Moderators, waarom laten jullie dit hier toe?

Dit soort discussies/topics steekt met enige regelmatig de kop op, vaak tot ergenis van velen en met dito posts als gevolg.
Mijn advies: creëer een subforum waarin alle topics over (vermeende) replica’s, hommages en meer van die blijkbaar ongewenste info-uitwisseling geparkeerd kan worden.
Heel makkelijk voor de moderatoren en heel duidelijk voor de lezers.
Daar kan dan verder gediscussieerd worden, zonder dat het forum ‘Algemene horlogepraat’ ermee belast wordt.
Het volgende zal wel een stap te ver zijn: Stel deelname aan discussies op bedoeld subforum voor eigen risico, zodat de moderatoren zich niet hoeven te bekommeren om wat zich daar afspeelt.

Zullen we het wel gewoon gezellig houden en het schoolpleinpraat achterwege laten? :wink:

Jeffreyh1984 Schreef:

Zullen we het wel gewoon gezellig houden en het
schoolpleinpraat achterwege laten? :wink:

Aan mij zal het niet liggen.

schmeink Schreef:

En als jij je persoonlijke afkeer jegens Louis
hier niet elke meld zijn we ook een heel eind.

Ik heb geen persoonlijke afkeer tegen welk lid dan ook. Wel wordt ik “moe” van de stamgasten die denken dat het forum van hun is, zoals jijzelf. Dus het wordt tijd om toch maar eens dit forum te laten voor wat het is.
En jullie commentaren…, ik zal ze niet meer zien. Dus houdt je niet in. Luddite is niet meer.

luddite Schreef:

schmeink Schreef:

Ik heb geen persoonlijke afkeer tegen welk lid dan
ook. Wel wordt ik “moe” van de stamgasten die
denken dat het forum van hun is, zoals jijzelf.
Dus het wordt tijd om toch maar eens dit forum te
laten voor wat het is.
En jullie commentaren…, ik zal ze niet meer
zien. Dus houdt je niet in. Luddite is niet meer.

Doei…

luddite Schreef:

schmeink Schreef:

laten voor wat het is.

Kerel ik kom hier nog amper, dus praat geen poep …

En dan nogmaals kinderachtig reageren…

Jogem Schreef:

En dan nogmaals kinderachtig reageren…

Als je dat nog één keer zegt ga ik ook weg hoor…

marijn Schreef:

http://i128.photobucket.com/albums/p189/marijn_alb
um/1d7627c148bcb1578272527565af84ab_zps8752704a.jp
g

(tu)

luddite Schreef:

schmeink Schreef:

laten voor wat het is.

dt vaker vout dan goet!

Klasse van “goedie” dat hij reageert! (TU)

Verder ben ik ook van mening dat zulke advertenties niet verwijderd moeten worden…

Misschien kenmerken of zo, helpt veel meer!

frenk Schreef:

luddite Schreef:

schmeink Schreef:

En als jij je persoonlijke afkeer jegens
Louis

hier niet elke meld zijn we ook een heel
eind.

Ik heb geen persoonlijke afkeer tegen welk lid
dan
Dus het wordt tijd om toch maar eens dit forum
te
laten voor wat het is.
zien. Dus houdt je niet in. Luddite is niet
meer.

dt vaker vout dan goet!

jongens toch… ff laten bekoelen joh

LUWE Schreef:

Klasse van “goedie” dat hij reageert! (TU)

+1
iedereen maakt fouten. is maar hoe je dr mee omgaat.

Verder ben ik ook van mening dat zulke
advertenties niet verwijderd moeten worden…

Misschien kenmerken of zo, helpt veel meer!

ze zouden wat mij betreft wel gesloten of zelfs verwijderd kunnen worden, zo lang er elders uitgelegd wordt wat er mis aan is. hoeft dan niet perse met naam en toenaam. maar getuigt zoals bij louis wel v karakter als degene er zelf voor uit komt.
op die manier raakt niet n wijze les verloren. voor hetzelfde geldt was die marktplaats advertentie wel v de originele verkoper en heeft ie t weer aangeboden. dan kan iemand anders (vh forum) er weer intuimelen.

Zo kunnen we nu weer effe on topic! Elkaar ‘wegpesten’ is natuurlijk geen stijl, zo ga je in het dagelijks leven ook niet met elkaar om.

Dat je het niet allemaal met elkaar eens kunt zijn is duidelijk, dat hoeft ook niet, want dat zou er nooit iets te discussiëren zijn.

Wat betreft het aanbieden van fake’s ben ik het natuurlijk met iedereen eens, dat is NOT DONE! Maar wat nu als iemand te goeder trouw wat aanbiedt? Moet je hem dan publiekelijk aan de schandpaal nagelen? Mij lijkt het het best om iemand dan eerst via persoonlijke benadering op de hoogte brengt van wat er aan de hand is. Ook moeten de moderators op de hoogte worden gebracht, die kunnen zo’n advertentie dan tijdelijk verbergen als er twijfel is of verwijderen als het echt om een fake gaat. Mocht iemand zo’n zelfde ‘fout’ een tweede maal maken dan gelden er natuurlijk andere regels.

Verder lijkt het mij het beste als iedereen elk ander op het forum benaderd/aanspreekt zoals hij zelf graag wordt behandeld/aangesproken.

Ik sluit mij aan bij jürgen.

Ik was/ben tamelijk bang dat leden mij nu gaan zien als oplichter. Natuurlijk snap ik het wel, maar men moet begrijpen dat ik niet wist dat hij nep was. Toen ik wist dat hij nep was heb ik iedereen die op mp reageerdde verteld dat het een replica betrof en hij er puur nog stond om de man van wie ik hem gekocht had foto’s te tonen.

Ik ben gewoon een eerlijke jongen, 17 jaar oud en wellicht ontzettend dom geweest om zelf een neppert te kopen,als echte, EN jullie heren er aan bloot te stellen.

Indien iemand mij over het forum even een mailtje had gestuurd was het klaar geweest en had ik hem meteen verwijderd.

ReneJK had dit al gedaan op mp. Toen heb ik het gelaten voor wat het was omdat ik er zelf van overtuigd was dat het een origineel horloge betrof. Mp-volk zijn vaak niet de experts. Sorry Rene en iedereen.
Ik hoop dat indien er ooit nog eens een replica aangeboden wordt er eerst even een mailtje naar de aanbieder gaat.

Nogmaals sorry en ik hoop dat U allen begrijpt dat dit niet de bedoeling was.

Ik wens u allen alvast fijne kerstdagen

Met vr gr Goedhart

goedie Schreef:

ReneJK had dit al gedaan op mp. Toen heb ik het
gelaten voor wat het was omdat ik er zelf van
overtuigd was dat het een origineel horloge
betrof. Mp-volk zijn vaak niet de experts. Sorry

Berichtje terug via MP was wel op z’n plaats geweest , ook al had je twijfels over mijn bedoelingen of kennis

en MP volk zitten net zoveel kenners als waar dan ook, waar denk je dat 99% vd de horloges gekocht en verkocht worden ?

maar laten we het hier dan maar bij laten, en bij een volgende aan- verkoop misschien even een berichtje op het forum of ‘de kenners’ er even naar willen kijken voordat je iets aan of verkoopt ?

marnix.moed Schreef:

ze zouden wat mij betreft wel gesloten of zelfs
verwijderd kunnen worden, zo lang er elders
uitgelegd wordt wat er mis aan is. hoeft dan niet
perse met naam en toenaam. maar getuigt zoals bij
louis wel v karakter als degene er zelf voor uit
komt.

WaBlIeFF!?! Ik bedoelde natuurlijk dat GOEDIE tekst&uitleg komt geven en met de billen bloot gaat over het per misverstand en ter goede trouw aanbieden van een nepperd voor echt.

Ik zal sowieso voorzichtiger zijn bij mijn aankooen en dus zeker bij de verkopen.

PBtje komt eraan.

goedie Schreef:

Ik zal sowieso voorzichtiger zijn bij mijn
aankooen en dus zeker bij de verkopen.

en als het toegestaan wordt wil ik best wel een keer een post maken, met foto’s etc (side by side) en uitleggen hoe je een fake Chonomat Evolution kunt herkennen door naar de wijzerplaat te kijken. Zelfs al zitten er papieren bij en hoe je fake papieren kunt herkennen