Hi,
Ik ben niet echt een actief lid hier maar bezoek wel regelmatig de verkoop sectie om te zien of ik een apart stukje op de kop kan tikken. Daarnaast een ‘veteran’ op Timezone dus beslist geen groentje op online fora.
Nu zag ik laatst de heer ‘Goedie’ die een imitatie Breitling Evolution als echt probeerde te verkopen voor maar liefst 2000 eurootjes in de sales sectie. Nadat ik dit kenbaar had gemaakt en er wat reacties en vragen van mede leden kwamen is deze advertentie verwijderd.
Prima zou je denken, maar ik vind dat te kort door de bocht van de moderators. Deze heer moet een kans krijgen om een reactie te geven dan wel verantwoording af te leggen. Deed hij dit willens en wetens of is hij zelf slachtoffer geworden van oplichting?
Nadat ik wat van zijn posts heb bekeken blijk hij eerder ook al een imitatie Pilot band aan een mede lid te hebben verkocht (waarom dit een imitatie is ga ik nu niet op in, de mede-connaisseurs zullen dit zien)… Maar op het betreffende topic zit een slot waardoor ik de nieuwe eigenaar niet kan inlichten of bij de verkoper om opheldering kan vragen. Topic: http://www.horlogeforum.nl/read.php?18,2036242,2050772#msg-2050772
Door het verwijderen van een topic verwijder je niet het schuim dat hier verkeert. Houd Topics open want alleen dan ontstaat er een waardevolle inhoudelijke discussie die kennis toevoegt en leden beschermt. Beschermen is niet verwijderen en doen alsof het niet gebeurt is!!!
Mijn mening…