Moderne horloges met een vintage look

Wel het retro design, maar technisch helemaal van deze tijd; wie houdt van moderne horloges met een vintage look kan in dit topic zijn plaatje(s) en praatje(s) posten.

Momenteel heb ik zelf geen horloge dat echt in deze categorie past, des te benieuwd ben ik naar jullie ‘ouderwetse nieuwe’!

Groet,

Beste moderator, ik heb dit topic per abuis in Off topic geplaatst, maar het hoort natuurlijk bij Algemene horlogepraat, graag daar naartoe verplaatsen, sorry voor de moeite :wink:

Groet,

– moved topic –

Er zijn de laatste paar jaar echt behoorlijk wat retro-/vintagemodellen bijgekomen bij heel veel merken. Ik noem even merken als Aquadive, Tissot (PRS516), Tudor en Hamilton (PanEurop, mooi!:)). Maar ik beperk me hier even tot Seiko. Overigens is geen enkele van de modellen hieronder in NL bij een AD te koop. Hier kun je alleen goedkope batterijchrono’s kopen, helaas.:frowning:
Anyways, velen zullen inmiddels de nieuwe Bullhead’s kennen. Maar ook deze ‘Seiko 5 Speedtimer-hommage’ (SARZ023) is hier recent uitvoerig besproken.

Explore MrFitGuru

Verder vind ik deze retro chrono (SCEB001) zelf erg fraai. Heb 'm hier al in het blauw zien langskomen.

Explore MrFitGuru

Dan twee modellen Seiko 5 die ik op dít forum nog niet ben tegengekomen (elders wel al), maar die ik allebei leuk vind omdat ik de kastvorm heel mooi vind. Die is gewoon rechtstreeks overgenomen van een Seikolijn van eind jaren '60/ begin jaren '70.
Alleereerst de SNK645, die ik het meest retro vind van de twee, met echt heel leuke details.

En tot slot de SRP281, ook met deze kastvorm, leuke retro-inspired wijzerplaat en Seiko’s nieuwst hacking-/handwinding automaat!

Explore MrFitGuru

Op mesh heeft ie nog meer 'n vintage-uitstraling.

Explore MrFitGuru

De kastvorm komt dus van deze lijn; dit is wel een echte ouwe.:wink:

Explore MrFitGuru

Bedankt voor het kijken!:slight_smile:

Dit vind ik ook een mooie met vintage look…

Explore leonardus68

Deze was erg mooi.

http://s242.photobucket.com/user/dreski7/media/DSC05216_zps0f05964d.jpg.html

En deze heb ik nog in bezit.

http://s242.photobucket.com/user/dreski7/media/DSC02893.jpg.html

Ik hou ook wel van horloges met een vintage look. Deze heb ik op het ogenblik die volgens mij in die categorie vallen :

Zixen DSR-1000M :

Tudor Black Bay :

Halios Laguna :

Junghans Max Bill Chrono :

Halios TropikB :

Oris Frank Sinatra :

Groeten,
Sven

Hier die van mij

Deze,

Of is dit weer teveel hommage?:stuck_out_tongue:

Al sinds de jaren 60 is de Amphibian/Komandirskie op de markt. Eigenschappen als plexiglas en chromen afwerking, is eigenlijk niet meer van deze tijd, gelukkig zijn ze voor de liefhebbers nog steeds te verkrijgen:

Ik zag vandaag de Tudor Heritage Chrono Blue, wat een mooie klok is dat zeg…kwijl, kwijl

Nieuw met vintage look is grotendeels m’n verzameling :slight_smile:

Timex Original, reissue van de '70-er jaren

Shanghai, ook een reissue van hetzelfde tijdperk

Zeno PRS-6, homage van de Timow WWW uit de jaren 60/70

Cavadini met Cali-dial

Technos Speedmaster

En dan kun je zelf natuurlijk ook vintage/retro tintje aan een nieuwe klok geven :smiley:

Junghans Meister serie, Junghans Max Bill serie, Mido Commander I chronometer

Volgens mij nog steeds nieuw te koop. De HMT Janata uit India

Leuk topic!

Ik heb momenteel deze:

(nog niet binnen)

Explore mooieklokjes

En deze:

Explore mooieklokjes

Oud en nieuw.

Oud sierlijk sportief.
Nieuw kwalitatief elegant.

Hoe bedoelt u? stond van de week een nieuwe bullhead Omega op Oceanictime

1 like

Yep. Met de nodige fans en, hoe zeg je dat?, niet-fans…:wink:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,1965412

Max Kool Schreef:

Hoe bedoelt u? stond van de week een nieuwe
bullhead Omega op Oceanictime

http://1.bp.blogspot.com/-2beG6eb7K0I/Um9E5ok5I8I/
AAAAAAAAl4Q/372bpRuCBXo/s1600/OMEGA+Seamaster+Bull
head+CHRONO+2013.jpg

Gisterenavond deze omgehad:

Explore Woodrow Kane

Diverse vintage elementen. Zenith El Primero loopwerk.