Moderators, waarom laten jullie dit hier toe?

Hi,

Ik ben niet echt een actief lid hier maar bezoek wel regelmatig de verkoop sectie om te zien of ik een apart stukje op de kop kan tikken. Daarnaast een ‘veteran’ op Timezone dus beslist geen groentje op online fora.

Nu zag ik laatst de heer ‘Goedie’ die een imitatie Breitling Evolution als echt probeerde te verkopen voor maar liefst 2000 eurootjes in de sales sectie. Nadat ik dit kenbaar had gemaakt en er wat reacties en vragen van mede leden kwamen is deze advertentie verwijderd.

Prima zou je denken, maar ik vind dat te kort door de bocht van de moderators. Deze heer moet een kans krijgen om een reactie te geven dan wel verantwoording af te leggen. Deed hij dit willens en wetens of is hij zelf slachtoffer geworden van oplichting?

Nadat ik wat van zijn posts heb bekeken blijk hij eerder ook al een imitatie Pilot band aan een mede lid te hebben verkocht (waarom dit een imitatie is ga ik nu niet op in, de mede-connaisseurs zullen dit zien)… Maar op het betreffende topic zit een slot waardoor ik de nieuwe eigenaar niet kan inlichten of bij de verkoper om opheldering kan vragen. Topic: http://www.horlogeforum.nl/read.php?18,2036242,2050772#msg-2050772

Door het verwijderen van een topic verwijder je niet het schuim dat hier verkeert. Houd Topics open want alleen dan ontstaat er een waardevolle inhoudelijke discussie die kennis toevoegt en leden beschermt. Beschermen is niet verwijderen en doen alsof het niet gebeurt is!!!

Mijn mening…

Aan de hand van de titel dacht ik dat het over het Rode-Panerai-topic ging.

Goed punt maak je wel. Eigenlijk zou je een plusje of minnetje bij een advertentie moeten kunnen zetten, net als op nu.nl. Dan kunnen kenners ook aan groentjes aangeven dat een bepaald horloge een goede koop is.

Goed idee!
(en ik ben 1 van de beginnende groentjes met een langzaam ontwakende liefde voor horloges :wink:

Goeie actie

Als het deze is.

http://link.marktplaats.nl/753594280

Heb ik de man ook al laten weten dat hij een fake probeert te verkopen
En de pilot band is inderdaad ook fake

Lijkt me een goede zaak dat dubieuze advertenties gelijk worden verwijdert. Dan krijgen we ook geen mosterd na de maaltijd verhalen zoals nu bij de imitatie Pilot band. Bovendien lijkt het me praktisch onmogelijk om elk verkoop topic te keuren/controleren op echtheid.

Dan maar lik op stuk beleid en weg met die rotzooi. Ik heb het hier besproken topic ook gevolgd en er werd door 3 a 4 mensen bevestigd dat het een replica betrof. Verdere uitleg lijkt me dan zinloos en ik vind het dan, zeker als beginnend horloge-freak, een goede zaak dat deze advertentie niet zichtbaar meer is.

hoe zie jij dan dat hij nep is ,verkoper zeg toch papieren erbij?kan je toch controleren.ben maar een leek hoor dus graag info.

mvgr

remjo Schreef:

hoe zie jij dan dat hij nep is ,verkoper zeg toch
papieren erbij?kan je toch controleren.ben maar
een leek hoor dus graag info.

mvgr

De graveringen kloppen niet met een echte

Laat de advertentie maar staan, dan kun je gelijk zien wie er rotzooi verkoopt
Als hij weg is, de advertentie, weet je ook niet meer wie de verkoper was

Oh, het horloge , ik dacht de band

De minuten markeringen op de wijzerplaat kloppen niet , zijn naast de kwartier aanduidingen van versxhillende lengte bij de 9 uur en de 12 uur

Het is een verkoop gedeelte, geen discussie gedeelte toch? En desnoods maak je een topic over de verkoper in het ervaringen met kopers/verkopers gedeelte.

thnx voor uitleg

Ik heb geen ervaringen met de verkoper , dus ga ik daar geen topic voor maken, reageren op een topic doe ik wel , maar die reacties worden ook vewijderd , zoals een reactie van mij waar ik vraagtekens zet bij de echtheid van een aangeboden en verkochte breitling vintage

Je hoeft toch niet perse iets te kopen om jouw ervaringen te kunnen posten in dat gedeelte? Zolang je met goed onderbouwde argumenten kunt aantonen dat deze persoon replica materiaal probeert te verkopen denk ik dat iedereen je dankbaar is dat jij jouw ervaringen met deze persoon deelt. Of misschien is het idee om een zogenaamde “zwarte lijst” in het verkoopgedeelte te maken? Waar deze advertenties naar verplaatst worden?

Daar verschillen we dus van mening , ik reageer op aangeboden horloges, er direct onder , en dat blijf ik doen .

Ik ga geen topic aanmaken voor iedere fake die ik tegenkom op mp, ebay of andere sites, daar ben ik jaren geleden mee begonnen en inmiddels mee gestopt op breitlingsource.com omdat het veel te veel tijd kost en er gewoon teveel fake aangeboden wordt .

reageer je dan wel dan wel met argumenten,dan weten de niet kenners waar op te letten,en daar zitten we hier voor toch,om het te leren en te delen.

Dat doe ik meestal , uitleggen waarom hij fake is , dat is niet zo moeilijk en meestal voor iedereen goed zichtbaar bij moderne breitling

Vintage wordt lastiger omdat daar vooral een hoop ervaring en kennis bij komt kijken

Henkjan91 Schreef:

Aan de hand van de titel dacht ik dat het over het
Rode-Panerai-topic ging.

heb die discussie gemist. zag em staan, maar voor ik er aan toe was, was ie al verwijderd :frowning:

maar back on topic. vind t zelf ook fijner als posts niet zo snel als nu verwijderd worden. als t erg aanstootgevend wordt ofzo, dan uiteraard. maar zo iets als je aankaart, zou ik ook liever voor gewaarschuwd worden.

misschien toch n idee om n educatieve/waarschuwings post te maken tegen replica’s? zal straks op de pc n poll over opzetten.

ReneJK Schreef:

Daar verschillen we dus van mening , ik reageer op
aangeboden horloges, er direct onder , en dat
blijf ik doen .

En dankzij dat soort reacties is de advertentie verwijderd. Dat was toch ook de bedoeling? Wat heb je er dan nog aan om er een ellenlange discussie van te maken?

ReneJK Schreef:

Dat doe ik meestal , uitleggen waarom hij fake is
, dat is niet zo moeilijk en meestal voor iedereen
goed zichtbaar bij moderne breitling

Vintage wordt lastiger omdat daar vooral een hoop
ervaring en kennis bij komt kijken

bij nieuwe klokjes ook hoor. kreeg n smpc te zien. die zag er op plaatje bijna authentiek uit. optisch wordt t onderscheid steeds kleiner.

Jeffreyh1984 Schreef:

ReneJK Schreef:


Daar verschillen we dus van mening , ik reageer
op
aangeboden horloges, er direct onder , en dat
blijf ik doen .

En dankzij dat soort reacties is de advertentie
verwijderd. Dat was toch ook de bedoeling? Wat heb
je er dan nog aan om er een ellenlange discussie
van te maken?

Mensen te leren wat het verschil is tussen echt en fake zodat ze later ook weten waar ze moeten letten en ze dus behoeden voor een miskoop

Als ik iedere keer hetzelfde moet uitleggen omdat mijn reacties en uitleg gewist worden met de originele post ben ik er snel mee klaar