Wel het retro design, maar technisch helemaal van deze tijd; wie houdt van moderne horloges met een vintage look kan in dit topic zijn plaatje(s) en praatje(s) posten.
Momenteel heb ik zelf geen horloge dat echt in deze categorie past, des te benieuwd ben ik naar jullie ‘ouderwetse nieuwe’!
Beste moderator, ik heb dit topic per abuis in Off topic geplaatst, maar het hoort natuurlijk bij Algemene horlogepraat, graag daar naartoe verplaatsen, sorry voor de moeite
Er zijn de laatste paar jaar echt behoorlijk wat retro-/vintagemodellen bijgekomen bij heel veel merken. Ik noem even merken als Aquadive, Tissot (PRS516), Tudor en Hamilton (PanEurop, mooi!:)). Maar ik beperk me hier even tot Seiko. Overigens is geen enkele van de modellen hieronder in NL bij een AD te koop. Hier kun je alleen goedkope batterijchrono’s kopen, helaas.
Anyways, velen zullen inmiddels de nieuwe Bullhead’s kennen. Maar ook deze ‘Seiko 5 Speedtimer-hommage’ (SARZ023) is hier recent uitvoerig besproken.
Verder vind ik deze retro chrono (SCEB001) zelf erg fraai. Heb 'm hier al in het blauw zien langskomen.
Dan twee modellen Seiko 5 die ik op dít forum nog niet ben tegengekomen (elders wel al), maar die ik allebei leuk vind omdat ik de kastvorm heel mooi vind. Die is gewoon rechtstreeks overgenomen van een Seikolijn van eind jaren '60/ begin jaren '70.
Alleereerst de SNK645, die ik het meest retro vind van de twee, met echt heel leuke details.
Al sinds de jaren 60 is de Amphibian/Komandirskie op de markt. Eigenschappen als plexiglas en chromen afwerking, is eigenlijk niet meer van deze tijd, gelukkig zijn ze voor de liefhebbers nog steeds te verkrijgen: