Moderators, waarom laten jullie dit hier toe?

Je kan ook contact opnemen met de verkoper via een pb. of het bericht rapporteren aan de moderatoren.
De advertentie is weggehaald , omdat nep niet mag en zo’n discussie alleen maar uit de hand kan lopen.
Als je een reactie de verkoper wilt moet je hem een pb sturen. Zodra duidelijk is dat hij nep is gaat de advertentie direct weg. Daar hoef je het niet mee eens te zijn, maar zo werkt het.
Ook dit soort reacties horen niet in een verkoop topic te staan. In dit geval heb ik zelf contact gezocht met de adverteerder en deze dacht het horloge al weggehaald te hebben omdat hij er na plaatsen zelf al achter was dat hij nep was. Hij heeft zijn geld ook terug van de verkoper waar hij hem van had.

De advertentie die aangehaald word op marktplaats is niet van de verkoper op dit forum.

Jammer,
Maar omdat de reacties niet op prijs gesteld worden en de advertenties weggehaald worden reageer ik er dus niet op en vertel ik ook niet dat hij nep/ fake / franken is

Omdat de advertentie weggehaald word kan ik wel aan de gang blijven en daar heb ik geen zin in

Dit hele verhaal geeft mij een nare smaak.
Wat als er volgende keer weer een Fake wordt aangeboden, 2x achter elkaar en nog steeds niks terug te vinden.
Ik heb de verkoper ook nog niet gehoord, een reactie lijkt me hier op zijn plaats.
Ik koop er iig niks meer van, hoe onschuldig hij ook is.
Kennis, ervaring en betrouwbaarheid, daarvoor koop je op dit forum.

[quote]Jammer,
Maar omdat de reacties niet op prijs gesteld worden en de advertenties weggehaald worden reageer ik er dus niet op en vertel ik ook niet dat hij nep/ fake / franken is

Omdat de advertentie weggehaald word kan ik wel aan de gang blijven en daar heb ik geen zin in[/quote]

Sorry dat ik het zeg, maar dan vind ik jou net zo slecht als degene die het horloge te koop zet. Dankzij de reacties van jullie wordt de advertentie verwijdert, niet reageren zorgt er dus alleen maar voor dat de advertentie blijft bestaan. Waarna een onwetend iemand het horloge koopt en voor vele euro’s het schip in gaat.

Ik zeg toch niet dat ik tegen reageren ben ?
Sterker nog, ik juich het toe

Ik reageerde niet op jouw verhaal maar op dat van ReneJK. Ik vond quoten niet noodzakelijk omdat ik direct onder zijn reactie mijn verhaal wilde plaatsen. Echter, toen ik op bericht posten drukte had jij toevallig een reactie achter gelaten waardoor mijn post weer onder de jouwe kwam. Verwarrend :wink:

schmeink Schreef:

Dit hele verhaal geeft mij een nare smaak.
Wat als er volgende keer weer een Fake wordt
aangeboden, 2x achter elkaar en nog steeds niks
terug te vinden.
Ik heb de verkoper ook nog niet gehoord, een
reactie lijkt me hier op zijn plaats.
Ik koop er iig niks meer van, hoe onschuldig hij
ook is.
Kennis, ervaring en betrouwbaarheid, daarvoor koop
je op dit forum.

Dat vind ik ook. Ik vind het een prettig idee dat er deskundingen zijn op het forum die eventueel met aanvullende info komen als een horloge te koop staat, of correcties. Bv. Dit jaartal kan niet, want Breitling is twee jaar daarvoor gestopt met dit model.
Dus ook met waarschuwingen dat er iets niet klopt.
Ter zake doende opmerkingen op het verkoopforum zijn altijd toegestaan.

Jeffreyh1984 Schreef:

Jammer,
Maar omdat de reacties niet op prijs gesteld
worden en de advertenties weggehaald worden
reageer ik er dus niet op en vertel ik ook niet
dat hij nep/ fake / franken is

Omdat de advertentie weggehaald word kan ik wel
aan de gang blijven en daar heb ik geen zin in

Sorry dat ik het zeg, maar dan vind ik jou net zo
slecht als degene die het horloge te koop zet.
Dankzij de reacties van jullie wordt de
advertentie verwijdert, niet reageren zorgt er dus
alleen maar voor dat de advertentie blijft
bestaan. Waarna een onwetend iemand het horloge
koopt en voor vele euro’s het schip in gaat.

Inderdaad gaat de koper het schip in, dat kan voorkomen worden door reacties te laten staan, je kunt van mij niet vrwachten dat ik iedere keer hetzelfde verhaal moet gaan ophangen, of wel ?

Het zou nog beter zijn als je zelf voldoende tijd besteed aan het leren en bestuderen van echt vs. nep, en dat leren en bestuderen kun je alleen maar doen als er leerstof ( oude posts ) zijn om naar te kijken

Security by obscurity heeft nooit gewerkt , ook posts weghalen speelt alleen de verkoper in de kaart

schmeink Schreef:

Dit hele verhaal geeft mij een nare smaak.
Wat als er volgende keer weer een Fake wordt
aangeboden, 2x achter elkaar en nog steeds niks
terug te vinden.
Ik heb de verkoper ook nog niet gehoord, een
reactie lijkt me hier op zijn plaats.
Ik koop er iig niks meer van, hoe onschuldig hij
ook is.
Kennis, ervaring en betrouwbaarheid, daarvoor koop
je op dit forum.

Ik dacht precies hetzelfde. Nu blijkt dat het niet het eerste neppe artikel is dat hij geprobeerd heeft te verkopen…?

laat ik maar even reageren,

het horloge was tegen mijn weten in imitatie, ik heb na een periode van zeuren mijn geld teruggekregen van de verkoper. ik was niet op de hoogte van het feit dat het een replica betreft.

de band was gewoon 100 procent origineel, deze kwam niet van de evolution of iets dergelijks. naar mijn weten in ieder geval. de koper mag ook gewoon zijn geld terug indien hij nep blijkt te zijn

ik heb het hier al met een mod. over gehad.

het spijt mij dat ik een replica heb aangeboden ook al was ik hier zelf niet van op de hoogte. ik was gewoon vergeten de advertentie te verwijderen

goedie Schreef:

laat ik maar even reageren,

het horloge was tegen mijn weten in imitatie, ik
heb na een periode van zeuren mijn geld
teruggekregen van de verkoper. ik was niet op de
hoogte van het feit dat het een replica betreft.

de band was gewoon 100 procent origineel, deze
kwam niet van de evolution of iets dergelijks.
naar mijn weten in ieder geval. de koper mag ook
gewoon zijn geld terug indien hij nep blijkt te
zijn

ik heb het hier al met een mod. over gehad.

het spijt mij dat ik een replica heb aangeboden
ook al was ik hier zelf niet van op de hoogte.
ik was gewoon vergeten de advertentie te
verwijderen

Het gaat mij niet om jou of wat dan ook, ik vind dat een verkoper ten alle tijden moet reageren, dit om wildwest verhalen te voorkomen.
In jouw geval lijkt het te gaan om onkunde, mijn advies is dan ook weg te blijven van zaken die je niet beheerst of volkomen veilig te gaan.

Oa op dit forum, maar dat zegt ook niet alles blijkt :smiley:
Je mag blij zijn dat je he geld terug hebt.

Wat de band aangaat, weer een voorbeeld dat niet terug te vinden is omdat er reacties zijn verwijderd.

Het gaat mij niet om jou of wat dan ook, ik vind
dat een verkoper ten alle tijden moet reageren,
dit om wildwest verhalen te voorkomen.
In jouw geval lijkt het te gaan om onkunde, mijn
advies is dan ook weg te blijven van zaken die je
niet beheerst of volkomen veilig te gaan.

Oa op dit forum, maar dat zegt ook niet alles
blijkt :smiley:
Je mag blij zijn dat je he geld terug hebt.

Wat de band aangaat, weer een voorbeeld dat niet
terug te vinden is omdat er reacties zijn
verwijderd.

Precies. Dat is mijn punt. Het verwijderen van een post verwijdert niet alleen waardevolle info maar ontneemt verkopers ook de kans om te reageren en in het geval van kwaadwillendheid dit gewoon te blijven proberen. Erg kortzichtig van dit forum en waarschijnlijke ook de reden waarom het nooit een thuis zal worden van me.

Gelukkig zijn er dan nog tal van andere fora waar je je wel thuis zult voelen! (tu)

Zodra duidelijk is dat hij nep is
gaat de advertentie direct weg. Daar hoef je het
niet mee eens te zijn, maar zo werkt het.

Veel te kort door de bocht.
Hiermee wordt het forum tekort gedaan.

seawolf_swiss Schreef:

Precies. Dat is mijn punt. Het verwijderen van een
post verwijdert niet alleen waardevolle info maar
ontneemt verkopers ook de kans om te reageren en
in het geval van kwaadwillendheid dit gewoon te
blijven proberen. Erg kortzichtig van dit forum en
waarschijnlijke ook de reden waarom het nooit een
thuis zal worden van me.

Bied aan om mod te worden anders. Kun je het op jouw manier doen. Alle hulp en expertise is welkom wat mij betreft.

mcfr Schreef:

seawolf_swiss Schreef:

Precies. Dat is mijn punt. Het verwijderen van
een
post verwijdert niet alleen waardevolle info
maar
ontneemt verkopers ook de kans om te reageren
en
in het geval van kwaadwillendheid dit gewoon te
blijven proberen. Erg kortzichtig van dit forum
en
waarschijnlijke ook de reden waarom het nooit
een
thuis zal worden van me.

Bied aan om mod te worden anders. Kun je het op
jouw manier doen. Alle hulp en expertise is welkom
wat mij betreft.

Heel goed, Marco. Hoe zat het ook al weer met die stuurlui, en de besten die aan de wal zitten, of zoiets.

seawolf_swiss Schreef:

Erg kortzichtig van dit forum en

waarschijnlijke ook de reden waarom het nooit een
thuis zal worden van me.

DOEIIIII!!!

Ik bedoel het echt serieus en goed bedoeld. Hoe je het ook doet, het is nooit naar ieders tevredenheid. Nep mag niet. Duidelijk. Dan kun je er hele discussies over houden. Maar dan staat er dus toch nep op het forum.

Er zijn nu eenmaal forumregels en gelukkig hebben we mods die deze handhaven. Dat niet iedereen het daarmee eens is, tsja, daar mag je een mening over hebben.

louis Schreef:

DOEIIIII!!!

Er zijn posters die altijd weer opvallen door hun weldoordachte bijdragen. Wat zou dit forum zijn zonder deze soort parels van wijsheid?