zij voeren en het publiek dat zij daar ogenschijnlijk mee aan wensen te spreken, neig ik toch naar de door mij gegeven tweede definitie van een modemerk

Desalniettemin:
Alles staat open voor discussie hoor en meningen zullen constant verschillen.

1 like

Hoe staan jullie dan tegenover Cartier horloges? Of Hermes? Of Dior?

Modemerken pur sang. :wink:

1 like

Goed punt …
Ik zou inderdaad zeggen, dat dat modemerken zijn. Voldoen aan mijn eerstgenoemde definitie.
Dat de prijs van de horloges hoog te noemen zijn, doet daar in mijn opinie niets aan af…

Maar dat is ook maar een mening…

Mee eens hoor, maar ik zie een nadruk op plakmerken komen wat volgens mij niet terecht is.

Daarnaast kan ook een plakmerk een schitterend horloge zijn qua design of uitstraling. De negatieve blik op dit soort horloges is wat mij betreft niet juist. Wel ga ik voor kwaliteit. Een goed automatisch uurwerk is een pre.

Ikzelf heb niets met Quartz uurwerken. De meeste goedkope modehorloges gebruiken deze in heel simpele uitvoeringen. Goed genoeg om de mode te volgen en dan weg te gooien. Met dat laatste heb ik persoonlijk dan weer een probleem. Zonde en niet goed voor het milieu.

Misschien moeten we een topic openen met horloges tot
150 euro en daar meningen over hebben?

en dat is precies de reden dat ik dit topic heb geopend. Die mening ben ik ook toegedaan en ik weet wel zeker dat er hier genoeg ‘dolenden’ zijn die dat eigenlijk ook vinden.
Dat verdient gewoon een podium. Immers, het gaat hier om horlogeliefhebbers en wat ‘puristen’ daar dan ook van vinden, het zijn horloges.
De term plakmerk gebruik ik persoonlijk niet (behalve in deze zin dan), zoals ik ook in een vroegere post in dit topic kenbaar heb gemaakt.

Daar is geen ‘we’ voor nodig, dat kun je heel goed zelf :stuck_out_tongue_closed_eyes:, als je daar behoefte aan hebt of denkt dat daar draagvlak voor is (maar wees bedacht op de negatieve of sarcastische bijdragen die zullen worden toegevoegd).
Overigens dekt dat niet de lading van de doelgroep die ik hier voor ogen heb gehad. Ik heb ook modemerken in mijn collectie die een winkelwaarde van enkele honderden euro’s hebben.

1 like

En vandaag deze:

1 like

Hmmm, de tweede definitie is volgens mij zo breed omschreven dat daar het doel van alle commerciële producenten onder valt: een bepaalde periode, liefst heel lang, populair zijn.

Valt Danish Design in je modemerken categorie @Dave76?

En een plaatje omdat dat lekkerder leest :wink::

2 likes

Yep

en dat is naar mijn mening ook de kritiek die de modemerken op dit forum vooral ten laste wordt gelegd.

En een tweede maal bevestigend beantwoord.
Ik beschouw DD inderdaad ook als zodanig, gelet op het commerciële karakter, het aanbod en de doelgroep die ze aanspreken.

Dank voor jouw bijdrage @Ascarileo, die wordt hier (wel) gewaardeerd! :wink:

1 like

Vandaag maar weer eend deze uit de kast getrokken

Oeps…niet zichtbaar of deze wel hier thuis hoort…daarom maar even de wijzers verzet…dat is toch al een bezigheid van vandaag…

Ik heb ooit een gouden Ecko horloge gekocht (12 jaar geleden), mocht ik hem kunnen vinden zal ik hem posten. Was erg bling bling :joy::joy:

1 like

Jammer hoor, want als er een plek voor was, is die hier wel :yum:

@Dave76 sent me here! :stuck_out_tongue:

2 likes

Welkom en bedankt voor deze bijdrage!

Ik ken letterlijk geen enkel horlogemerk zonder commercieel karakter.

Just saying

3 likes

Eens, verkopen telt. Bij het schrijven dacht ik dat ook, maar heb het toch maar zo laten staan…
Commercieel zonder exclusiviteit dan? :wink: