Moderators, waarom laten jullie dit hier toe?

luddite Schreef:

louis Schreef:


DOEIIIII!!!

Er zijn posters die altijd weer opvallen door hun
weldoordachte bijdragen. Wat zou dit forum zijn
zonder deze soort parels van wijsheid?

Persoonlijk vind ik veel wijsheid in dit ene woord .
Ik heb hele verhalen gelezen met minder. :slight_smile:

marijn Schreef:

luddite Schreef:


louis Schreef:



DOEIIIII!!!

Er zijn posters die altijd weer opvallen door
hun
weldoordachte bijdragen. Wat zou dit forum zijn
zonder deze soort parels van wijsheid?

Persoonlijk vind ik veel wijsheid in dit ene woord
.
Ik heb hele verhalen gelezen met minder. :slight_smile:

Discussie over de spelregels vind ik prima.
Maar dat gejank over thuisvoelen word ik zoooooooo moe van.

Ik vind respectvolle discussies ook prima, maar wat meer respect voor de moderatoren is wel op zijn plaats. Het is volgens mij toch veel werk, omdat je elke post wel moet lezen, en in de gaten moet houden.
Ook is het moeilijk om altijd weer een juiste beslissing te nemen. Ik weet van mijzelf dat ik niet geschikt zou zijn hiervoor.

Effe kritiek uiten is simpel. Van een afstandje effe vertellen hoe het anders moet, is zo opgeschreven.
Ik beschouw mezelf nog steeds na bijna zeven jaar een gast op het forum, geen bewoner of eigenaar met rechten.
zouden we allemaal moeten doen.

marijn Schreef:

Ik vind respectvolle discussies ook prima, maar
wat meer respect voor de moderatoren is wel op
zijn plaats. Het is volgens mij toch veel werk,
omdat je elke post wel moet lezen, en in de gaten
moet houden.
Ook is het moeilijk om altijd weer een juiste
beslissing te nemen. Ik weet van mijzelf dat ik
niet geschikt zou zijn hiervoor.

Effe kritiek uiten is simpel. Van een afstandje
effe vertellen hoe het anders moet, is zo
opgeschreven.
Ik beschouw mezelf nog steeds na bijna zeven jaar
een gast op het forum, geen bewoner of eigenaar
met rechten.
zouden we allemaal moeten doen.

Begrijp ik nu dat jij denkt dat mijn DOEI voor de mods bestemd was?
Mijn doei was voor seawolf swiss, mods doen het prima!

louis Schreef:

marijn Schreef:


Ik vind respectvolle discussies ook prima, maar
wat meer respect voor de moderatoren is wel op
zijn plaats. Het is volgens mij toch veel werk,
omdat je elke post wel moet lezen, en in de
gaten
moet houden.
Ook is het moeilijk om altijd weer een juiste
beslissing te nemen. Ik weet van mijzelf dat ik
niet geschikt zou zijn hiervoor.

Effe kritiek uiten is simpel. Van een afstandje
effe vertellen hoe het anders moet, is zo
opgeschreven.
Ik beschouw mezelf nog steeds na bijna zeven
jaar
een gast op het forum, geen bewoner of eigenaar
met rechten.
zouden we allemaal moeten doen.

Begrijp ik nu dat jij denkt dat mijn DOEI voor de
mods bestemd was?
Mijn doei was voor seawolf swiss, mods doen het
prima!

Neen, dat begrijp je fout :slight_smile: Ik vond jouw doei heel wijs. Ik wou mijn standpunt nog verder toelichten. Is niet erg gelukt geloof ik. :frowning:
Mijn reactie was oa ook tegen seawolf swiss.

seawolf reageert misschien wat cru.

Tussentijds zijn door zijn posts 2 mensen behoedt voor een miskleun van rond de 2 k.

M.Singer Schreef:

seawolf reageert misschien wat cru.

Tussentijds zijn door zijn posts 2 mensen behoedt
voor een miskleun van rond de 2 k.

Dat is waar. Hulde daarvoor.

Denk je dat echt ?

Ik denk dat het horloge aankomende week weer op MP staat , waarna die nieuwe koper zich weer meld met zijn mooie horloge, waarna wij weer mogen uitleggen dat hij fake is

Makkelijker is het als de potentieele koper hier terechtkomt na een zoek op google en meteen de post ziet waarin uitgelegd wordt waarom hij fake is

En het zou me niet verbazen als seawolf niet meer terugkomt , als iemand mij zo infatiel benaderd met een doei dan ben ik ook weg , en zoekt de nl’se koper het maar uit en hoeven ze niet meer op mijn expertiese te rekenen vwb moderne or vintage breitling

marijn Schreef:

M.Singer Schreef:


seawolf reageert misschien wat cru.

Tussentijds zijn door zijn posts 2 mensen
behoedt
voor een miskleun van rond de 2 k.

Dat is waar. Hulde daarvoor.

2 zijn er gered in ieder geval.:wink:

Maar ik heb met veel plezier en interesse je topic over je Breitling-collectie gelezen, en je reacties daar in andere topics, oa over en op fakes. Duidelijk dat je van de hoed en de rand weet waarvoor chapeau:} Je geeft zelf ergens al aan dat die Tsunami aan fakes toch bijna niet in te dammen is.

Het is ook een feit dat kopers van dure merken vaak eerst kopen, en dan hier erachter komen dat het een miskleun was. De omgekeerde weg dus, maar wat doe je eraan?

Het zou niet verkeerd zijn om termen als bv Breitling-fake, of Breitling-nep, vaak te gebruiken in reacties (als het van toepassing is) of dat met die titels een informatief topic wordt geopend.

Als iemand dan de zoekfunctie gebruikt komt ie gauw op die topics terecht, en kan daar reageren of eventueel per pb om hulp en info vragen.

Het is mij vaak een raadsel dat mensen zulke dure vintage horloges kopen, als ze er geen verstand van hebben. Ik weet aardig wat van vintage Omega, vooral Speedmasters, maar ik blijf zeer terughoudend en koop toch uiteindelijk bij adressen die ik vertrouw, dan zijn ze maar wat duurder. Maar vaak overigens is er bij foute vintages (wat ik dan weet van speedmasters) geen sprake van echte neppers, maar van Frankensteins, verkeerde wijzers, referentienummers niet in overeenstemming met wijzers en/of plaat, etc).

Bij breitling is het 50/50 fake/franken

En waarom ze kopen als ze er geen verstand van hebben? Omdat mensen hebberig zijn en denken een wereld deal te hebben , de vintage dealer er eigenlijk ook geen verstand vam heeft pf omdat ze gewoon opgelicht worden

Grote verschil tussen breitling en bijna alle grote merken is dat breitling verkocht is (de naam) eind jaren 1979. Alle voorraad , parts en documentatie is toen los verkocht of verdwenen . Dus zelfs breitling weet meestal niet wat echt of fake is omdat het een andere firma is en ze geen documentatie hebben wat ze ooit gepeoduceert hebben

Zo snel ben ik niet weg. Maar de motivatie om bij te dragen aan kennis en kunde wordt door een DOEI van een ‘senior member’ niet groter. Ja, soms druk ik mij wat sterk uit en verwoord ik zaken een beetje ongelukkig. Enerzijds met opzet, om discussie los te maken en anderzijds door wat achteloosheid. Maar dat is nog altijd beter dan een beschamende ‘doei’. Erg Bedroevend.

seawolf_swiss Schreef:

Zo snel ben ik niet weg. Maar de motivatie om bij
te dragen aan kennis en kunde wordt door een DOEI
van een ‘senior member’ niet groter. Ja, soms druk
ik mij wat sterk uit en verwoord ik zaken een
beetje ongelukkig. Enerzijds met opzet, om
discussie los te maken en anderzijds door wat
achteloosheid. Maar dat is nog altijd beter dan
een beschamende ‘doei’. Erg Bedroevend.

Oke, het doei was niet slim, mijn wijs noemen ervan ook niet, en jouw sterke uitdrukkingen ook niet. Ik wil mijn fout wel toegeven ja. We zijn allemaal maar mensen. Dus door met andere niet zo belangrijke zaken, horloges.

seawolf_swiss Schreef:

Zo snel ben ik niet weg. Maar de motivatie om bij
te dragen aan kennis en kunde wordt door een DOEI
van een ‘senior member’ niet groter. Ja, soms druk
ik mij wat sterk uit en verwoord ik zaken een
beetje ongelukkig. Enerzijds met opzet, om
discussie los te maken en anderzijds door wat
achteloosheid. Maar dat is nog altijd beter dan
een beschamende ‘doei’. Erg Bedroevend.

Mijn bedroevende en beschamende DOEI (ja, ja, het is me allemaal wat!) was niet gericht op je reactie opzich, slechts op je geneuzel over niet meer thuis voelen.

Jeffreyh1984 Schreef:

Ik reageerde niet op jouw verhaal maar op dat van
ReneJK. Ik vond quoten niet noodzakelijk omdat ik
direct onder zijn reactie mijn verhaal wilde
plaatsen. Echter, toen ik op bericht posten drukte
had jij toevallig een reactie achter gelaten
waardoor mijn post weer onder de jouwe kwam.
Verwarrend :wink:

Daarom dat ik ook liever te veel dan te weinig quote :sunglasses:

Phoe, maakt wel wat los deze discussie. (Wanneer niet als er iets over replica’s gaat). Die afgeleide post gezien de reacties ook, maar zo ver ben ik nog niet.

Maar goed punt vind ik wel dat regels de regels zijn. En daarom vind ik de goedbedoelde suggestie van mcfr ook niet de doeltreffende oplossing. Want wat heeft het voor nut om moderator te worden, als je je ook aan de regel dient te houden waar je eigenlijk niet aan wilt houden? >>> namelijk het delen van info over het herkennen van replica’s, met als doel een miskoop te voorkomen.

Ik zou het wel waarderen als door discussies en (mede daardoor) nieuwe inzichten, sommige regels waar nodig aangepast zouden kunnen worden. Als ook de moderators en de grondlegger/eigenaar/etc. zich er in kunnen vinden, waarom dan niet bepaalde regels aan te passen? Bijvoorbeeld discussies over replica’s zijn niet toegestaan, tenzij ze bijdragen in het voorkomen van replica’s. En dat kan natuurlijk verder uitgewerkt worden naar bijvoorbeeld een apart hoekje/post ofzo.

En uiteraard, als de beheerders dat niet willen, dan heeft de rest die keuze te respecteren en hun toevlucht (desnoods enkel op dat gebied) ergens elders te vinden. Ook in mijn optiek zijn wij hier te gast. Een ‘stamgast’ van een kroeg, maakt nog geen baas


(Even voor de duidelijkheid, want soms gaat dat wel es mis, ik bedoel met deze post NIET om kritiek te uiten op de moderators. Die doen hun best om, veelal in vrije tijd, alles op orde te houden.)

louis Schreef:

Discussie over de spelregels vind ik prima.
Maar dat gejank over thuisvoelen word ik zoooooooo
moe van.

Dan reageer je toch niet? Dat kost gĂ©Ă©n enkele moeite & je laat een ander in z’n waarde.

En juist omdat het in de vrije tijd gebeurd zijn dat soort topics wat mij betreft een slecht idee. Die kunnen gigantisch uit de hand open omdat er te lang reacties niet gezien worden.

luddite Schreef:

louis Schreef:


Discussie over de spelregels vind ik prima.
Maar dat gejank over thuisvoelen word ik
zoooooooo
moe van.

Dan reageer je toch niet? Dat kost géén enkele
moeite & je laat een ander in z’n waarde.

En als jij je persoonlijke afkeer jegens Louis hier niet elke meld zijn we ook een heel eind.

schmeink Schreef:

luddite Schreef:


louis Schreef:



Discussie over de spelregels vind ik prima.
Maar dat gejank over thuisvoelen word ik
zoooooooo
moe van.

Dan reageer je toch niet? Dat kost géén enkele
moeite & je laat een ander in z’n waarde.

En als jij je persoonlijke afkeer jegens Louis
hier niet elke meld zijn we ook een heel eind.

Kijk, eindelijk iemand met verstand!!!
Alleen je taalgebruik is niet zoals ik je ken Ed.
Ik had verwacht dat je zou roepen dat ie niet zo moet zeiken.